Gjest Tore Skrevet 7. september 2004 #1 Skrevet 7. september 2004 Når jeg møtte min nyinnflyttede samboer var hun veldig usikker på mine hensikter, så jeg gjorde alt jeg kunne for å få henne til å bli sikker og stole på meg. Jeg tror kanskje dette gikk litt for langt, at hun har blitt for trygg. Jeg føler rett og slett hun ikke har respekt for meg, at hun leker med meg til tider og håner meg av og til. Lager en liten liste med ting jeg reagerer på. En episode i fylla på hennes hjemsted med en fyr, hun ringer meg og forteller hun har sagt ja til å bli med en fyr hjem, men ombestemte seg (ehh) Hun får nr hennes pga skyss osv.. Han sender mld "du er den eneste jeg kan være utro med" "får ikke sove når jeg bare tenker på deg..." osv.. hun svarer, dog ikke i samme tonen, men reagerer på at hun i det hele gjør det og kaller han "vænnen" osv.. Spør når han kommer til oslo så de kan feste sammen osv.. Det har kommet frem at hun syns den forrige hun hadde sex med var mye bedre enn meg, når jeg avslører dette (det gjorde jeg i forhold til utsagn om mine sexuelle prestasjoner kontro utsagn om hans som var såppas sprikende at hun ikke kunne nekte) kommer det feteste gliset, etterfulgt av latter. Samme fyren er det en sang som minner henne om sex med han, har hendt at hun når denne sangen kom på anlegget reiser seg opp, gliser fett til meg og skrur opp volum. Hun danser/flørter med gutter på byen rett foran trynet mitt, vært episoder der jeg har blitt stående alene å danse og se på greit at vi har avtalt at det er lov å flørte på byen, men får da være grenser. Føler også hun syns jeg er en festbrems, de 2 gangene vi har vært ute bare vi 2 har jeg fått følelsen av at hun kjeder ræva av seg og vi har som regel gått hjem før utestedet stengte. Nå skal hun ut alene sammen med venninna, føler hun tenker "JAAA!!! ENDELIG!!" og tar helt av og flørter med alle gutter, de skal også på nachspiel har hun planlagt, da blir det henne som later som hun er single og flørter med gutter for å komme seg på nachspiel. Hun er 1844664 ganger penere enn venninna, og mener dette er eneste måten. Hun kjefter ofte på meg for småting, f.eks hvis jeg glemmer busskort og vi mister bussen, glemmer ting osv.. gjør jeg det samme tilbake blir det månelyst. Hun gjør meg til stadig usikker på henne, f.eks: jeg: "leste noe i vg i dag ang blabla" hun: "jeg leste i vg i dag at det var in å være utro". "Når kommer du hjem ca. etter dere har vært på byen på lørdag?" "vet ikke om jeg kommer hjem..." Kommenterer andre gutter "fyyfaaaaen han var deilig... ahh" ord hun aldri har brukt om meg. Hun er som dere kan se over frekk, kjefter, gjør meg usikker og oppfører seg generelt akkurat som hun vil. Og bruker angrep er beste forsvar hvis jeg skulle ta opp noe. Jeg vet 110% at alle tilfelle der jeg reagerer på noe ville hun reagert dobbelt om jeg gjorde noe av det samme, det er egentlig det mest irriterende. Hun har 0 selvinnsikt. Dette var den negative biten av forholdet, ellers har vi det helt sinnsykt bra, og jeg føler virkelig at hun digger meg og at det er meg hun vil være sammen med resten av livet. Hun sier mange ganger om dagen hvor glad hun er i meg osv.. Hun er også veldig kosete og artig, vi har det kjempebra sammen. Men det er altså disse småtingene som begynner irritere meg mer og mer.. Har en teori om at det går på hennes egen usikkerhet, at hun MÅ ha kontrollen og være sjef. Noen jenter som er/har vært i samme situasjon som henne som kanskje vet hva som foregår i det søte hodet hennes? Jeg har gitt opp.. Vet rett og slett ikke hvordan jeg skal ta tak i dette. prøvde ta livet av mange av disse tingene i begynnelsen, da krangla vi 10 ganger om dagen og hadde det ikke noe bra sammen, slik vil jeg ikke ha det igjen... Kan også nevne at jeg i mitt forrige seriøse forhold ikke var en cm sjalu, vi hadde ikke en eneste krangel/diskusjon om sjalusi osv.. Men denne jenta gjør meg seriøst usikker nå som hun skal feste alene, og det er jo ganske ille. Tips/kommentarer mottas med takk!
Gjest Madam Felle Skrevet 7. september 2004 #2 Skrevet 7. september 2004 Hvorfor er dere sammen? :o Har du planer på å fortsette forholdet, bør du sette deg ned med henne. Forklare henne hva oppførselen hennes gjør med deg. Forkalr også hva du aksepterer, og hva du ikke klarer å akseptere. Som det er nå, strekker hun det lengre og lengre. Lykke til
Tusenfryd Skrevet 7. september 2004 #3 Skrevet 7. september 2004 Litt på tynn is her nå, men jeg hadde aldri oppført meg som henne hvis jeg elsket samboeren min og ville ha ham. Hån vedr sex med andre etc er ufattelig nedlatende og jeg skjønner ikke at du ønsker å være sammen med en som behandler deg sånn.
Væren Skrevet 7. september 2004 #4 Skrevet 7. september 2004 Dette var den negative biten av forholdet' date=' ellers har vi det helt sinnsykt bra, og jeg føler virkelig at hun digger meg og at det er meg hun vil være sammen med resten av livet. [/quote'] Kjære vene deg! Jeg hadde ikke følt at min kjære digget meg og jeg hadde heller ikke karakterisert et sånt forhold som "helt sinnsykt bra"! På meg virker det som om jenta di har et sinnsykt behov for oppmerksomhet og fortjener foten i ræva!
Gjest gjester Skrevet 7. september 2004 #5 Skrevet 7. september 2004 På tide å tuppe henne bak og ut..
Hillary Skrevet 7. september 2004 #6 Skrevet 7. september 2004 Huff, dette høres ganske ille ut, må jeg si. Søtt hode kan romme de ekleste ting. Det er ofte slik at man befinner seg i en fase hvor man fornekter det som skjer fordi man ikke ønsker at det skal være så ille før man blir forbannet og da tupper du kjærringhælvete rett ut Du kan låne hagle jeg har et lager
Gjest Anonymous Skrevet 7. september 2004 #7 Skrevet 7. september 2004 Er dette en veldig ung jente som ikke har tillært seg å respektere andre folks følelser? Hun går langt over streken. at hun håner og forteller at exs var bedre i sex, det forteller meg at du bør hive hun ut.
nat26 Skrevet 7. september 2004 #8 Skrevet 7. september 2004 Men det er altså disse småtingene som begynner irritere meg mer og mer Kjære deg,jeg synes nå ikke disse tingene er "småting".Som du sier selv så synes jeg ikke at samboeren din har respekt for deg i det hele tatt.Jeg hadde aldri oppført meg sånn overfor samboeren min nettopp fordi jeg er glad i ham. Jeg synes du skal fortelle henne hva du egentlig føler,si akkurat det du sier her,kanskje du blir klokere. Lykke til
Gjest Melissa Gioberti Utl. Skrevet 7. september 2004 #9 Skrevet 7. september 2004 Hun gjør det kanskje for å teste deg ut, se hvor grensene for at du skal bli fly forbannet er..? En skikkelig dårlig umoden måte av henne å finne det ut på! Du fortjener jo en jente som behandler deg mer voksent og mye bedre. Hun er vel fortsatt i søkefasen etter både seg selv og hvem hun passer med, hva kjærlighet og parforhold er for noe egentlig, osv.? Hun ønsker å gjøre deg usikker ved å henvise til utroskapsartikler. Mulig hun er eksperimentell og vil se hva som skjer. Hun leker litt med deg. Håper du forstår at det ikke er slik man skal oppføre seg overfor den man "er glad i". Ønsker deg lykke til videre..
sommerfuglene Skrevet 7. september 2004 #10 Skrevet 7. september 2004 Jeg syns ikke at du bør finne deg i dette! Du må fortelle henne hvordan du opplever henne, og så får dere finne ut om dette forholdet holder...
LilleSol Skrevet 7. september 2004 #11 Skrevet 7. september 2004 Nå vet jeg ikke hvor gammel denne jenta er, men jeg syntes at dette vitner om særdeles umoden og usikker person. Kanskje hun ikke er klar for et seriøst forhold ennå? Du skal uansett ikke ha det sånn som du har det, og du bør sette deg ned å snakke med henne om hva dette gjør med deg og forholdet ditt til henne. Ingen skal måtte føle seg usikker når kjæresten er på byen ! Snakk med henne, og hvis det ikke blir noe bedre, flytt.
Icy Skrevet 7. september 2004 #12 Skrevet 7. september 2004 hun virker ikke særlig seriøs. Starten av ett forhold -> flørting ... og lite trygghetsfølelse Etter en stund -> Mye trygghetsfølelse og lite flørring Hun har altså fått nok trygghetsfølelse fra deg og nå mangler hun flørting? Virker som hun savner flørtingen siden hun enda har behov for å dra på byn for å se om hun har draget. Ut ifra det du har skrevet så gjør hun akuratt det hun selv vil og bryr seg ikke om deg. Så du må sette foten ned, helst begge! Må ha klare retningslinjer for ting og tang.
Kosepia Skrevet 7. september 2004 #13 Skrevet 7. september 2004 Huff, hørtes ikke bra ut i det hele tatt... Men for å kanskje få deg til å smile litt, og se at det er flere som kjenner seg igjen i DELER av det du beskriver: Har du hørt sangen "Vi krangler" med Postgirobygget? Både jeg og mannen min så et par lys første gangen vi hørte den. Nå ler vi mest bare av den. Bare et lite råd: Stol på magefølelsen din. Du skal da ikke gå rundt å bli trampet ned. Det skal ingen bli utsatt for.
Gjest Anonymous Skrevet 7. september 2004 #14 Skrevet 7. september 2004 Jenta di er tydeligvis meget umoden og særdeles usikker på seg selv. Hun er jo direkte ekkel mot deg i sin egosentriske søken etter bekreftelse. Hun vil jo helt klart på en idiotisk tåpelig måte vise hvor atraktiv hun er. Det er jo litt paradoksalt at en sånn oppførsel i normale øyne virker alt annet enn atraktivt. Du må jo bare sette foten ned og fortelle henne at dere ikke kan fortsette sammen hvis hun skal fortsette å oppføre seg slik. En annen metode er å vise henne en kald skulder. Slutte å bry deg. (hvertfal late som om du ikke bryr deg) Men jeg vet ikke hvor langt du kommer med å synke ned på hennes nivå da.......
Joplaya Skrevet 7. september 2004 #15 Skrevet 7. september 2004 Ehh... Jeg hadde ikke respekt for min eks. Og han behandlet jeg aldri slik du beskriver hun behandler deg. Jeg behandlet han ille, men ikke i den kategorien der.
bingo Skrevet 7. september 2004 #16 Skrevet 7. september 2004 Kjære vene,det må da finnes en annen jente for deg.
Linselus Skrevet 8. september 2004 #17 Skrevet 8. september 2004 Helt seriøst høres denne kjæresten din ut som en "liten unge", som bare skal finne ut når egentlig blir sint og sprekker. Samtidig virker det som om hun muligens har et bekreftelsesbehov av en annen dimensjon (av typen: ja, jeg er pen, ja jeg er flink, ja jeg er best) Selvom det høres svært neandertalsk ut: jeg tror du oppfører deg som en tøffel, og svært få damer ønsker seg en tøffel så blottet for egne meninger som det kan virke som du utgir deg for å være. Bare en liten ting: det kan hende at kjæresten din har funnet ut at (som du selv også skriver) angrep er beste forsvar: fordi du gir deg hver gang hun hever stemmen!!! Neste gang foreslår jeg at du prøver å henstille om at vanlige diskusjoner ikke går ut på hvem som klarer å hyle høyest. Øhm, når jeg ser på innlegget mitt minner det meg fryktelig om et innlegg om hvordan man skal oppdra noen...jaja..
Timian Skrevet 8. september 2004 #18 Skrevet 8. september 2004 Hvorfor ikke vise dette til henne?? Ditt innlegg og alle svarene! Jeg synes også hun høres utrolig umoden ut! Synes ikke det går an å oppføre seg sånn som hun gjør, ikke engang mot en kjæreste hun er lei av og vil bli kvitt... :evil: Synes du skal si veldig klart i fra! Ikke la henne hersje med deg! Det må du ikke finne deg i! Sett ned foten og vær like kjip med henne tilbake, så kan hun få smake sin egen medisin og kanskje skjønne hvor idiotisk hun oppfører seg!? :-? Alternativt synes jeg du skal gi henne et ultimatum. Hvis hun ikke skjerper seg er hun ikke god nok for deg!
