Petra75 Skrevet 13. juli 2015 #1 Skrevet 13. juli 2015 ...hender det at dere blir spyferdig lei av musikken, slik vi lyttere blir? Vi kan jo i hvert fall skifte kanal, men hva gjør dere når dere hører "Shackles" for ørtende gang denne uka? Og til moderatorene, før dere flytter tråden - dette er en diskusjon om den elendige musikken som spilles på radio, ikke et karrierespørsmål. 3
Gjest Emera Skrevet 13. juli 2015 #2 Skrevet 13. juli 2015 Artig hvis noen som jobber i radio svarer her. Jeg hører ikke på reklamekanaler selv, men sukker tungt hver gang "Kunsten å gå" med Odd Nordstoga spilles på P1. De har sine spillelister, alle kanalene. Og enkelte sanger spilles totalt ihjel.
Petra75 Skrevet 13. juli 2015 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2015 Artig hvis noen som jobber i radio svarer her. Jeg hører ikke på reklamekanaler selv, men sukker tungt hver gang "Kunsten å gå" med Odd Nordstoga spilles på P1. De har sine spillelister, alle kanalene. Og enkelte sanger spilles totalt ihjel. Enda er P1 innovative i forhold til kanalene nevnt i overskriften. NRK er også flinkere til å bytte etter en stund. Road to hell med Chris Rea har gått flere ganger daglig i nærmere ti år nå, tror jeg. Hvis jeg hadde jobbet i radio uten mulighet til å stenge musikken ute tror jeg at jeg hadde klikket. Men de kan sannsynligvis slå den av?
Gjest Emera Skrevet 13. juli 2015 #4 Skrevet 13. juli 2015 Å, er det såpass ille, ja. Da er nok Nrk en tanke bedre, og de har ikke reklamepauser til å fylle opp tiden, heller. Vi får virkelig håpe at de kan slå av musikken, ellers må de da bli sprø!
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #5 Skrevet 13. juli 2015 Vi sitter og skravler, planlegger etc mens sanger/reklame spilles. Ingen hokus pokus, hører ingenting likevel. Kan fint mute Anonymous poster hash: 19af2...27e
Petra75 Skrevet 13. juli 2015 Forfatter #6 Skrevet 13. juli 2015 Vi sitter og skravler, planlegger etc mens sanger/reklame spilles. Ingen hokus pokus, hører ingenting likevel. Kan fint muteAnonymous poster hash: 19af2...27e Det var da enda godt for deres del
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #7 Skrevet 13. juli 2015 Det var da enda godt for deres del De sitter jo med hodetelefoner på seg, rart at du trodde at de ikke hadde lov til å ta deg av seg eller skru av lyden mens musikken går, synes jeg. Anonymous poster hash: ef2e7...44f
Petra75 Skrevet 13. juli 2015 Forfatter #8 Skrevet 13. juli 2015 De sitter jo med hodetelefoner på seg, rart at du trodde at de ikke hadde lov til å ta deg av seg eller skru av lyden mens musikken går, synes jeg. Anonymous poster hash: ef2e7...44f Syns du? Jeg har aldri vært i et radiostudio. Har egentlig aldri reflektert over det, hvordan de f.eks vet når sangen er ferdig uten å høre på. Noe regner jeg med at de også må slite med av musikken, selv om de slipper hele sangen.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #9 Skrevet 13. juli 2015 Syns du? Jeg har aldri vært i et radiostudio. Har egentlig aldri reflektert over det, hvordan de f.eks vet når sangen er ferdig uten å høre på. Noe regner jeg med at de også må slite med av musikken, selv om de slipper hele sangen. Så og si alle musikkprogrammer og dingser har en funksjon som viser gjenværende tid av nåværende sang. Tror du et radiostudio er mindre avansert? Anonymous poster hash: 43b16...e77 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #10 Skrevet 13. juli 2015 Syns du? Jeg har aldri vært i et radiostudio. Har egentlig aldri reflektert over det, hvordan de f.eks vet når sangen er ferdig uten å høre på. Noe regner jeg med at de også må slite med av musikken, selv om de slipper hele sangen. Ja, så lite avansert synes jeg det er rart at du tror det er i et radiostudio i 2015. Anonymous poster hash: ef2e7...44f
Karenina Skrevet 13. juli 2015 #11 Skrevet 13. juli 2015 Ja, så lite avansert synes jeg det er rart at du tror det er i et radiostudio i 2015.Anonymous poster hash: ef2e7...44f Og så puster vi dypt og tar en pause fra kg... Jeg har også lurt på dette, og er glad jeg fikk svar ved å gå inn her! I tillegg lurer jeg på hvordan radiovertene vet hvor lenge de kan snakke før selve introen til sangen er ferdig? 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #12 Skrevet 13. juli 2015 Og så puster vi dypt og tar en pause fra kg... Hva er det med deg? Anonymous poster hash: ef2e7...44f
Petra75 Skrevet 14. juli 2015 Forfatter #13 Skrevet 14. juli 2015 (endret) Ja, så lite avansert synes jeg det er rart at du tror det er i et radiostudio i 2015.Anonymous poster hash: ef2e7...44f Derfor spør jeg. Skjønner at de ikke hører gjennom hele sangen, men det skal godt gjøres å slippe unna noe av den, tror du ikke? (Uansett var tråden mest ment som et hint til kanalene om at musikken de spiller er så jævla ræva at jeg har lyst til å pirke ut trommehinnene mine flere ganger daglig.) Endret 14. juli 2015 av Petra75
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #14 Skrevet 14. juli 2015 Og så puster vi dypt og tar en pause fra kg... Jeg har også lurt på dette, og er glad jeg fikk svar ved å gå inn her! I tillegg lurer jeg på hvordan radiovertene vet hvor lenge de kan snakke før selve introen til sangen er ferdig? Og det igjen er en annen ting som plager meg med radio. I mange tilfeller gjør introen hele sangen - og å måtte sitte og høre på plapring da er bare plagsomt. Anonymous poster hash: 28cbd...30e
Petra75 Skrevet 14. juli 2015 Forfatter #15 Skrevet 14. juli 2015 Vet ikke hvorfor posten ble anonym, men siste AB var meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå