Gå til innhold

Beste kredittkort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har et trumf visa kredittkort hvor jeg får 1% på alle kjøp, med unntak av matvarer som jeg får mer hvis jeg kjøper i spesifikke butikker. Det gir en god sum tilbake, men jeg er så lei av transasksjonsoversikten på dette kortet for jeg blir alltid i tvil om det stemmer. Det er så uoversiktlig sammenlignet med f.eks. norwegian kortet mitt. Nå vil jeg bytte ut dette kredittkortet, men sliter med å finne ut hvilke kort som har gode betingelser.

Hvilke erfaringer har dere med kredittkort? Jeg betaler alltid før rentene begynner å forfalle, så rentesats er egentlig litt uinteressant. Jeg er ute etter det kortet som gir meg mest tilbake i flest mulig kategorier. Ser at mange kort er begrenset til kun å gjelde valgte bransjer e.l.

Anonymous poster hash: 0ceb1...86d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste du kan få "i flest mulig kategorier" er nok 1 prosent på alle kjøp. Sånn sett er vel Trumf Visa greit nok, men du får jo ikke bonus i andre matbutikker enn Trumf-butikker da. Da er Cresco Car Premium eller Shell Mastercard et bedre valg siden du med disse får 1 prosent uansett hvor, uten begrensninger.

Alle andre kredittkort som har større bonus har dette innenfor noen få kategorier og ikke generelt. Et spennende kort kan være kredittkortet til yA Bank hvor du de sist månedene har kunnet velge bonus selv innen en viss kategori, f.eks. 4 prosent i alle dagligvarebutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar!

Da har jeg sjekket litt de ulike kortene.

Shell sitt er bra siden det gir 1% på alle kjøp, men rabatt på drivstoff er begrenset til shell. Dermed ser det ut til at Cresco Car Premium er det beste kortet av disse to, siden det gir 1% rabatt på alle kjøp + 3% på drivstoff uavhengig av stasjon.

yA bank har selvvalgt rabatt for juli, som du sier, men jeg klarer ikke å finne informasjon om hva slag rabattløsning de har andre måneder.

Jeg heller mot Cresco sitt akkurat nå :)

Andre som har erfaring med disse kortene eller andre? Hvordan er oversikten over transaksjonene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har lest at det er gjort noen tester/kundeundersøkelser, og at 365 direkte- kortet kom best ut.

http://www.365direkte.no/nb-no/landingpage/Pages/Bestill-kort.aspx?Banner=815984&sapa=00005&custom1=&custom2=&xid=815984

Dette virket også som et bra kort, men begrenser rabatten til skobutikker, klesbutikker og bensin. Til gjengjeld er får man hele 3,65 % tilbake ved kjøp i disse butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette virket også som et bra kort, men begrenser rabatten til skobutikker, klesbutikker og bensin. Til gjengjeld er får man hele 3,65 % tilbake ved kjøp i disse butikkene.

I tillegg får man 30 øre/l i rabatt på Esso. Siden jeg har Esso som min nærmeste, og billigste, stasjon, så er dette definitivt mitt foretrukne kort til bensin. Men jeg bruker det bare der. 

I tillegg har jeg trumfbutikk som nærmeste dagligvare, der bruker jeg trumf visa. Jeg har coopkort for storhandel hos Coop som jeg gjør ca 1 gang i måneden. 

Til alt annet bruker jeg Norwegian-kortet. 

Anonymous poster hash: 886d0...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er utrolig forvirrende med alle de forskjellige kortene. Noen som har noen formening om hvilket som er det beste til kun dagligvarer?

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har et trumf visa kredittkort hvor jeg får 1% på alle kjøp, med unntak av matvarer som jeg får mer hvis jeg kjøper i spesifikke butikker. Det gir en god sum tilbake, men jeg er så lei av transasksjonsoversikten på dette kortet for jeg blir alltid i tvil om det stemmer. Det er så uoversiktlig sammenlignet med f.eks. norwegian kortet mitt. 

Jeg har begge kortene, på hvilken måte mener du kontooversikten er mer uoversiktlig på trumf-kortet? Syns ikke det er noen forskjell på det området, men bruker trumfkortet bortsett fra de stedene hvor man ikke får bonus.

Anonymous poster hash: 9a2f9...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har begge kortene, på hvilken måte mener du kontooversikten er mer uoversiktlig på trumf-kortet? Syns ikke det er noen forskjell på det området, men bruker trumfkortet bortsett fra de stedene hvor man ikke får bonus.

Synes det er er så uoversiktlig å se om beløpet som er i minus stemmer. På Norwegian kortet mitt er jeg aldri i tvil. Det er enkelt å se hva som er benyttet etter siste innbetaling, mens for trumfkortet så er jeg alltid litt usikker på om "men kan dette være riktig da"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er er så uoversiktlig å se om beløpet som er i minus stemmer. På Norwegian kortet mitt er jeg aldri i tvil. Det er enkelt å se hva som er benyttet etter siste innbetaling, mens for trumfkortet så er jeg alltid litt usikker på om "men kan dette være riktig da"

Det står jo klart og tydelig hva som er benyttet etter siste innbetaling. Det som er mest interessant er jo likevel hva som er benyttet i kalendermåneden, og det går også helt tydelig frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walden

Synes det er utrolig forvirrende med alle de forskjellige kortene. Noen som har noen formening om hvilket som er det beste til kun dagligvarer?

Ya kortet har i hvert fall 4% på dagligvarer i Juli. Jeg prøvde å spørre om det alltid var slik, og fikk et heller uklart svar om at "ja, vi kommer til å ha valg mellom ulike rabatter i framtiden også"..så..hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv yA-kortet. Det er godt mulig de vil fortsette med månedlige rabatter som man selv velger, men om de "overlever" med 4 prosent på dagligvarer framover, gjenstår å se. Terra har kuttet alle bonus-ordninger på sine kort siden de ifølge nye EU-krav ikke kan kreve like mye gebyr av butikkene som tidligere. 

yA taper i hvert fall på meg, som kun bruker kortet innenfor bonuskategorien og ingen andre steder. Det gjelder for øvrig på alle mine kredittkort. De benyttes kun der det er bonus å hente og regninga betales alltid på forfall. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ya kortet har i hvert fall 4% på dagligvarer i Juli. Jeg prøvde å spørre om det alltid var slik, og fikk et heller uklart svar om at "ja, vi kommer til å ha valg mellom ulike rabatter i framtiden også"..så..hvem vet.

Takk for tips, jeg får følge med på det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Det finnes mange bra kredittkort, det viktigste er at hvis man vil tjene på å ha et så må man betale ned gjelden hver måned slik at det ikke begynner å løpe dyre renter.

De mest populære kredittkortene er vel Norwegian Bank Kredittkort og det kortet som kaldes Remember Kredittkort. Hva man tjener mest på å bruke spørs hva man bruker penger på. Flexi Visa er et kort som brukes primært på å fylde bensin. Mens Norwegian og Remember er kort som er bra og ha når man skal reise. Gratis reiseforsikring, ingen gebyrer i utlandet osv er fordeler med disse kortene.

Endret av Sven Svensson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker YA Bank til daglivarer, Flexivisa til elektronikk, 365direkte til klær, sko og bensin, DNB Mastercard kun når de har spesielle rabatter, og så har jeg et pangea jeg aldri bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Den 13. juli 2015 at 9.59, AnonymBruker skrev:

Jeg har et trumf visa kredittkort hvor jeg får 1% på alle kjøp, med unntak av matvarer som jeg får mer hvis jeg kjøper i spesifikke butikker. Det gir en god sum tilbake, men jeg er så lei av transasksjonsoversikten på dette kortet for jeg blir alltid i tvil om det stemmer. Det er så uoversiktlig sammenlignet med f.eks. norwegian kortet mitt. Nå vil jeg bytte ut dette kredittkortet, men sliter med å finne ut hvilke kort som har gode betingelser.

Hvilke erfaringer har dere med kredittkort? Jeg betaler alltid før rentene begynner å forfalle, så rentesats er egentlig litt uinteressant. Jeg er ute etter det kortet som gir meg mest tilbake i flest mulig kategorier. Ser at mange kort er begrenset til kun å gjelde valgte bransjer e.l.

Trumf er det værste selskapet jeg har vært bort noen gang, og jeg har erfaring med coop, cresco og dnb mastercard fra før. Jeg har sagt opp bonus og kredittavtalen jeg hadde med Trumf etter at de brøt alle løfter ved å ikke svare på henvendelser via serviseskjema (servicetelefonen deres er DYR), hindre meg i å overføre bonus til konto, og etter oppsigelse unnlate å betale ut den opptjente bonus. De er løgnere og høyst uprofesjonelle hvis det blir stilt spørsmål. De har heller ikke fjernet trumfen fra kortene mine i DnB, til tross for at jeg ga beskjed om det i oppsigelsen, og ellers er det jo en selvfølge. Så hvis de skryter av hvor mange medlemmer de har, særlig da fornøyde medlemmes, så bør det tas med ett tonn salt av dem med en smule kritisk sans i behold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Li skrev:

Trumf er det værste selskapet jeg har vært bort noen gang, og jeg har erfaring med coop, cresco og dnb mastercard fra før. Jeg har sagt opp bonus og kredittavtalen jeg hadde med Trumf etter at de brøt alle løfter ved å ikke svare på henvendelser via serviseskjema (servicetelefonen deres er DYR), hindre meg i å overføre bonus til konto, og etter oppsigelse unnlate å betale ut den opptjente bonus. De er løgnere og høyst uprofesjonelle hvis det blir stilt spørsmål. De har heller ikke fjernet trumfen fra kortene mine i DnB, til tross for at jeg ga beskjed om det i oppsigelsen, og ellers er det jo en selvfølge. Så hvis de skryter av hvor mange medlemmer de har, særlig da fornøyde medlemmes, så bør det tas med ett tonn salt av dem med en smule kritisk sans i behold.

Jeg har hatt trumf visa i halvannet år, aldri hatt noen problemer. Både fått svar fra kundeservice uten noe problem, overfører bonus uten problemer, fått inn all bonus uten problemer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mime erfaringer: 

Trumf visa: 2% bonus på dagligvare hos Norgesgruppen, 0.5 på alt annet (bortsett fra konkurrerende butikker). Med Trumf bonuskort fått man også 30 øre liter i rabatt hos Shell.

365 kreditt: 3.65 % cashback på alt av sko, klær, og bensinstasjoner. 

Ya bank: valgfri rabatt (hatt det 1 uke, vet ikke om dette er fast). Har nå valgt 4% bonus på dagligvare 

Ikano: varierende fra måned til måned. 4-5 % rabatt hver mnd. Kan være f.eks bil, elektronikk, hus og hjem, dagligvare etc 

Endret av RompeRusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...