Gå til innhold

11 stemmer

1. 1. Hvem vant?

• Vi vant
      6
    • De/Han/hun vant
      5

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en diskusjon gående med mannen her og vi blir ikke enige. 

Hvem har rett?!

Han: 

Supportere har ikke rett til å si 'vi vant kampen' da de ikke har bidratt i seieren, og burde heller derfor si 'de vant'.

Foreldre som er med barna på kamp kan heller ikke si 'vi vant' da det bare er barna som spiller, og det er derfor 'de' som vinner. 

Når Bjørgen tar OL-gull er det ikke greit for nordmenn å si ' vi vant', da det faktisk bare var Bjørgen som sikret seieren. 

Jeg:

Supportere velger å følge et lag, så når deres lag vinner er det riktig å si 'vi vant' da de er en del av klubben og føler tilhørighet. 

Stolte foreldre kan selvfølgelig si 'vi vant' når barna deres vinner en kamp, da de er på 'samme lag'. 

Når Bjørgen tar OL-gull så er vi nordmenn flest veldig stolte og jubler 'vi vant' fordi hun konkurrerer på vegne av oss som nasjon/lag. 

Anonymous poster hash: 9198d...808

Anonymous poster hash: 9198d...808
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går for deg.  :)

Anonymous poster hash: 16823...049
Skrevet

Begge har rett. Men han er pirkete. Jeg følger ingen og gir en god beng og ville aldri noensinne sagt "vi vant". Men jeg skjønner jo de som har tilhørighet som gjør det.

AnonymBruker
Skrevet

Går for deg. Han er nok morsom på fest.

Anonymous poster hash: 4c688...49a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har rett!

Anonymous poster hash: 28d1e...899
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er enig med deg! :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si det kommer an på situasjonen. Generelt er det ikke bokstavelig ment at "vi vant" og det er derfor innafor å bruke det uttrykket. Tar mannen din ting bokstavelig ofte?

Anonymous poster hash: a05bb...29d
AnonymBruker
Skrevet

Han har selvsagt rett i at det rent logisk er teit å snakke om "vi vant!" eller "vi tapte.." når man bare har sett på. Dette gjelder spesielt når lag spiller fotball borte i England. 

Litt annerledes er det når ens barn spiller fotball, da har man mer skikkelig tilhørighet.

Anonymous poster hash: 6f93b...945
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...