Gå til innhold

Gavebudsjett bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest Birti
Skrevet

Jeg lager "enda en sånn en" av disse trådene, for jeg klarer ikke finne noen konkrete tips i de som finnes. Håper de kloke hodene på KG kan gruble litt sammen med meg.

Hvor mye burde man legge i en bryllupsgave - både som singel og som par?

Her er det selvsagt nivåforskjeller; Nær familie, nære venner, mer perifere venner etc. Men det finnes vel en tommelfingerregel?

Kuvertpris sier noen - men jeg aner jo ikke hva vi får servert før vi kommer dit, og skulle ønske det fantes noen bedre guider for oss som ikke akkurat er gift og dermed ikke er vant med å tenke i bryllupsgaveverdi ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker 500 fra en, 1000 fra et par som en generell regel. Mer om man er nære, mindre om det er dyrt å komme seg til bryllupet. Forventer derimot ikke det samme tilbake, tenker kanskje at jeg forventer ca 250 per pers, om jeg må ut med en sum

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var akkurat innom en av kjøkkenutstyr-butikkene for å snakke om å registrere ønskeliste der. Da spurte jeg om nesten det samme, dvs jeg spurte om hvor stor verdi ønskelisten burde ha totalt. De anbefalte at man satte opp ønsker tilsvarende gave for kr 500 pr gjest. Det var visst gjerne det det lå på i snitt, regner med at de har god peiling.

Det stemmer jo også ganske bra med hva som ble sagt over her.

Anonymous poster hash: b9243...00d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...