Gå til innhold

Må man forbehandle et nytt møbel når man skal male det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe en hvit seng fra IKEA men har veldig lyst til å male den i en annen farge.

Må jeg pusse ned å grunne når sengen er helt ny og allerede malt?

I tillegg lurer jeg på om jeg kan spraylakkere den eller om det er farlig for baby når babyen blir stor nok til å bite på kanten av senga?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville vasket og pusset lett. Man bør pusse litt før maling og mellom strøkene for å unngå nupper og få bedre feste.

Anonymous poster hash: c1ece...ab6

AnonymBruker
Skrevet

Du må slipe ned med sandpapir, vaske, grunne Før du kan male. Ellers forsninner malingen av ved første dult, om du i det hele tatt får malingen til å sitte.

Anonymous poster hash: c79ff...621

Skrevet

Er det ikke nok å ta en grundig vask og slipe litt med sandpapir? Det er jo allerede grunnet da det er hvitmalt fra ikea?

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke nok å ta en grundig vask og slipe litt med sandpapir? Det er jo allerede grunnet da det er hvitmalt fra ikea?

Selvfølgelig gjør du som du vil, men skal du gjøre dette skikkelig med et godt resultat så er hurtige løsninger ofte dårlige løsninger. Hvorfor ikke kjøpe et ubehandlet møbel, grunne og male den?

Heftgrunn er for å få toppmalingen til å sitte, og for å få skikkelig feste i flaten under.

Forhør deg på malingsbutikken så får du råd fea fagfolk.

Anonymous poster hash: c79ff...621

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...