Gå til innhold

Samma det - partner er partner...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.tv2.no/20.../fodsel/7150227

Anne Kathrine er ikke overrasket over at mange venter med å få barn til de er godt voksne.

– Nei, jeg er ikke overrasket. Mange ønsker å gjøre karriere, etablere seg og få økonomien på plass først, sier hun.

I mitt tilfelle, og mange andre sine tilfeller, handler det om at vi ikke har møtt noen partner enda ... jeg kan ikke bare bli sammen med noen som det ikke fungerer med heller.
Det virker som om mange tror at det bare er å bli sammen med noen - samma det, partner er partner ...

Anonymous poster hash: 52668...a2e
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, man kan selvsagt ikke bare bli sammen med noen, men i artikkelen var vel temaet eldre mødre, ikke folk som ikke hadde truffet noen?

Men, det er ingen menneskerett å få barn. Treffer man ingen bør man heller ikke få barn, ei heller hvis man venter alt for lenge. Å få barn når man er rundt 50 grenser nesten til det ansvarsløse, barnet får en eller to gamle foreldre allerede i tidlig alder og risikoen er jo stor for at foreldrene faller fra allerede når man er rundt 30!

Har man ikke fått barn innen man er senest 40 så bør man rervurdere det mener nå jeg, helst bør man være en del yngre. 

Anonymous poster hash: 6e932...174
AnonymBruker
Skrevet

For noen personligheter funker det å gå inn i et forhold uten at der nødvendigvis er kjærlighet inne i bildet. Det er ikke alle som er avhengig av å være forelsker for å kunne nyte intimitet og nærhet hos et annet menneske. Noen utvikler følelser etter en stund.

Kanskje burde flere vurdere det alternativet, for noen er det bedre enn å bli gammel alene

Anonymous poster hash: 551b3...b7f
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun i artikkelen det linkes til,som er nybakt mor i 50-årene har 2 voksne barn fra før av.Dette svangerskapet var ikke planlagt.Derfor er ikke hun relevant mot denne problemstillingen,om å utsette familiefforøkelse.Men ja:Både kvinner og menn utsetter å etablere seg,og for noen er det kanskje ikke så viktig å få egne barn heller.

Anonymous poster hash: c51b4...c06
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine fikk meg da de var henholdsvis 21 og 25. Allikevel mistet jeg begge i ung alder. Å ha unge foreldre er slett ingen garanti for å beholde dem til man selv er voksen. 

Akkurat det argumentet er jeg fryktelig lei av å lese.

Anonymous poster hash: c15bb...ea1
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Anne Kathrine er ikke overrasket over at mange venter med å få barn til de er godt voksne.

– Nei, jeg er ikke overrasket. Mange ønsker å gjøre karriere, etablere seg og få økonomien på plass først, sier hun.

I mitt tilfelle, og mange andre sine tilfeller, handler det om at vi ikke har møtt noen partner enda ... jeg kan ikke bare bli sammen med noen som det ikke fungerer med heller.

Det virker som om mange tror at det bare er å bli sammen med noen - samma det, partner er partner ...

Ja,det er absolutt en logisk brist når leger og andre eksperter står frem om snakker om dette temaet.

Er du barnløs kvinne på 40+ og aldri fikk barn så har du bare deg selv å takke.Du har vært alt for kresen,kynisk og kald.Tenkt for mye på egen karriere og egne interesser.Er du barnløs mann på samme alder blir du ofte hyllet for at du ikke har latt seg presse inn i A4 boblen med kone og unger,og at du er fornuftig og venter til du treffer "Den Rette".

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir også gal av at alt ansvaret ligger på kvinnen. Man må være to for å lage et barn! Men om man begynner å argumentere med "menn må bli voksne og klare til å stifte familie tidligere" ville man blitt ledd av.

Anonymous poster hash: f7d47...c49
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine fikk meg da de var henholdsvis 21 og 25. Allikevel mistet jeg begge i ung alder. Å ha unge foreldre er slett ingen garanti for å beholde dem til man selv er voksen. 

Akkurat det argumentet er jeg fryktelig lei av å lese.

Anonymous poster hash: c15bb...ea1

Det kan jeg være enig i. Det er mange som har eldre foreldre som er i full vigør når de er både 60 og 70 og 80.

Jeg mistet faren min da jeg var 18 år, han var 50 ... altfor ung til å dø. Og mamma var 45 og altfor ung til å bli enke.

Folk som dør når de er 70 er også for unge til å dø. Det er mange som er i full vigør når de er 80! 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Når det er snakk om å vente med å få barn, regner jeg med at hun snakker om de tilfellene der har det som skal til på plass - inkludert en partner.

Ellers skal du ha pluss for emnetittelen. :P

Endret av guttemann
Skrevet

Hun i artikkelen det linkes til,som er nybakt mor i 50-årene har 2 voksne barn fra før av.Dette svangerskapet var ikke planlagt.Derfor er ikke hun relevant mot denne problemstillingen,om å utsette familiefforøkelse.Men ja:Både kvinner og menn utsetter å etablere seg,og for noen er det kanskje ikke så viktig å få egne barn heller.

Den tidligere ordføreren i Trondheim sier at valget om å bli mor igjen i godt voksen alder var nøye planlagt og veloverveid.
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jeg være enig i. Det er mange som har eldre foreldre som er i full vigør når de er både 60 og 70 og 80.

Jeg mistet faren min da jeg var 18 år, han var 50 ... altfor ung til å dø. Og mamma var 45 og altfor ung til å bli enke.

Folk som dør når de er 70 er også for unge til å dø. Det er mange som er i full vigør når de er 80! 

Jada, men generelt stiger risikoen for å dø jo eldre man blir. Foreldre som er ca 50 når de føder vil være ca 80 når barnet er rundt 30, og siden de har levd rundt det som er en forventet levetid så har de naturlig nok større risiko for å dø enn når de er 45 på generelt grunnlag. 

Anonymous poster hash: 6e932...174

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok.Takk for oppklaringen.

Men hun har voksne baarn fra før.Skjønner ikke at hun tok sjansen,men hennes valg.

Skrevet

Ok.Takk for oppklaringen.

Men hun har voksne baarn fra før.Skjønner ikke at hun tok sjansen,men hennes valg.

Hun fikk sitt fjerde barn nå-Hun har to voksne fra før, og en på tre år med den nye mannen. 

Jeg synes også dette er risikabelt, men hun hadde visstnok hatt god oppfølging på begge de to siste svangerskapene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...