Gå til innhold

Hva skal jeg servere når jeg har homeparty?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på hva jeg skal servere når jeg har home party...

Tips og oppskrifter mottas med takk! Er helt tom for ideer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med pai? server salat og eventuelt nystekte baguetter til.

Skinkepai

100 g smør

200 g hvetemel

1 klype salt

2-3 ss kaldt vann

Fyll:

200 g skinke

1 dl reven ost

3 egg

1 ¾ dl melk

1 krm svart pepper

1 krm muskatnøtt

Smuldre smøret i melet, tilsett salt og vann begynn å arbeide dette sammen til en fast og glatt deig. Form den til en ball, pakk den inn i plast og legg den i kjøleskapet i minst en halv time Ta den ut og kjevle den til en rund leiv med en tykkelse på 2-3 mm og en diameter på minst 30 cm hvis paiformen er på 22-24 cm. Smør formen og legg leiven oppi. Skjær bort overflødig deig. Prikk med en gaffel og forstek ved 200 grader i 10 minutter.

Fyll: Skjær skinken i strimler. Pisk eggene og bland i melk. Smak til med pepper og muskat. Fordel skinken over paibunnen og dryss over reven ost. Hell over eggeblandingen og stek i ovnen i 25 minutter ved 200 grader.

Skrevet

Vel, som forhandler må jeg jo støtte pai-ideen. Noen velger en kake (ikke ta begge deler, det er for mye.)

Noen har ost og kjeks. Andre som er drevne, der gjestene kommer for å handle og går rett etter, velger oppskåren frukt/te/kaffe/farris.

Kommer folk rett etter jobb, eller har de vært hjemmom og spist? Vil de sitte utover kvelden? Dette bør du tenke over før du planlegger. Ingen vits i å slite seg ut på maten. Og den bør tåle å holde seg varm litt, for ofte spiser man etter at demonstrasjonen er over og bestillingslistene levert inn. Da kan det bli sent.

Skrevet

Vafler, rundstykker med syltetøy eller ost. Grønnsaker med dip. En kake. F.eks eplekake og is. Tiden for det nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...