Gå til innhold

Hvordan ville du reagert på en slik melding fra daten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ville du reagert dersom den du holder på med hadde sendt deg en melding og fortalt hva han/hun tenker om at dere holder på og hva han/hun vil videre? 

Hadde dere svart på en slik melding? 

Tenker ikke på en voldsom melding som "vi er ment for å være for alltid". Bare for å få frem hva jeg tenker og håpe på å få svar fra han om hva han tenker. 

Kommer nemlig ikke til å treffe han på en liten stund pga. diverse grunner, og vil gjerne vite hva han tenker videre. Har ikke lyst å bruke et par uker på å tolke meldinger og signaler fra han, og så bli skuffet om han ikke vil treffes igjen osv. 

Ps: vi har holdt på et par måneder, så jeg tenker jo at det er ok å få et svar.

Og ja, hvis noen vil komme med tips til hvordan jeg kan formulere meldingen på en ok måte, så kom gjerne med det :) 

Anonymous poster hash: dbc2d...b27
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale å ta det aller helst ansikt til ansikt, eller i det minste på telefon - det ville jeg ha foretrukket. Det er mye større risiko for feiltolkninger ved kun skriftlig kommunikasjon, spesielt om du er typen som tolker alt som blir sagt (og da også står i fare for å overtolke).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gjort som skrevet over her. En melding føles så useriøs ut når det gjelder slikt.

Anonymous poster hash: 29d32...30c

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere bare blir borte fra hverandre et par uker, så synes jeg ikke du skal ta det opp. Du må nesten akseptere at alt ikke er sikkert i denne fasen. En slik melding ville jo bare gitt han makten, så jeg ville ikke gjort det.

Anonymous poster hash: e4acd...e71
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anbefale å ta det aller helst ansikt til ansikt, eller i det minste på telefon - det ville jeg ha foretrukket. Det er mye større risiko for feiltolkninger ved kun skriftlig kommunikasjon, spesielt om du er typen som tolker alt som blir sagt (og da også står i fare for å overtolke).

Kanskje jeg bare må bite det i meg og utsette det til vi sees. Men det er såååå vanskelig! Tenker så mye på om han er interessert i videre kontakt eller ikke. Liker ikke å kjenne på den uvitende følelsen. Er så kjipt dersom han ikke vil mer og holder meg på pinebenken et par uker...

Eller så får jeg prøve å hinte litt neste gang (om) han ringer. 

Skrevet

Kanskje jeg bare må bite det i meg og utsette det til vi sees. Men det er såååå vanskelig! Tenker så mye på om han er interessert i videre kontakt eller ikke. Liker ikke å kjenne på den uvitende følelsen. Er så kjipt dersom han ikke vil mer og holder meg på pinebenken et par uker...

Eller så får jeg prøve å hinte litt neste gang (om) han ringer. 

Nå vet jeg ikke hva du legger i det å «holde på», men jeg anser det som naturlig å holde kontakt på andre måter dersom man ikke treffes fysisk. Selvsagt finnes det situasjoner hvor dette ikke er mulig, men dersom dere fortsatt kommuniserer i perioden hvor dere ikke kan sees, bør du anse dette som et tegn på at han faktisk ønsker å ha fortsatt kontakt.

Jeg vil for øvrig anbefale å ikke hinte, men å faktisk spørre dersom du ønsker et svar. Det er ikke alltid like lett å forstå hint, selv om personen som hinter selv mener at de burde være helt åpenbare.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du burde vente. Jeg kjenner absolutt følelsen av å ville avklare ting, kanskje til og med følelsen av å ville "kapre" ham ordentlig slik at han ikke finner på noe tøv mens dere er fra hverandre, men jeg tror det kan være lurt å holde seg.

Og før noen kommer og sier at dersom han ikke vil ha deg uansett hvis han skulle bli skremt av noe slik: Noen blir genuint skremt/frastøtt/irritert etc. av å bli "tvunget" til en eksplisitt forpliktelse, særlig såpass tidlig. Det holdt rett og slett på å gå skeis med meg og kjæresten nettopp av den grunn at jeg ville ta praten med ham og snakke om eksklusivitet. Han har en iboende trang til frihet og selvråderett som egentlig er vanskelig å forstå for meg, men denne trangen hans hindrer ham ikke i å holde seg til én kvinne og være monogam, bare dette ikke skjer på bakgrunn av en "kontrakt". Vel, det er litt vanskelig å forklare her, men jeg åpnet hånden min og viste ham at jeg kunne la ham gå. Siden har han stått med min side, og nå er vi snart samboere.

Huff, dette ble langt og noe ufokusert, men poenget mitt er i alle fall at du bør klare å leve i uvitenhet disse to ukene (med mindre han kommer på banen selv). Livet mitt ble mye bedre etter at jeg lærte å slappe av. :)

Anonymous poster hash: 53ce2...da9
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ville du reagert dersom den du holder på med hadde sendt deg en melding og fortalt hva han/hun tenker om at dere holder på og hva han/hun vil videre? 

Hadde dere svart på en slik melding? 

Tenker ikke på en voldsom melding som "vi er ment for å være for alltid". Bare for å få frem hva jeg tenker og håpe på å få svar fra han om hva han tenker. 

Kommer nemlig ikke til å treffe han på en liten stund pga. diverse grunner, og vil gjerne vite hva han tenker videre. Har ikke lyst å bruke et par uker på å tolke meldinger og signaler fra han, og så bli skuffet om han ikke vil treffes igjen osv. 

Ps: vi har holdt på et par måneder, så jeg tenker jo at det er ok å få et svar.

Og ja, hvis noen vil komme med tips til hvordan jeg kan formulere meldingen på en ok måte, så kom gjerne med det :)

Jeg hadde fått hetta.

Anonymous poster hash: 00d7a...f51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...