Gå til innhold

Er dette for lite mat for en dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har slitt med spiseforstyrrelser og har knapt spist mat de siste mnd. Men nå har jeg begynt å spise igjen, men jeg går ikke opp! Kosten består av:

Frokost: 2 skiver (70g) med div pålegg ( for det meste magert)

Lunsj: samme som frokost

Kveld: samme som frokost

Middag er en helt vanlig/stor middagsporsjon.

Anonymous poster hash: 00843...bee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pålegg er for eks: mager leverpostei/skinkeost, makrell på tube, syltetøy, hamburgerrygg, reker, div. Kremoster, prim..

AnonymBruker
Skrevet

Beste er å variere måltidene, og ligge på mellom 4 til 6 måltider per dag.
Jeg er kvinne, og holder meg til 1500kcal p.g.a. jeg skal ned i vekt, og i løpet av dagen kan planen min bestå av for eks:
Frokost: En skive brød med magert pålegg, to kokte egg og vann
Lunsj: Gresk yoghurt med bringebær og granateple granola
Middag: Ta for eks. i dag skal jeg ha scampi og kamskjell med wokgrønnsaker og ris
Kveld: Knekkebrød med magert pålegg

Om jeg har mellommåltider (noe jeg som regel har for å få opp kaloriinntaket til 1500) så tar jeg bær, frukt, grønnsaker, nøtter, bixit m/ blåbær, et knekkebrød med magert pålegg, etc.
Varierer også frokost/lunsj med havregrøt, salat, yoghurt med musli. Bare fantasien setter grenser :)

Anonymous poster hash: f8020...e08
Skrevet

Syntes ikke det er for lite mat, jeg spiser nok noe sånt i løpet av en dag spørs hvor sulten jeg er, men hvis du liker nøtter så burde du spise mye av det til mellomåletid, det er det sunt fett i så da kan det hende du går opp i vekt. 

Skrevet

Spiser nok også noe sånt i løpet av en dag (dog, jeg går ned i vekt, så dette er kanskje litt lite (kalorimessig) dersom du skal opp) 

Har du noen mellom-måltider? 

AnonymBruker
Skrevet

Dette får du ta opp med din lege,evt terapaut. Du har en sydom,og det å søke etter tips/råd på et forum er ikke akkurat en bra løsning.

Anonymous poster hash: 42342...681
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har slitt med spiseforstyrrelser og har knapt spist mat de siste mnd. Men nå har jeg begynt å spise igjen, men jeg går ikke opp! Kosten består av:

Frokost: 2 skiver (70g) med div pålegg ( for det meste magert)

Lunsj: samme som frokost

Kveld: samme som frokost

Middag er en helt vanlig/stor middagsporsjon.

Dette blir under 1.500 kcal per dag, så det er nok litt lite ja. Legg på smør/majones og mer pålegg, samt legg inn et par mellommåltoder med nøtter, frukt eller yoghurt. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 9b015...aa5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...