Gå til innhold

Jarlsberg eller Norvegia? Hva liker det norske folk best?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver til sitt bruk.

Jeg kan tenke meg lite som er bedre enn ferskt brød med meirismør og nyåpnet Norvegia. Og knekkebrød smaker best med meierismør og Jarlsberg.

Skal jeg ha ostesmørbrød syns jeg en blanding av begge er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På brødskive, boller, vaffler, rundstykker, knekkebrød og slikt? Ingen av de to, gräddost er det eneste som funker på brødmat og bakst. 

Til matlaging og som smeltost i toast, på taco, i burrito og annen varmmat; Norvegia. 

Jarlsberg stinker svette og går ikke ant å spise verken varm eller kald. 

Anonymkode: 2ce4e...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synnøve - den er en god allrounder!

Jarlsberg - liker ikke smaken, men på pizza, ostesmørbrød osv funker den

Norvegia - mild og god, men foretrekker da Synnøve

Anonymkode: 4462a...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norvegia smaker jo ingen ting, men den har gode smelteegenskaper. At Norvegia er populær sier sitt om nordmenns smakssanser. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarlsberg er bare god grillet, bokstavelig uspiselig "rå". Norvegia smaker absolutt ingenting, da kan man like godt kjøpe First price. Synnøve ❤️ Må bare la den ligge i kjøleskap et par uker før først.

Anonymkode: 8c5c0...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes både Jarlsberg og Norvegia er gode. Men kjøper stort sett Norvegia selv, når jeg skal ha det til pålegg. Men jeg spiser Jarlsberg om jeg får det servert hos andre f.eks.

Når jeg skal ha revet ost i matretter, kjøper jeg ferdig revet blanding av cheddar og mozzarella. Den er god. Tror det er Arla som har den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker nok vellagret Jarlsberg best. Men spiser også Norvegia.

Anonymkode: de942...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jarlsberg er bare god grillet, bokstavelig uspiselig "rå". Norvegia smaker absolutt ingenting, da kan man like godt kjøpe First price. Synnøve ❤️ Må bare la den ligge i kjøleskap et par uker før først.

Anonymkode: 8c5c0...5c6

Tull og tøys! Jarlsberg er nydelig naturell. Som ved siden av tapas eller i mat. Definitivt ikke en søt ost, jeg klarer ikke søtt. Men Jarlsberg er for utviklede smaksløker ;) 

Anonymkode: 3ef4c...1b4

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarlsberg blir for "skarp" i smaken til å smeltes. Kan kun spises aleine på en brødskive med smør.

Norvegia kan smeltes uten at den lukter råtten sokk. Smaker helt greit vanlig

Synnøve er den beste til alle typer bruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (15 timer siden):

Jeg synes både Jarlsberg og Norvegia er gode. Men kjøper stort sett Norvegia selv, når jeg skal ha det til pålegg. Men jeg spiser Jarlsberg om jeg får det servert hos andre f.eks.

Når jeg skal ha revet ost i matretter, kjøper jeg ferdig revet blanding av cheddar og mozzarella. Den er god. Tror det er Arla som har den.

Jeg pleier også å kjøpe de revne ostene fra Arla, spesielt når de er på tilbud. Så kjøper jeg en kilo Norvegia når det er tilbud på den, river den og blander med et par poser cheddar/mozarella. Dette fordeler jeg i plastposer med ca 300 gram i hver som jeg fryser ned. Praktisk å nesten alltid ha ferdigrevet ost til pizza eller annet som skal gratineres, og billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jarlsberg! 
Norvegia smaker ingenting. 

Ellers er Østavind god. Vi spiser ellers cheddar, manchego, parmesan og ulike feta.

Anonymkode: 3d6d4...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som syns Jarlsberg smaker godt liker å suge tåfis og kukost mm.. 
Norvegia så klart! 👏🏻

Anonymkode: 9f101...e16

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg foretrekker en moden Jarlsberg, gjerne med litt godt i glasset

Anonymkode: 2a110...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarlsberg er best, men kjøper som regel norvegia fordi den osten ofte er på tilbud.

Anonymkode: 9904f...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...