AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #1 Skrevet 12. juli 2015 Nok en gavetråd... Here goes! Jeg er invitert i brullypsfest i sommer. Paret skal ha middag og feiring med nærmeste familie og en påfølgende stor vennefest. Det skal være løst i snippen og kleskoden er "lett pyntet". Det blir enkel servering og man tar med egen alkohol. De fleste som kommer er i alderen 25-32, mange studenter og i etableringsfasen. Brudeparet ønsker seg pengegaver til reiser etc. Jeg synes pengegaver er utrolig vanskelig. Overfører man penger til konto og tar med et kort til festen, eller hva? Hvor mye bør jeg og kjæresten min gi? Vi er begge studenter. Anonymous poster hash: 4b738...431 Anonymous poster hash: ac837...1e5 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #2 Skrevet 12. juli 2015 pengene i en konvolutt med kort. Tenker et sted mellom 500-1000 kr Anonymous poster hash: db6c5...ffb
Gjest O.G. Skrevet 12. juli 2015 #3 Skrevet 12. juli 2015 Gave når folk må ha med seg alkoholen sin selv????
Gjest Chloe87 Skrevet 12. juli 2015 #4 Skrevet 12. juli 2015 Dere tar med penger i en konvolutt. 500 - 1000 burde holde!
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #5 Skrevet 12. juli 2015 Gave når folk må ha med seg alkoholen sin selv???? Hvorfor er det så rart? Anonymous poster hash: f47a6...a32 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #6 Skrevet 12. juli 2015 Gave når folk må ha med seg alkoholen sin selv???? Det er jo for at det ikke skal bli så helt vilt dyrt for brudeparet. De fleste av oss er jo studenter. Anonymous poster hash: ac837...1e5
Gjest O.G. Skrevet 12. juli 2015 #7 Skrevet 12. juli 2015 Hvorfor er det så rart? Anonymous poster hash: f47a6...a32 Fordi brudeparet glemmer sin rolle som verter, men bare fokus på sin rolle som hovedgjester når de ikke holder sine gjester med både mat og drikke under en bryllupsfest. Dog skal jeg innrømme at jeg synes det er veldig fiffig og døpe det om til vennefest for å slippe egne utgifter til drikke for sine gjester og samtidig kreve gaver, penger i det her tilfelle.
Gjest O.G. Skrevet 12. juli 2015 #8 Skrevet 12. juli 2015 Det er jo for at det ikke skal bli så helt vilt dyrt for brudeparet. De fleste av oss er jo studenter. Anonymous poster hash: ac837...1e5 Da blir det hvertfall rart, kreve penger av studenter, men ikke samtidig holde dem med mat og drikke....
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #9 Skrevet 12. juli 2015 Da blir det hvertfall rart, kreve penger av studenter, men ikke samtidig holde dem med mat og drikke.... På en måte forstår jeg hva du mener. Jeg må innrømme at jeg tenke at jeg synes 500,- var mer enn nok med tanke på det uformelle preget på festen. Anonymous poster hash: ac837...1e5
Gjest O.G. Skrevet 12. juli 2015 #10 Skrevet 12. juli 2015 På en måte forstår jeg hva du mener. Jeg må innrømme at jeg tenke at jeg synes 500,- var mer enn nok med tanke på det uformelle preget på festen. Anonymous poster hash: ac837...1e5 Siden du skal bringe med deg alkoholen du skal drikke selv, kan du trekke fra hva den flasken(e) vil koste fra pengegaven.
Høna79 Skrevet 12. juli 2015 #11 Skrevet 12. juli 2015 Jeg syns 500 er nok i massevis totalt fra dere begge, siden det er vennefest med "bare" enkel matservering og dere tar med egen drikke. (Ikke noe vondt ment mot festen, det er en gøy løsning hvor brudeparet også får tatt en fest med alle vennene sine, men da blir det gave til lavere verdi enn ved selve bryllupet) Spør brudeparet om de har en konto de tenker å bruke for dette. Såfall kan du bare sende penger til den, merket med "bryllupsgave" e.l, også skriver du bare på kortet at penger er sendt dit. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #12 Skrevet 12. juli 2015 Er det bare jeg som synes at pengegaver er litt....flaut? Anonymous poster hash: ac837...1e5
Gjest O.G. Skrevet 12. juli 2015 #13 Skrevet 12. juli 2015 Er det bare jeg som synes at pengegaver er litt....flaut? Anonymous poster hash: ac837...1e5 Å be om det er flaut og vulgært ja.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #14 Skrevet 12. juli 2015 Å be om det er flaut og vulgært ja. Det er jo vanlig at man gir en gave når man er invitert i bryllup, men med en pengegave blir det jo fullstendig tydelig hva man gir og dersom man trår feil, kan det bli pinlig. Anonymous poster hash: ac837...1e5 1
Gjest O.G. Skrevet 12. juli 2015 #15 Skrevet 12. juli 2015 Det er jo vanlig at man gir en gave når man er invitert i bryllup, men med en pengegave blir det jo fullstendig tydelig hva man gir og dersom man trår feil, kan det bli pinlig. Anonymous poster hash: ac837...1e5 Nja, synes ikke folk skal la seg manipulere til å gi mer enn hva de har råd til i gave, om de gir penger eller kjøper noe. Til et brudepar som TS skisserer som ikke er verter for sine gjester så hadde jeg glatt trukket av det jeg bruker til alkohol på pengegaven. For slik som HI skisserer så ber de om covercharge omtrent.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #16 Skrevet 13. juli 2015 Dytter litt på denne, jeg. Anonymous poster hash: ac837...1e5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #17 Skrevet 13. juli 2015 500 synes jeg er ok, siden det er en mer uhøytidelig fest, med egen drikke og enkel mat Anonymous poster hash: b646d...62a
Luckiness Skrevet 13. juli 2015 #18 Skrevet 13. juli 2015 Gave når folk må ha med seg alkoholen sin selv???? Man gir gave fordi man unner brudeparet det og mange blir faktisk glad av å gi gaver til glede til andre. Men det er jo alltid noen her på kg som må klage på slikt. Regner med du har vært på flere bursdagsfester i løpet av ditt liv hvor du både har tatt med egen drikke og gave uten noe problem. Blir det samme her 1
Luckiness Skrevet 13. juli 2015 #19 Skrevet 13. juli 2015 Nok en gavetråd... Here goes! Jeg er invitert i brullypsfest i sommer. Paret skal ha middag og feiring med nærmeste familie og en påfølgende stor vennefest. Det skal være løst i snippen og kleskoden er "lett pyntet". Det blir enkel servering og man tar med egen alkohol. De fleste som kommer er i alderen 25-32, mange studenter og i etableringsfasen. Brudeparet ønsker seg pengegaver til reiser etc. Jeg synes pengegaver er utrolig vanskelig. Overfører man penger til konto og tar med et kort til festen, eller hva? Hvor mye bør jeg og kjæresten min gi? Vi er begge studenter. Anonymous poster hash: 4b738...431 Anonymous poster hash: ac837...1e5 Du gir et beløp som du ikke kommer til å lide av Det er alltid vanskelig å vite hvor mye man skal gi, man er jo ofte redd for å gi en helt annen sum enn andre og sammenligner seg selv. Men jeg tror ikke så mange tenker over at de fikk 500 av det paret, 700 av det paret, 1000 av det paret osv. Om du er redd for at andre gjester skal se hvor mye dere gir (noen lar jo alle gaver ligge fremme så folk kan se), så kan dere jo skrive et fint kort og føre på at dere ønsker å overføre en liten pengegave på konto?
Gjest O.G. Skrevet 13. juli 2015 #20 Skrevet 13. juli 2015 Man gir gave fordi man unner brudeparet det og mange blir faktisk glad av å gi gaver til glede til andre. Men det er jo alltid noen her på kg som må klage på slikt. Regner med du har vært på flere bursdagsfester i løpet av ditt liv hvor du både har tatt med egen drikke og gave uten noe problem. Blir det samme her Så da er det greit at bursdagsbarna ber gjestene sin om pengegave når de inviterer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå