Gå til innhold

Pengegave bryllupsfest

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Så da er det greit at bursdagsbarna ber gjestene sin om pengegave når de inviterer?

Jeg svarte på spørsmålet "Gaver når folk må ha med alkoholen sin selv?". Jeg svarte ikke hvorvidt jeg mener det er ok å be om penger/gaver eller ikke. 

Men om du absolutt må ha et svar på det, så er jeg ikke enig i at man skal BE om gaver. Dersom gjester spør hva dem ønsker seg, så kan de fint si akkurat hva de vil, om det så er penger eller gaver. Og vet vi om brudeparet her har lagt ved ønskeliste/tatt selv iniativ til å gi beskjed om ønsker eller om TS som er gjest har spurt brudeparet selv?

Endret av Luckiness
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde 3 retters middag og holdt drikke til maten.hvis folk ville feste kunne de ta med drikke selv.det er helt vanlig der jeg er fra.vi sa at det var gave at folk kom i seg selv,men hvis de ønsket å gi noe ønsket vi bidrag til diverse dyrere ting som vi ikke kunne forvente å få (utemøbler,husting etc).vi har levd sammen i mange år og har det meste. I tillegg laget vi ønskeliste hos tilbords og kitchn for de som ønsket å gi ting.jeg ble overveldet hvor mye vi fikk! Det var mange tilreisende som bodde på hotell og kom fra hele Norge.hvis de var langt ute i slekt fikk vi 300-400kr (selv hos folk som ikke var invitert!) og ved nærmere relasjon fikk vi mer.

• Liker 1
Gjest Mythic
Skrevet

Man gir gave fordi man unner brudeparet det og mange blir faktisk glad av å gi gaver til glede til andre. Men det er jo alltid noen her på kg som må klage på slikt. Regner med du har vært på flere bursdagsfester i løpet av ditt liv hvor du både har tatt med egen drikke og gave uten noe problem. Blir det samme her :)

Jeg synes det er forskjell på bryllup og bursdag, altså. Bursdag har man hvert år, og det er en mye mindre høytidelig anledning enn et bryllup. Ergo er det innafor at gjestene tar med eget drikke (til og med egen mat, eventuelt spleiselag), men at man gir gave. Bryllup har man forhåpentligvis bare en gang i livet, og som vertskap ved en sånn anledning, er det skikk og bruk å holde gjestene med mat og drikke. 

TS: 500 kr holder i lange baner i den situasjonen du skisserer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...