Gå til innhold

Veps i barnehagen

Gjest Lille Solstråle

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Det er sikkert ikke bare i vår barnehage den vanvittig innpåslitne vepsen angriper i disse dagene. Hver gang vi sitter og spiser yoghurt eller frukt finner vepsen veien inn gjennom vinduet eller hagedøren. Problemet er at hittil har én av oss gått til angrep på vepsen med et håndkle, og slått etter den og ropt "gå vekk" eller noe sånt, på impuls. Vi må jo passe på at vepsen ikke angriper barna...

Nå er bare problemet at barna har begynt å slå hverandre, :-? akkurat på samme måte som vi vifter etter vepsen. De roper også "gå vekk" til oss og hverandre, og vi prøver å fortelle at det er uhøflig og at man ikke skal prate sånn til hverandre. Men de har jo fått det fra oss. :( Hvordan takler dere vepsen i andre barnehager? Sier pent at den værsågod kan få lov til å slå seg ned ved bordet? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi spiser inne og lukker alle dører og vinduer mens vi spiser. Skulle det komme inn en veps tar en av mine assistenter og klasker den i hjel, rett og slett. Jeg gjør det ikke for jeg er livredd veps, og vil ikke vise det så mye fremfor barna.

Skrevet

Vi spiser inne om dagen, det er mindre plagsomt! Og vi passer på å vaske barna rundt munnen før vi går ut etterpå; får bort rester av syltetøy og annet pålegg som vepser liker!

Senest i går var det ei lita jente som ble stukket på fingeren. Jeg klapser etter dem, jeg! De er utrolig innpåslitne og hissige nå om dagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...