AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #1 Skrevet 12. juli 2015 Tordner og lyner det noen gang i Nord Norge? Jeg ser ofte på lynkartet men ser aldri noe lyn i Nord. Det er ofte lyn og torden på vestlandet, østlandet og sørlandet. Hvorfor er det så sjelden i Nord? Anonymous poster hash: d2f6e...494
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #3 Skrevet 12. juli 2015 Tordner og lyner det noen gang i Nord Norge? Jeg ser ofte på lynkartet men ser aldri noe lyn i Nord. Det er ofte lyn og torden på vestlandet, østlandet og sørlandet. Hvorfor er det så sjelden i Nord? Anonymous poster hash: d2f6e...494 Det er nok mye sjeldnere enn lenger sør, men det skjer. Til og med Island har tordenvær: http://icelandreview.com/stuff/ask-ir/2009/08/05/it-true-it-doesnt-thunder-iceland Anonymous poster hash: 85f7f...046
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #4 Skrevet 13. juli 2015 Det er nok mye sjeldnere enn lenger sør, men det skjer. Til og med Island har tordenvær:http://icelandreview.com/stuff/ask-ir/2009/08/05/it-true-it-doesnt-thunder-icelandAnonymous poster hash: 85f7f...046 Til og med Island? Hvorfor nevner du Island når det er snakk om Nord-Norge? Hele Island ligger jo sør for polarsirkelen...Anonymous poster hash: 53395...354 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #5 Skrevet 13. juli 2015 Til og med Island? Hvorfor nevner du Island når det er snakk om Nord-Norge? Hele Island ligger jo sør for polarsirkelen...Anonymous poster hash: 53395...354 Tenkte det samme. Reykjavik ligger jo for eksempel lenger syd enn Namsos gjør, altså Trøndelag. Det ligger riktignok "bortover", men ikke særlig nordover. Men det tordner sjeldnere i nord, det er riktig. Det er kaldt og stabilt i nord. Generelt er det lite lyn og torden i Norge, det blir mer av det jo mer tropisk klimaet er. Anonymous poster hash: 1c2c7...f63 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #6 Skrevet 13. juli 2015 Jeg er overalt!Anonymous poster hash: 3145c...240
Gjest lyn og torden Skrevet 13. juli 2015 #7 Skrevet 13. juli 2015 Jeg er overalt!Anonymous poster hash: 3145c...240 Janei, det var ikke meningen å poste som anonym. 2
Millimani Skrevet 15. juli 2015 #8 Skrevet 15. juli 2015 Tenkte det samme. Reykjavik ligger jo for eksempel lenger syd enn Namsos gjør, altså Trøndelag. Det ligger riktignok "bortover", men ikke særlig nordover. Men det tordner sjeldnere i nord, det er riktig. Det er kaldt og stabilt i nord. Generelt er det lite lyn og torden i Norge, det blir mer av det jo mer tropisk klimaet er. Anonymous poster hash: 1c2c7...f63 Huff ja...to italienske netter for noen år siden er det desidert verste jeg har opplevd av tordenvær. *GRØSS*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå