AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #1 Skrevet 13. juli 2015 Erfaringer? Hjelper det?Anonymous poster hash: 91aae...a0f
Shinigami Skrevet 13. juli 2015 #2 Skrevet 13. juli 2015 Mange sier at det hjelper. På meg hjalp det ikke i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #3 Skrevet 13. juli 2015 Det funka for meg. Anonymous poster hash: f7fcb...fc6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #4 Skrevet 13. juli 2015 Ingenting som tilsier at det virker. Virket ikke da jeg forsøkte selv heller, var akkurat som ellers. De studiene som har ment å kunne påvise effekt hadde ingen kontrollgruppe, og det er derfor umulig å skille placebo fra faktisk virkning. Akupressur er vel også såpass grundig tilbakevist i utgangspunktet at det ikke er noe å bruke tiden på. Når det er sagt: Placebo kan jo være effektivt det, særlig med problemer som kvalme. Reisesyke er typisk noe som føles mye verre når man først tenker på den, og tilsvarende føler man seg nok ganske mye bedre hvis man tror man ikke blir kvalm. Så nei, det har ingen dokumentert effekt på kvalme. Men det skader neppe å f.eks. gi tiåringen i baksetet et bånd rundt håndleddet og si at det hjelper mot kvalme. Om det er Sea-Band eller bare en hyssing man knyter rundt håndleddet betyr mindre. Anonymous poster hash: a808c...6c3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #5 Skrevet 13. juli 2015 ... Og jeg skjønner at det her antagelig er snakk om graviditetskvalme, ut fra underforumet. Det er ingen metastudier som indikerer medisinsk virkning, kun anekdoter, og ingen enkeltstudier som viser effekt skiller placebo fra annen virkning. Men om man først har troen på dette er det jo helt harmløst, så skeptikeren i meg går overhodet ikke i taket. Hvis man føler det letter på kvalmen er det for all del bare å bruke det Anonymous poster hash: a808c...6c3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #6 Skrevet 13. juli 2015 ... Og jeg skjønner at det her antagelig er snakk om graviditetskvalme, ut fra underforumet. Det er ingen metastudier som indikerer medisinsk virkning, kun anekdoter, og ingen enkeltstudier som viser effekt skiller placebo fra annen virkning. Men om man først har troen på dette er det jo helt harmløst, så skeptikeren i meg går overhodet ikke i taket. Hvis man føler det letter på kvalmen er det for all del bare å bruke det Anonymous poster hash: a808c...6c3 Og ofte er det veldig greit om man har prøvd selv før man slenger ut bastante meninger om at det ikke funker..... Anonymous poster hash: f7fcb...fc6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #7 Skrevet 13. juli 2015 Det betyr da ingenting om det er placebo så lenge det virker:) Hos meg virket det de første ukene.Anonymous poster hash: 5433b...5eb 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #8 Skrevet 13. juli 2015 Og ofte er det veldig greit om man har prøvd selv før man slenger ut bastante meninger om at det ikke funker..... Anonymous poster hash: f7fcb...fc6 Helt klart. Så for å sitere meg selv: Virket ikke da jeg forsøkte selv heller, var akkurat som ellers. Det fungerte altså ikke for meg. Derfor leste jeg en del om den eventuelle dokumentasjonen for det, fordi det var interessant, og fant ut at det ikke er påvist noen effekt. Men som jeg også skrev er det ingenting i veien for å bruke det om man føler det fungerer, det er ingenting skadelig med å dempe kvalmefølelsen uten å innta noe som helst. Bare fint det. Anonymous poster hash: a808c...6c3 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #9 Skrevet 13. juli 2015 Ingen av kjerringrådene jeg har hørt har fungert. Vært innlagt og fått væske og medisiner- det hjelper. Anonymous poster hash: aa0c9...39c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #10 Skrevet 13. juli 2015 Funket ikke her... Anonymous poster hash: 10e60...60b 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #11 Skrevet 13. juli 2015 Fungerte ikke på meg heller. Ble litt hjulpet av reisesyketablett nå i siste svangerskap, men ikke de første.Anonymous poster hash: e37b7...a15
Silfen Skrevet 13. juli 2015 #12 Skrevet 13. juli 2015 Funket her. Placebo kan det godt være, men funk er funk.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #15 Skrevet 13. juli 2015 Fungerte ikke på meg. Og det fungerte heller ikke på reisesyke. Anonymous poster hash: 5596d...0ab
Amys Skrevet 13. juli 2015 #16 Skrevet 13. juli 2015 Det fungerer både på meg og 3-åringen for reisesyke iallfall, jeg har aldri prøvd mot graviditetskvalme. Kan godt hende det er placebo, men så lenge det virker så er det bra nok for meg
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #18 Skrevet 14. juli 2015 Funka på meg. Men det er en skikkelig graviditets-avslører - så be aware dersom du ikke vil avsløre det før etter uke 12. Anonymous poster hash: 82d9a...a43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå