Gjest Tekola Skrevet 13. juli 2015 #1 Skrevet 13. juli 2015 Laget meg en tråd her inne tidligere i år, på jakt etter vanlig sykkel. Har nå, etter mange runder i tankeboksen, kommer frem til at det blir alt for optimistisk, med tanke på at den skal brukes til å levere to barn i barnehagen og det er en del bakker på veien dit. Så for at det skal være et realistisk prosjekt å bytte ut bilen, så må det el-sykkel til. Men, da er det store spørsmålet, passer alle sykkelvogner på alle el-sykler? Er det noe spesielt man bør tenke på? Jeg regner med at vi går for en av sykkelvognene i toppsjiktet av denne testen. Og el-sykkel er jeg usikker på hva man bør fokusere mest på? Det er asfaltert sykkelsti hele veien, med noen veikryss og fortauskanter, samt en del bakker. Håpet er å få gjort dette mest mulig helårs, men buss eller bil i perioder med snø, så det er en fordel om sykkelvognen også kan brukes som søskenvogn på buss. Er veldig takknemlig for alle erfaringer, tips og råd!
Pyntestøv Skrevet 13. juli 2015 #2 Skrevet 13. juli 2015 Her har min mann anskaffet el-sykkel, og jeg har tidvis brukt den selv (men jeg har fortsatt vanlig sykkel). Vi har både sykkelsete og sykkelvogn til begge syklene. Jeg vet han filte litt på selve festemekanismen til sykkelvogna for å få den til å passe til hans sykkel, men det var verken vanskelig eller tungvint slik jeg oppfattet det. Vi har ikke den sykkelvogna som er best i test, men samme merke bare Cheetah 2-modellen. Fornøyd med denne, men valgte den rett og slett grunnet tilbudskampanje hos XXL, hvis ikke hadde vi nok gått for den modellen du ønsker. Det jeg føler vi mangler med Cheetahen, ser jeg Chariot har, så jeg tror rett og slett det vil være et meget godt valg. Vi har syklet gjennom hele vinteren og det har fungert rimelig bra. Det eneste jeg vet er at mannen min kvier seg for å bytte dekk på el-sykkelen grunnet motoren. Det er et sabla prosjekt hver gang og like ille når man punkterer. Men, man blir vel bedre og bedre for hver gang man gjør det antar jeg. Nå husker jeg ikke hva sykkelen hans heter igjen, men det er en som er høyt oppe i best-i-testene og den er fantastisk å sykle. Om du er interessert så skal jeg finne ut hvilken merke det er i kveld.
Gjest Tekola Skrevet 13. juli 2015 #3 Skrevet 13. juli 2015 Åh, supert, takk for gode erfaringer! Om du kan sjekke opp merket, hadde det vært fint Vi har også vurdert ulike typer transportsykler, men jeg kvier meg litt for å gå til anskaffelse av det, da jeg føler at jeg låser meg veldig til det, kontra å kunne koble av sykkelvognen og dermed ha en ren sykkel igjen. Men om noen har erfaringer som tilsier at det ikke er noe problem, eller bekrefter mine tanker, så hører jeg gjerne noe om dem også!
Pyntestøv Skrevet 13. juli 2015 #4 Skrevet 13. juli 2015 Vi hadde en veldig lang monsterbakke opp fra barnehagen og jeg hater den med intensitet og styrke ettersom hvordan været var, hvilken dag det var i uka, humøret på sønnen, og periode i måneden Vi valgte nemlig at jeg skulle ha vanlig sykkel da jeg kun var en 12 min sykkeltur unna jobben, men hver gang jeg skulle hente så hadde jeg mange sinte tanker om den bakken foråsidetsånn. Nå har vi byttet bosted og barnehage, men skulle jeg vi ha fortsatt i samme barnehage så hadde jeg kjøpt meg el-sykkel. Det er det ingen tvil om
Gjest Tekola Skrevet 13. juli 2015 #5 Skrevet 13. juli 2015 Det kan jeg tenke meg! Her er det to små som skal fraktes til og fra barnehagen hovedsakelig, 8 km en vei. Google maps ga meg følgende oppmuntring på stigning: Opp 80 m·Ned50 m. Det kan bli spennende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå