Gå til innhold

Skolefri utennom ferie.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har stor familie I landet vi kommer fra, men har også nær familie I Norge. Min manns søster og hennes familie. Nå skal hennes sønn gifte seg i hjemlandet. Det har vært mange brylluper i hjemlandet uten at vi har spurt om fri eller vært I de bryllupene. Men nå som hennes norske fetter skal gifte seg, har vi tenkt å spørre om fri og dra i bryllupet. Hun er ganske nær denne fetteren.

Hvordan er mulighetene nå fortiden? Hørte de var blitt strenge på dette nå. Det er ikke slik at vi tar fri utennom skoleferie ettersom det passer oss. Hun skal forresten begynne i 4. Klasse

Anonymous poster hash: be15b...146

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Varierer fra kommune, til kommune. Og selvsagt hvor mange dager det er snakk om.

AnonymBruker
Skrevet

Varierer fra kommune, til kommune. Og selvsagt hvor mange dager det er snakk om.

TS her

Loven åpner for to uker, men rektor kan gi avslag hvis hun/han finner det uforsvarlig. Syns imidlertid ikke hvorfor det skal være uforsvarlig i vårt tilfelle.

Skrevet

Søk med det samme skolen begynner til høsten. Om det er uforsvarlig er vel om det er noe viktig som foregår akkurat da. Eksamener og lignende for eksempel.

AnonymBruker
Skrevet

Søk med det samme skolen begynner til høsten. Om det er uforsvarlig er vel om det er noe viktig som foregår akkurat da. Eksamener og lignende for eksempel.

TS her

Bryllupet er ikke før i første uke i des. Men jeg tenker å søke med en gang skolen åpner. Hun skal begynne i 4. Klasse. Så jeg regner med at det ikke er noen eksamener. Kun lekser.

Skrevet

I vår kommune innvilges ikke fri dersom eleven har mye fravær fra før, eller det søkes fri i perioden nasjonale prøver eller annen obligatorisk kartlegging gjennomføres. Det pleier dog sjelden å legges så sent som desember, så jeg vil tro en slik søknad innvilges.

Skrevet

TS her

Bryllupet er ikke før i første uke i des. Men jeg tenker å søke med en gang skolen åpner. Hun skal begynne i 4. Klasse. Så jeg regner med at det ikke er noen eksamener. Kun lekser.

Ja, lurt å være tidlig ute, slik at dere kan gi beskjed om dere kan komme i bryllupet eller ikke, og bestille billige flybilletter osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...