AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #1 Skrevet 13. juli 2015 Hei! Har slitt med spiseforstyrrelser og har knapt spist mat de siste mnd. Men nå har jeg begynt å spise igjen, men jeg går ikke opp! Kosten består av: Frokost: 2 skiver (70g) med div pålegg ( for det meste magert) Lunsj: samme som frokost Kveld: samme som frokost Middag er en helt vanlig/stor middagsporsjon.Anonymous poster hash: 00843...bee
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #2 Skrevet 13. juli 2015 Pålegg er for eks: mager leverpostei/skinkeost, makrell på tube, syltetøy, hamburgerrygg, reker, div. Kremoster, prim..Anonymous poster hash: 00843...bee
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #3 Skrevet 13. juli 2015 Beste er å variere måltidene, og ligge på mellom 4 til 6 måltider per dag. Jeg er kvinne, og holder meg til 1500kcal p.g.a. jeg skal ned i vekt, og i løpet av dagen kan planen min bestå av for eks: Frokost: En skive brød med magert pålegg, to kokte egg og vann Lunsj: Gresk yoghurt med bringebær og granateple granola Middag: Ta for eks. i dag skal jeg ha scampi og kamskjell med wokgrønnsaker og ris Kveld: Knekkebrød med magert pålegg Om jeg har mellommåltider (noe jeg som regel har for å få opp kaloriinntaket til 1500) så tar jeg bær, frukt, grønnsaker, nøtter, bixit m/ blåbær, et knekkebrød med magert pålegg, etc. Varierer også frokost/lunsj med havregrøt, salat, yoghurt med musli. Bare fantasien setter grenser Anonymous poster hash: f8020...e08
enirt Skrevet 13. juli 2015 #4 Skrevet 13. juli 2015 Syntes ikke det er for lite mat, jeg spiser nok noe sånt i løpet av en dag spørs hvor sulten jeg er, men hvis du liker nøtter så burde du spise mye av det til mellomåletid, det er det sunt fett i så da kan det hende du går opp i vekt.
dillyduzit Skrevet 13. juli 2015 #5 Skrevet 13. juli 2015 Spiser nok også noe sånt i løpet av en dag (dog, jeg går ned i vekt, så dette er kanskje litt lite (kalorimessig) dersom du skal opp) Har du noen mellom-måltider?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #6 Skrevet 13. juli 2015 Dette får du ta opp med din lege,evt terapaut. Du har en sydom,og det å søke etter tips/råd på et forum er ikke akkurat en bra løsning. Anonymous poster hash: 42342...681
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #8 Skrevet 6. august 2015 Hei! Har slitt med spiseforstyrrelser og har knapt spist mat de siste mnd. Men nå har jeg begynt å spise igjen, men jeg går ikke opp! Kosten består av: Frokost: 2 skiver (70g) med div pålegg ( for det meste magert) Lunsj: samme som frokost Kveld: samme som frokost Middag er en helt vanlig/stor middagsporsjon.Anonymous poster hash: 00843...bee Dette blir under 1.500 kcal per dag, så det er nok litt lite ja. Legg på smør/majones og mer pålegg, samt legg inn et par mellommåltoder med nøtter, frukt eller yoghurt. Lykke til Anonymous poster hash: 9b015...aa5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå