himmeloghav Skrevet 13. juli 2015 #1 Skrevet 13. juli 2015 Jeg fikk melding på sms om tannlegetime. Jeg kunne ikke svare på smsen da den ikke blir besvart. Jeg har ringt to ganger. Ingen svarer. Ringte en gang til og la igjen beskjed på svarer og at jeg ønsket bekreftelse på at de hadde fått min beskjed. Jeg fikk ingen bekreftelse. Har nå sendt en melding via nett. Hvis ingen svarer og ingen tar telefonen kan de vel ikke belaste meg med tannlegetime?
Vox_populi Skrevet 13. juli 2015 #2 Skrevet 13. juli 2015 Du nevner ikke tidspunkter, men jeg går ut fra du ringte i vanlig arbeidstid. Utenom den er det jo ingen vits i å ringe. Jeg tror det er vanlig å operere med 24 timers frist på arbeidsdagene, slik at om du har time mandag kl. 14 må du avbestille før kl. 14 på fredag. Får du innkalling med kortere frist, er det kun et forslag.
Badedrakt Skrevet 13. juli 2015 #3 Skrevet 13. juli 2015 (endret) Jeg fikk melding på sms om tannlegetime. Jeg kunne ikke svare på smsen da den ikke blir besvart. Jeg har ringt to ganger. Ingen svarer. Ringte en gang til og la igjen beskjed på svarer og at jeg ønsket bekreftelse på at de hadde fått min beskjed. Jeg fikk ingen bekreftelse. Har nå sendt en melding via nett. Hvis ingen svarer og ingen tar telefonen kan de vel ikke belaste meg med tannlegetime? Som oftest sendes sms-påminnelser ut 24 timer før timen, og avbestillingsfristen er i de aller fleste tilfeller 24 timer før avtalt time. Har du time mandag kl 10 må du avlyse senest fredag kl 10. Avbestiller du for sent må du ut med kostnadene for timen eller et gebyr av varierende størrelse. Endret 13. juli 2015 av Badedrakt
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 13. juli 2015 #4 Skrevet 13. juli 2015 Jeg fikk en slik sms på en lørdagkveld. Jeg ringte da på mandagmorgen, altså på samme dag som timen min var, og avbestilte uten problemer. Dersom de ikke svarer om du ringer i åpningstiden, så burde du ikke betale for timen du prøver å avbestille. Men det er jo rart at man ikke får svar syns jeg. Sikker på at du har riktig nummer? Og at det var åpent når du ringte?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #5 Skrevet 13. juli 2015 Når du har sendt epost og har kopi/gjenpart av den, så har du dokumentasjon på at du har gitt beskjed. De kan nok komme til å sende deg en faktura, men da skriver du tilbake med kopi av fakturaen (originalen beholder du) samt utskrift av meldingen om avbestilling og at du bestrider kravet om betaling av avbestilt time, og hva du har gjort for å avbestille. Noen sender bare time på sms, uten varsel 24 timer før. Andre gjør begge deler. Anonymous poster hash: 29ee7...f34 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #6 Skrevet 13. juli 2015 Jeg fikk melding på sms om tannlegetime. Jeg kunne ikke svare på smsen da den ikke blir besvart. Jeg har ringt to ganger. Ingen svarer. Ringte en gang til og la igjen beskjed på svarer og at jeg ønsket bekreftelse på at de hadde fått min beskjed. Jeg fikk ingen bekreftelse. Har nå sendt en melding via nett. Hvis ingen svarer og ingen tar telefonen kan de vel ikke belaste meg med tannlegetime? Om det er første timen din. Eks jeg får kort en gang i året. Der står det: vi har reservert time til deg dato. Det har komt når jeg ikke har vært hjemme. Dette er et tilbud, og ingen forpliktelse. De kan ikke kreve noe fra meg Anonymous poster hash: c61bf...c86
himmeloghav Skrevet 14. juli 2015 Forfatter #7 Skrevet 14. juli 2015 (endret) Det er snakk om årlig innkalling. Hørte på svareren at de er borte fra 15-20 juli. Regner med at jeg har gjort nok nå. Lagt igjen to ganger på svarer og sendt en melding via nett. Har ikke fått svar selv om jeg har bedt om å få en bekreftelse. Nå regner jeg med at de ikke belaster meg for jeg har jo avbestil. De satt meg opp på time 23 juli. Jeg ringte i arbeidstiden. Endret 14. juli 2015 av himmeloghav
himmeloghav Skrevet 14. juli 2015 Forfatter #8 Skrevet 14. juli 2015 Når du har sendt epost og har kopi/gjenpart av den, så har du dokumentasjon på at du har gitt beskjed. De kan nok komme til å sende deg en faktura, men da skriver du tilbake med kopi av fakturaen (originalen beholder du) samt utskrift av meldingen om avbestilling og at du bestrider kravet om betaling av avbestilt time, og hva du har gjort for å avbestille. Noen sender bare time på sms, uten varsel 24 timer før. Andre gjør begge deler. Anonymous poster hash: 29ee7...f34 Jeg har ikke noe bevis. Jeg fikk ikke noe bekreftelse på meldingen jeg sendte via nett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå