Gå til innhold

Familien hakker på meg fordi jeg er syk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i ulykke for snart 5 mnd siden, og har nervesmerter. Det går veldig mye bedre nå og har medisiner som fungerer godt, så jeg har fungert fint i jobb. Jobber om sommeren, så denne sommeren(som blir den siste gangen jeg gidder dette) bor jeg da hjemme. Har ingen anledning til å flytte noe annet sted, men har blitt tilbydt å låne hybelen til en venninne, noe jeg skal gjøre når jeg er ferdig med sykmeldingen og ute i jobb igjen.

Jeg har altså blitt sykmeldt pga at jeg er blitt veldig syk. Er under utredning, så har ikkefått noen testsvar enda. Men familien tror selvsagt jeg er psykisk syk. De rotter seg sammen og baksnakker meg fordi jeg er sykmeldt denne uken. Overhørte at de sa at min søster liksom tåler mye mer enn meg, og at jeg er hjemme fordi jeg er svak og sytete. Ikke fordi jeg er syk mener de.

De mener også det er høyst uvanlig med nervesmerter etter at nervene har blitt revet av og man har vært veldig nære å miste kroppsdeler.

På sykehuset og hos fastlegen hører jeg da det motsatte. Jeg er ikke psykisk syk fordi jeg sliter ikke psykisk i det hele tatt. Og jeg har svært høy smerteterskel sier de. Det er ikke unormalt å ta medisiner for nervesmerter så kort etter ulykke.

Men hva skal jeg gjøre? Flytter ut 10 augsust. Må bare tåle mobbingen og kjeftingen frem til da, men jeg blir ganske alene uten familien da. Jeg har bare noen få venner, og jeg har ikke lenger en kjæreste jeg kan støtte meg på.

Jeg blir så lei meg :(

Anonymous poster hash: fe7c5...122

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Har nå sendt sms til min eks (vi er venner altså) om jeg kan få låne gjesterommet hos han i helgen. Da får jeg i alle fall en pause

AnonymBruker
Skrevet

Fire uker går fort! Gled deg heller over at du snart er fri. Ikke bryt med familien, men ta ikke selv initiativ til kontakt etterpå. La dem ta kontakt, om de vil. Så får du ta det litt på gehør derfra - se om de har lært noe?

Et råd: ti bom stille om dine plager til andre, hvis de ikke direkte spør deg, da. Jeg er klar over at det kan være vanskelig å holde, men vær trygg på at ingen ønsker å høre andre beklage seg over hvor ille de har det. Sytete folk er aldri populære - vær glad og positiv (prøv, iallfall!). Lykke til!

Anonymous poster hash: 4077e...a1d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fire uker går fort! Gled deg heller over at du snart er fri. Ikke bryt med familien, men ta ikke selv initiativ til kontakt etterpå. La dem ta kontakt, om de vil. Så får du ta det litt på gehør derfra - se om de har lært noe?Et råd: ti bom stille om dine plager til andre, hvis de ikke direkte spør deg, da. Jeg er klar over at det kan være vanskelig å holde, men vær trygg på at ingen ønsker å høre andre beklage seg over hvor ille de har det. Sytete folk er aldri populære - vær glad og positiv (prøv, iallfall!). Lykke til! Anonymous poster hash: 4077e...a1d

Det er normalt at man snakker med familien man bor med når man er syk. Det er normalt at man forteller man er sykmeldt til dem man bor med.

I følge deg er det visst sytete...

Skrevet

Klager du mye over at du har smerter? Snakker du mye om at du er syk?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...