Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er pesto egentlig sunt eller usunt? Jeg elsker pesto, spiser det til minst to måltider hver dag. Enten under pålegget på brødskiva (istedet for smør), eller som tilbehør til middagen etc. Men så plutselig at det er over 400 kalorier per 100 gram? Det hørtes veldig mye ut? :( 

Anonymous poster hash: 7d8ec...bf5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sunt, men ikke til to måltider om dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Det er sunt, men ikke til to måltider om dagen.

Hva mener du med det? Ett måltid, da? Hvis jeg bruker det på brødskiva smører jeg et tynt lag, til en middagsporsjon blir det vel ca. to teskjeer. 

Skrevet

Hva mener du med det? Ett måltid, da? Hvis jeg bruker det på brødskiva smører jeg et tynt lag, til en middagsporsjon blir det vel ca. to teskjeer. 

Ingenting er sunt om det er ensformig. Jeg vet jo ikke  hva annet du spiser, og er heller ingen ernærings-ekspert så vil ikke uttale meg for bastant, men en fin tommelfingerregel er at du ikke spiser det samme hver dag og iallfall ikke flere ganger om dagen.

Skrevet

Hvis pestoen er laget ordentlig så er den sunn. Energirik, men sunn. Ekte pesto inneholder basilikum, pinjekjerner, hvitløk, olivenolje, salt og parmsesan.

Pinjekjerner kan ved stort inntak gi smaksforstyrrelser, men det er visstnok ikke farlig. Bare ubehagelig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...