AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #1 Del Skrevet 13. juli 2015 Åpnet et av kjøkkenskapa nå.. Det er fluer inni der! Møllaktige.. og larver.. Hvordan fjerner jeg detta? Holder det å kaste alt som er åpent og vaske skapet? er det det som heter "melfluer"??? Hva kommer de av? Anonymous poster hash: 30b92...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 13. juli 2015 #2 Del Skrevet 13. juli 2015 Du må finne ut hvor de bor og spiser, og så kaste det. Jeg har funnet dem i så forskjellige ting som Wasa Frukost, svart te, hvit pepper, og ris. Havregryn og kjeks liker de derimot ikke. Deretter ha tilsvarende matvarer i pottetette beholdere (plastposer med strikk holder ikke, dem smyger de seg inn i). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #3 Del Skrevet 13. juli 2015 Det så ut til å være en boks med glutenfrie knekkebrød.... Men kjøpte den for 2 uker siden.. Kommer de så fort? Ekkelt om det er de sin feil at jeg måtte kaste så sinnsykt mye mat! Kasta alt som var åpna. Var sånne pupper i sprekker på alt av papp omtrent :/ Så jævlig ekkelt! Hvorfor kom de? Anonymous poster hash: a9d58...88c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 13. juli 2015 #4 Del Skrevet 13. juli 2015 Sannsynligvis melmøll. Kast det som er åpnet. Alt annet oppbevares i luft- og fukttørre bokser. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #5 Del Skrevet 13. juli 2015 Noen som vet hvordan man får det? Sånn at det er mulig å unngå igjen? Har oppbevart ting på samme måte så lenge jeg har bodd for meg selv, i 10år. Har flyttet endel på den tiden, men har bodd her i 3 år. Vasket skapet for ca et år siden... Anonymous poster hash: a9d58...88c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crazycatlady Skrevet 13. juli 2015 #6 Del Skrevet 13. juli 2015 Å fy så ekkelt! Ei jeg kjenner fikk sånne i axa frokostblanding og måtte ringe skadedyrkontrollen for å få bort faenskapen. Var en mann og spraya ned hele leiligheten og hun måtte oppbevare alt i kjøleskap i tre uker. Etter det helte hun alt av korn, ris, pasta og sånt i tette plastbokser. Og kjøpte aldri mer axa frokostblanding... Iiiik, hvilke glutenfrie knekkebrød var det? Jeg spiser også glutenfritt, men har aldri opplevd noe sånt. Grøss og gru! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #7 Del Skrevet 14. juli 2015 Noen som vet hvordan man får det? Sånn at det er mulig å unngå igjen? Har oppbevart ting på samme måte så lenge jeg har bodd for meg selv, i 10år. Har flyttet endel på den tiden, men har bodd her i 3 år. Vasket skapet for ca et år siden... Anonymous poster hash: a9d58...88c Har ikke opplevd at fluer har inntatt skapplass, men oppbevar mel i tette bokser. Det kan være bananfluer og et godt tips er å skylle alt av brus og ølflasker. Anonymous poster hash: 9358a...14d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #8 Del Skrevet 14. juli 2015 Melpakka jeg har kjøpte jeg flr helga å ble åldri åpnet!! Åpnet en i går for å se oppi, ingenting i den poen. så kommer fra noe annet.... Anonymous poster hash: a9d58...88c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imperio Skrevet 14. juli 2015 #9 Del Skrevet 14. juli 2015 uughh.. *løper til kjøkkenet og kaster knekkebrødpakken jeg har* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 14. juli 2015 #10 Del Skrevet 14. juli 2015 uughh.. *løper til kjøkkenet og kaster knekkebrødpakken jeg har* Du trenger jo ikke kaste den om du ikke har fluer da.. Det er ikke sikkert det er den som er grunnen selvom trådstarter misstenker den Jeg har ikke peiling, men ser ikke poenget i å kaste noe som ser bra ut bare "itillfllet" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imperio Skrevet 14. juli 2015 #11 Del Skrevet 14. juli 2015 Du trenger jo ikke kaste den om du ikke har fluer da.. Det er ikke sikkert det er den som er grunnen selvom trådstarter misstenker den Jeg har ikke peiling, men ser ikke poenget i å kaste noe som ser bra ut bare "itillfllet" Kastet den Har ligget der i 2 uker, og kommer ikke til å klare å spise den allikevel. Vil ikke drøye det, i tilfelle jeg får larver i skapet, uuughh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 14. juli 2015 #12 Del Skrevet 14. juli 2015 Er det melmøll, så er de ekle men ikke farlige. Ikke smittebærende sånn som fluer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #13 Del Skrevet 15. juli 2015 Kastet den Har ligget der i 2 uker, og kommer ikke til å klare å spise den allikevel. Vil ikke drøye det, i tilfelle jeg får larver i skapet, uuughh Jeg har hatt knekkebrød mye lenger enn det. For de aller fleste dukker ikke slike insekter opp, men selvsagt, man blir jo litt bekymret når man ser slike tråder. Jeg har aldri opplevd dette, og jeg har bodd sånn ca i et år på en studentbolig der det stod i kontrakten at man må være obs på å kaste gammelt mel etc, ettersom flere har hatt erfaring med melbiller. Grusomt ekkelt, men jeg regner med at melet mitt er fritt for melbiller når jeg kommer tilbake etter sommerferien. Anonymous poster hash: a5862...49f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #14 Del Skrevet 21. juli 2015 Wææ! Hva skjer? Jeg tømte, kastet og vasket skapet! Det var helt tomt! Og nå er det noen møll her igjen! What to do? Finnes noen kjærringråd som dreper eller lokker de? Anonymous poster hash: a9d58...88c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #15 Del Skrevet 22. juli 2015 Du kan jo ta kontakt med leverandøren til produktet, det kan godt hende det var i pakka før du kjøpte det, og du kan få erstatning for det. Anonymous poster hash: 22238...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #16 Del Skrevet 22. juli 2015 Wææ! Hva skjer? Jeg tømte, kastet og vasket skapet! Det var helt tomt! Og nå er det noen møll her igjen! What to do? Finnes noen kjærringråd som dreper eller lokker de? Anonymous poster hash: a9d58...88c Når du har rikelige mengder av insekter m.m. så må du først støvsuge skapet, kaste støvsugerposen straks du er ferdig, ut av huset. Alt av mat/matvarer som ikke kan vaskes varmt, må du kaste.skapet må grundig vaskes. Ny mat bør du ha i enten en stor tett plastkasse eller i små beholdere en for hver matvare/matsort. Når du har hatt så mange kan det godt være smittet over til andre skap og. Hva som er kilden til problemet er umulig å vite. Undersøk de andre skapene dine og, Under komfyren i skuffen bør du fjerne evt. Smuler og annet de kan leve på. Luft og godt i skapene dine. Alt går ikke ut på en gang, og særlig ikke om de har tatt bolig i ditt hjem. (Søppelbøtte skapet, har du undersøkt tilstandene der?)Anonymous poster hash: e9f01...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #17 Del Skrevet 22. juli 2015 Mmmmm... Proteiner. Anonymous poster hash: 8c621...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå