Gå til innhold

Bli kvitt bananfluer/blomsterfluer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips og triks for å bli kvitt disse?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oppbevar frukt og grønt i kjøleskapet, ikke la mat stå og råtne...

Anonymous poster hash: d0ce8...5ab
  • Liker 1
Skrevet

Har ikke frukt i det heletatt..... Har noen blomster.... mulig de egentlig kommer fra naboen, men noen har kommet inn til meg.... Vil jo ikke ha dem :P

AnonymBruker
Skrevet

La aldri middagsrester bli stående etter måltider, vask fat, glass, osv. så raskt som mulig.

Ikke la frukt stå fremme. Kast ut søppel regelmessig, så det ikke blir liggende bananskall, middagsrester o.l.

Det er jo mat, saft, vin, etc. disse fluene er ute etter, så finner de ingenting, vil de bli borte, eller det blir i hvert fall langt færre.

Anonymous poster hash: fffd6...fd5
  • Liker 1
Skrevet

Rådene ovenfor er gode hvis du vil unngå at slike fluer klekkes, men hvis du allerede har fått dem i hus, kan de være vanskelig å bli kvitt. Slik ble jeg kvitt dem:

* hell litt epleeddik i en stor kopp eller liten skål

* tilsett et par dråper Zalo

* ta plastfolie over koppen/skålen

* stikk 3-4 hull i plastfolien med en spiss blyant e.l. (hullene skal være omtrent 1 cm i diameter)

* sett slike kopper/skåler i nærheten av kjøkkenvask, søppelspann, potteplanter og andre steder der fluene trives.

Fluene vil tiltrekkes av lukten og krype ned i koppen, men vil drukne i eddiken (pga. såpen) før de rekker å finne veien ut igjen. Etter 3-4 par dager vil alle egg være klekket uten at nye har blitt lagt, og du er kvitt fluene.

Skrevet

Jeg fyller et vanlig kjøkkenglass halvt opp med øl og har i en sprut zalo.

Lar dette stå på benken og fluene tiltrekkes som bare det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...