Gå til innhold

Stedatteren er så bortskjemt..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid noe nytt hun skal ha.. Moren kjøper  dyre merker til henne, så når far kjøper vanlige merker, så vil hun ikke bruke.. Hun sier at de er blitt hull i eller lignende.. Og så maser hun seg til nye.. Alt dette havner selvfølgelig hos moren, og så er det blitt "hull" igjen..

Nå har hun bestemt seg for at hun skal ha ny skolesekk..

Selv om den Bergans sekken hun fikk i fjor fortsatt ser splitter ny ut. Jeg mener hun kan ha den i to år til hun begynner på ungdomskolen.. så lenge den ikke er slitt.

Far er enig med meg.. Men mor mener at de skal kjøpe ny sekk... Og da blir det ny sekk! BAH!

Anonymous poster hash: 538fd...3a9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men du har jo ingenting med hva mora bruker pengene på...

Skrevet

Så lenge mor betaler nytt, så ville jeg bare la henne gjøre det.

Blir det hull i klærne så syr man de istedet for å kjøpe nye klær, hold klærne dere kjøper hjemme hos dere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du sjalu?

Anonymous poster hash: a6c61...5b3

• Liker 3
Skrevet

Hvis faren til jenta ikke vil/orker å ta den kampen med mor, er det dessverre ikke stort du kan gjøre. Jeg går ut fra at dine penger ikke blir brukt til dette? (For da har du selvsagt en stemme i saken og det hele stiller seg annerledes.)

Jeg skjønner godt frustrasjonen din, men det er nok slik at du må lære deg å overse det hele. Lære deg å lukke øra, rett og slett.

Skrevet

Dette har du ikke noe med.

Håper ikke du forventer støtte i en situasjon som ikke angår deg.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Hvorfor synes du det er dumt at mor kjøper nytt til datteren? Er det sånn at mor forlanger at far også må kjøpe nytt? Hvis det er sånn kan jeg forstå at det er irriterende. Men da må dere bare si at dere ser forskjellig på det, og at dere velger å ikke gjøre det fordi dere ikke ser at det er nødvendig eller viktig.

Endret av Berit
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det påvirker selvfølgelig TS hvis hun og far må stadig kjøpe nye klær, fordi barnet er blitt en "overforbruker" og manipulerer far til å kjøpe nytt ved å la klær som "ikke holder mål" forsvinne.. Hvis mor mener at sekken må byttes hvert år (de fleste jeg kjenner bruker de i 3 år) så får hun dekke den kostnaden.

Anonymous poster hash: 4b7b7...864

• Liker 16
Skrevet (endret)

Det påvirker selvfølgelig TS hvis hun og far må stadig kjøpe nye klær, fordi barnet er blitt en "overforbruker" og manipulerer far til å kjøpe nytt ved å la klær som "ikke holder mål" forsvinne.. Hvis mor mener at sekken må byttes hvert år (de fleste jeg kjenner bruker de i 3 år) så får hun dekke den kostnaden. Anonymous poster hash: 4b7b7...864

Er det mor sin skyld hvis far lar seg manipulere av barnet til å kjøpe nytt?

Endret av Rotemor
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forstå at det er irriterende at barnet får alt det peker på. Og det er ikke bra i et framtidsperspektiv, men det blir en annen diskusjon.

Som mor og stemor gjør vi ingen forskjeller på barna hjemme hos oss. Stebarnet er eneste barn i mors familie og besteforeldrene har en veldig god inntekt. Barnet som er 7 år fikk både iphone og ipad fra bestemoren utenom bursdag. Min mening er at det er tullete, men det er nettopp det det er: min mening. At stebarnet får ørti gaver av besteforeldrene har jeg absolutt ingen ting med.

Anonymous poster hash: 5727d...3ff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sånn har vi det også, bare at her kjøper mor dyre klær uten å spørre, og ber far betale halvparten.

Vi har delvis separat økonomi, så jeg betaler ikke noe av dette. Da blåser jeg i det. Mannen min synes nok jeg bruker mine penger på unødvendige ting også.

Anonymous poster hash: e5b29...0c8

• Liker 1
Skrevet

Sånn har vi det også, bare at her kjøper mor dyre klær uten å spørre, og ber far betale halvparten.

Vi har delvis separat økonomi, så jeg betaler ikke noe av dette. Da blåser jeg i det. Mannen min synes nok jeg bruker mine penger på unødvendige ting også. Anonymous poster hash: e5b29...0c8

Bra.

Fedre må få velge sine kamper de også, selv om de har andre kvinner i hus ;)

Gjest chisandra
Skrevet

Det er alltid noe nytt hun skal ha.. Moren kjøper  dyre merker til henne, så når far kjøper vanlige merker, så vil hun ikke bruke.. Hun sier at de er blitt hull i eller lignende.. Og så maser hun seg til nye.. Alt dette havner selvfølgelig hos moren, og så er det blitt "hull" igjen..

Selv om den Bergans sekken hun fikk i fjor fortsatt ser splitter ny ut. Jeg mener hun kan ha den i to år til hun begynner på ungdomskolen.. så lenge den ikke er slitt.

Far er enig med meg.. Men mor mener at de skal kjøpe ny sekk... Og da blir det ny sekk! BAH!

I og med at du føler at du har noe med dette, så går jeg ut fra at du bidrar økonomisk til jenta? 

AnonymBruker
Skrevet

Bra.

Fedre må få velge sine kamper de også, selv om de har andre kvinner i hus ;)

Ja, for meg er ikke dette viktig, så lenge far ikke klager til meg ;)

Til TS, betaler du? Det hadde jeg ikke vært med på, men så lenge dette går av foreldrenes penger, så er det deres sak.

Anonymous poster hash: e5b29...0c8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke far som kjøper nytt.. Mor kjøper, så krever hun halvparten av far.. Da jeg og min samboer har felles økonomi, mener jeg at jeg har noe jeg skulle sagt.. Blir feil at tiåringen skal få ny sekk hvert år, samt dyre merkeklær fordi det tydeligvis er moren som bestemmer dette, mens mine og fellesbarn ikke får dette, fordi vi ikke har råd??

• Liker 9
Skrevet

Det er ikke far som kjøper nytt.. Mor kjøper, så krever hun halvparten av far.. Da jeg og min samboer har felles økonomi, mener jeg at jeg har noe jeg skulle sagt.. Blir feil at tiåringen skal få ny sekk hvert år, samt dyre merkeklær fordi det tydeligvis er moren som bestemmer dette, mens mine og fellesbarn ikke får dette, fordi vi ikke har råd??

det er og blir manens oppgave å legge føringer for eget barn og samarbeidet med eks.

Dersom dette gjør samarbeidet enklere er det vel verdt det for han.

Du virker sjalu fremfor å være løsningsoreintert.

løsning vil feks være å sette opp et budsjett, evt ha egen penger etc... Gnåle om at eksen hans bruker mye penger på barnet har jo ingenting med saken å gjøre.

Problemet ligger i at mannen bruker for mye penger på barna. 

Skill skitt fra kanel.

Eksen har ingenting med dette å gjøre

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid noe nytt hun skal ha.. Moren kjøper dyre merker til henne, så når far kjøper vanlige merker, så vil hun ikke bruke.. Hun sier at de er blitt hull i eller lignende.. Og så maser hun seg til nye.. Alt dette havner selvfølgelig hos moren, og så er det blitt "hull" igjen..

Selv om den Bergans sekken hun fikk i fjor fortsatt ser splitter ny ut. Jeg mener hun kan ha den i to år til hun begynner på ungdomskolen.. så lenge den ikke er slitt.

Om mor har råd...la hun gjøre det. Hun lærer ikke sitt barn verdi av penger. Ikke vanlig at de får ny sekk etter et år.

Anonymous poster hash: 7ca52...db3

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mor som nører under barnets forbruksvaner.

• Liker 2
Skrevet

Hva med at dere har delvis felles økonomi i stedet? Så slipper far å bruke av dine penger også? Det er synd om farens forbruk går utover fellesbarna, men samtidig så har du et særkullsbarn selv. Det beste og enkleste er vel om dere betaler for hvert deres barn og sammen for fellesbarna. Eller er jeg helt på jordet nå? Har ingen erfaringer med dine, mine og våre :P

AnonymBruker
Skrevet

det er og blir manens oppgave å legge føringer for eget barn og samarbeidet med eks.

Dersom dette gjør samarbeidet enklere er det vel verdt det for han.

Du virker sjalu fremfor å være løsningsoreintert.

løsning vil feks være å sette opp et budsjett, evt ha egen penger etc... Gnåle om at eksen hans bruker mye penger på barnet har jo ingenting med saken å gjøre.

Problemet ligger i at mannen bruker for mye penger på barna.

Skill skitt fra kanel.

Eksen har ingenting med dette å gjøre

Klart mor har med det å gjøre hvis far får "regning i posten" hver gang hun handler noe til ungen! Det er ikke mye samarbeid det, det er å overkjøre andre. Det ville vært samarbeid hvis de avtalte på forhånd hva barnet trenger og hva som skal kjøpes og hvem som betaler for hva. At datteren har "lyst på" en ny sekk er ikke noe argument for å kjøpe en ny sekk.

Ellers er jeg enig i at far må kunne sette ned foten selvom mor ikke kan/vil.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...