Gå til innhold

Jarlsberg eller Norvegia? Hva liker det norske folk best?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hva foretrekker du? Jarlsberg eller Norvegia ?

Anonymous poster hash: b559d...441
Gjest Hofmann
Skrevet

Jarlsberg har mest smak, derfor er den best. Norvegia er for folk som egentlig ikke liker ost.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jarlsberg har mest smak, derfor er den best. Norvegia er for folk som egentlig ikke liker ost.

Kan vel like gjerne si at Jarlsberg er for de som ikke liker ost, den smaker jo ikke mye den heller.

Liker Norvegia best av de to og er jo også folkets favoritt.

Anonymous poster hash: ff73f...4bf

• Liker 14
  • Nyttig 1
Gjest crazycatlady
Skrevet (endret)

Samma det vel, gulost er gulost! :P

Endret av crazycatlady
  • Liker 6
Skrevet

Helt sant! Er ikke glad i muggoster osv, men norvegia blir for kjedelig. Jarlsberg har akkurat passe smak for meg ;)

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg er klar over at smak er subjektivt, men at noen syns Norvegia er en god ost er for meg svært vanskelig å forstå.

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 12
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Norvegia! Liker ikke smaken til Jarlsberg i det hele tatt...

• Liker 11
Skrevet

Norvegia!

Tror faktisk Jarlsberg er litt dyrere også.

• Liker 5
Skrevet

Norvegia!!<3 jeg er veldig glad i ost, og Jarlsberg er omtrent den eneste osten jeg ikke liker...

• Liker 11
Skrevet

Jarlsberg, godt moden (eller hva det står på pakningen)

• Liker 3
Skrevet

Jeg er veldig glad i all slags ost, og mener det blir feil å si at hvis man liker en av disse, liker man ikke ost. Det er bare en mildere mer allsidig variant etter mitt syn.

Uansett, jeg synes jarlsberg er best på smak, men ofte litt tørrere. Derfor bruker jeg den (i kombinasjon med andre oster) til mat hvor osten smeltes, og Norwegia på brødskiver.

• Liker 4
Gjest imperio
Skrevet (endret)

Norvegia. Takler ikke lukten eller smaken av Jarlsberg  :spy: Takler ikke Grandiosa fordi de absolutt må bruke den verste osten som finnes. Ok kanskje ikke den verste, men ihvertfall ille nok 

Synnøve, gulost, hvitost, norvegia, gouda (synnøve eller andre) ja det liker jeg. Men alt som er like heslige som Jarlsberg, nei takk. 

Endret av imperio
Gjest Margit Spat
Skrevet

Min favoritt er Jarlsberg.

Jeg er blant de som "egentlig ikke liker ost", i alle fall ikke muggoster og andre oster med mye smak.

Skrevet

Norvegia, definitivt! Klarer ikke lukten av Jarlsberg, uff.

• Liker 1
Skrevet

Denne tråden minnet meg om en sang for en del år siden :laugh:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Definitivt Norvegia. Kan til nøds spise Jarlsberg dersom det er smeltet. Synnøve liker jeg absolutt ikke i det hele tatt. 

Anonymous poster hash: 01659...e65
AnonymBruker
Skrevet

Norvegia :)

Anonymous poster hash: e56ca...9ed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...