Gjest Tore Skrevet 8. september 2004 #19 Skrevet 8. september 2004 Takker for alle svar. Tror mye ligger i hva flere av dere nevnte, at hun leker med meg og vil teste hvor grensen går for at jeg sprekker. Og merker hun at hun har gått for langt vil hun se om hun fremdeles greier å komme seg unna med det. Ved å hisse seg opp og angripe. Bli sur for at jeg bli sur, late som om det er jeg som overeagerer. Nå har vi akkurat flyttet inn sammen, så jeg skal drøye litt før jeg slår virkelig tilbake. Men er fremdeles ting slik om 1-2-3 mnd skal hun få kjenne det på kroppen. Hun skal ikke få kreve noe av meg som jeg ikke kan kreve av henne. Det med å være frekk og kjefte har ikke så mye med meg å gjøre, det gjør hun også med blant annet sin mor og søster. Konfroterte henne med det skikkelig en gang, først reagerte hun som forventet, angrep beste forsvar. Men så ga jeg meg ikke og til slutt brøt hun sammen i gråt og sa hun ikke visste hvorfor hun gjorde det og at hun ikke ville være slik. Kom på en ting hun sa før vi ble sammen, når vi snakket om forhold osv.. Da sa hun følgende: "jeg MÅ være sjef og ha kontrollen" mye ligger nok der. Og når hun har fått kontrollen kan det lett skli ut og hun greier ikke se seg selv eller tenker over hva hun egentlig gjør. Det er også endel ting som ligger bak her jeg ikke har nevnt. Hun har blitt voldtatt og har en seriøs sykdom i bakhodet ( som ikke gir symptom enda, men kan slå ut veldig kraftig og verste fall være dødelig oppover åra). Hun har også en jobb hun ikke trives i med arbeidstider fra 11-21 som er veldig stressende jobb. Dette sliter ganske kraftig, og gjør henne ofte veldig sliten og i dårlig humør. De tilfellene jeg nevner her er de mest ekstreme, mye ligger i at hun er smertelig ærlig på godt og vondt, hvis jeg spør mener hun jeg bør tåle et ærlig svar, hun er ikke den typen som svarer "riktig" hver gang. Det som sliter mest i hverdagen er følelsen av mangel på respekt, og at jeg føler hun kan oppføre seg akkurat som hun, og jeg bare må godta at hun er slik mens jeg må oppføre meg etter hva hun mener. Kan også nevne at jeg er 22 og hun er 20. Tok en morsom personlighets test her en dag, som egentlig traff spikeren på hodet: LOVELIFE: With any of the other personality types you risk doing all the giving, simply because you are more together than they are. Er egentlig det jeg har følt både i dette forholdet og det forrige seriøse forholdet. Jeg er nok ingen tøffel, men biter muligens litt for lite tilbake, jeg biter tilbake, men ikke kraftig nok. Er slik jeg er som person, ser på meg selv som godheten selv, noe som lett kan bli utnyttet, men ikke nødvendigvis bevisst Snakket med eksen min her en dag ang dette, hun sa at jeg var nesten for snill, jeg var for lett å kjefte på, defor ble terskelen for å gjøre det mye mindre. Med han hun er sammen med nå (de er gift btw.. hehe) krangler han mye mer tilbake og da kjefter hun ikke like ofte siden hun vet hun får mye pes tilbake. Er vel noe jeg burde tenke over og jobbe litt med.
Gjest ditto Skrevet 8. september 2004 #20 Skrevet 8. september 2004 Hvordan er du overfor henne i andres nærvær?? Hvordan gir du henne oppmerksomhet?? Hva leter hun etter ?? Hva leter du etter? Viss hun var usikker før, hvorfor var hun det og hvorfor er hun det ikke lenger?? Er hun en som trenger spenning og et strygg holdepunkt?? jeg tror hun kommer til å forlate deg, hvis du ikke vekekr henne opp. kanksje det er det hun trenger??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå