Gå til innhold

kul i armhulen plutselig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 5-6 dager siden oppdaget jeg en liten kul (på størrelse med en ert) under den ene armhulen min! Er veldig redd for kreft selvfølgelig. Den var nokså øm i starten, men nå er den mindre øm. Den dukket plutselig opp her om dagen, da jeg shaver meg under armene regelmessig og den ikke var der forrige gang jeg shavet. Det gamle barberbladet mitt var nokså sløvt, så lurer på om det kan være noe betente hårsekker eller noe?

Noen andre som har opplevd dette? eller noe lignende? 

Er som sagt redd for kreft! Men vil se og avvente litt, da den kun har vært der 1 ukes tid!

Anonymous poster hash: 8a674...c00
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lymfeknute? Har du kjent i lysken? Er du syk på noen måte? Man kan få lymfeknuter også etter en infeksjon. 

Ta deg gjerne en tur til legen denne uken. 

Anonymous poster hash: fe1d9...cbe
AnonymBruker
Skrevet

Lymfeknute? Har du kjent i lysken? Er du syk på noen måte? Man kan få lymfeknuter også etter en infeksjon. 

Ta deg gjerne en tur til legen denne uken. 

TS her. Jeg føler meg helt frisk ellers! Og kan ikke kjenne noe i lysken heller

AnonymBruker
Skrevet

En svulst er ikke øm 

Anonymous poster hash: 61a85...c5d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En svulst er ikke øm  Anonymous poster hash: 61a85...c5d

TS her: Den er nesten ikke øm lenger nå, men var det i starten!

AnonymBruker
Skrevet

TS her: Den er nesten ikke øm lenger nå, men var det i starten!

Det er dumt å tenke "kreft" for hver bidige ting man finner på kroppen sin. Men gå til legen uansett og sjekk. 

Gjest FruPotter
Skrevet

Kan være en enkel lymfeknute bare, men jeg ville gått til legen uansett når det gjelder en kul. Jeg har to kuler bak i nakken og har vært hos legen med begge, men det er mest sannsynlig bare små fettkuler eller lymfeknuter som ikke går bort. Legen sa at jeg burde komme tilbake dersom kulene vokser. Men det har de ikke gjort. Er lurt å følge med om man ikke vet helt sikkert hva det er.

Er sikkert bare noe helt uskyldig, men det lureste er å ta en sjekk hos legen, just in case. 

Skrevet

Inngrodd hår sikkert.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha observert den en stund før jeg dro til legen. Se om den vokser. Kanskje litt hysterisk å springe til legen med en gang. Du føler deg ikke syk og den er ikke veldig stor. Hvis du kan bevege den litt er det også et godt tegn.

Anonymous poster hash: 1eab5...539
Skrevet

Lymfeknute, fettknott, inngrodd hårstrå, det kan være flere årsaker enn kreft som gjør at du plutselig finner en kul i armhulen.

Men knuter du plutselig oppdager bør undersøkes for sikkerhets skyld uansett om de er ufarlige eller ikke.

Ta en tur til legen og fortell om bekymringen, legen vil ta en biopsi om h*n tror det kan være kreft.

AnonymBruker
Skrevet

Mye mulig en hoven lymfeknute. Prøv å ikke pell på den på en god stund slik at den får roet seg ned, kan ta lang tid. Men er den der fortsatt da bør den sjekkes ut.

Anonymous poster hash: 84097...ed0

Gjest Universe
Skrevet

En farlig kul er ikke øm eller vond. Helt sikkert en lymfeknute, for det har vi mye av. Eller en fettkul kanskje? Er den bevegelig? Farlige kuler står som oftest fast, er ikke bevegelige. Jeg hadde en lymfeknute i lysken. Den var ikke vond eller øm, men forsvant etter ca en uke. Husker jeg ble bekymra når jeg oppdaget den. Alltid ekkelt å finne kuler, selv om det er 90% sjanse for at de er ufarlige. Hvis den ikke forsvinne så kan du gå til legen å høre. Bedre å gå en gang for mye enn for lite ;) 

Som en lege sa en gang. De fleste vil få en eller flere ufarlige kuler på kroppen i løpet av livet.

AnonymBruker
Skrevet

For 5-6 dager siden oppdaget jeg en liten kul (på størrelse med en ert) under den ene armhulen min! Er veldig redd for kreft selvfølgelig. Den var nokså øm i starten, men nå er den mindre øm. Den dukket plutselig opp her om dagen, da jeg shaver meg under armene regelmessig og den ikke var der forrige gang jeg shavet. Det gamle barberbladet mitt var nokså sløvt, så lurer på om det kan være noe betente hårsekker eller noe?

Noen andre som har opplevd dette? eller noe lignende?

Er som sagt redd for kreft! Men vil se og avvente litt, da den kun har vært der 1 ukes tid!

Jeg har hatt det flere ganger og i mitt tilfelle var det brystvev, og helt ufarlig. Uansett bør du ringe legen i morgen tidlig å be om time. Si at det skyldes kul under armen og at du vil ha time med en gang.

Anonymous poster hash: 3fdcf...079

AnonymBruker
Skrevet

Det gikk over etter noen dager\uker hos meg.

Anonymous poster hash: 1a761...5ff
AnonymBruker
Skrevet

Svulster er vanligvis ikke palpasjonsømme, slik som noen andre påpeker. Dersom du er bekymret kan du gå til legen og få dette undersøkt, men det er ingen grunn til å trekke noen konklusjoner enda. Du kan også sjekke litt hvordan denne kulen er plassert. Sitter den fast eller klarer du å bevege på den? Dersom det er det sistnevnte er det et godt tegn. 

Anonymous poster hash: 606ff...36c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...