Gå til innhold

Lyn og torden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tordner og lyner det noen gang i Nord Norge? Jeg ser ofte på lynkartet men ser aldri noe lyn i Nord. Det er ofte lyn og torden på vestlandet, østlandet og sørlandet. Hvorfor er det så sjelden i Nord?

Anonymous poster hash: d2f6e...494
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det tordner også i Nord-Norge.

AnonymBruker
Skrevet

Tordner og lyner det noen gang i Nord Norge? Jeg ser ofte på lynkartet men ser aldri noe lyn i Nord. Det er ofte lyn og torden på vestlandet, østlandet og sørlandet. Hvorfor er det så sjelden i Nord?

Anonymous poster hash: d2f6e...494

Det er nok mye sjeldnere enn lenger sør, men det skjer. Til og med Island har tordenvær:

http://icelandreview.com/stuff/ask-ir/2009/08/05/it-true-it-doesnt-thunder-iceland

Anonymous poster hash: 85f7f...046

AnonymBruker
Skrevet

Til og med Island? Hvorfor nevner du Island når det er snakk om Nord-Norge? Hele Island ligger jo sør for polarsirkelen...

Anonymous poster hash: 53395...354

Tenkte det samme. Reykjavik ligger jo for eksempel lenger syd enn Namsos gjør, altså Trøndelag. Det ligger riktignok "bortover", men ikke særlig nordover.

Men det tordner sjeldnere i nord, det er riktig. Det er kaldt og stabilt i nord. Generelt er det lite lyn og torden i Norge, det blir mer av det jo mer tropisk klimaet er.

Anonymous poster hash: 1c2c7...f63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overalt!

Anonymous poster hash: 3145c...240

Gjest lyn og torden
Skrevet

Jeg er overalt!

Anonymous poster hash: 3145c...240

Janei, det var ikke meningen å poste som anonym.

• Liker 2
Skrevet

Tenkte det samme. Reykjavik ligger jo for eksempel lenger syd enn Namsos gjør, altså Trøndelag. Det ligger riktignok "bortover", men ikke særlig nordover.

Men det tordner sjeldnere i nord, det er riktig. Det er kaldt og stabilt i nord. Generelt er det lite lyn og torden i Norge, det blir mer av det jo mer tropisk klimaet er.

Anonymous poster hash: 1c2c7...f63

Huff ja...to italienske netter for noen år siden er det desidert verste jeg har opplevd av tordenvær. *GRØSS* 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...