Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ca 350000,- året i lønn (etter skatt), har spart opp ca 95.000,- i egenkapital, starter og nærme meg 20% av egenkaptial av 500.000,- til båtlånet. Tro meg eller ei, så har jeg aldri hatt ønske om egen bolig, så ikke kom med preiken. 

Vil jeg med min årslønnen klare å håndtere et lån mellom 400 til 500.000,- med 100.000 som egenkaptital? Har ca 10.000,- i faste utgifter hver mnd (billån/mobil/bolig) inkl mat/tobakk som blir ca 9000,- til sammen ca 19.000,- 

Hvordan klare du som enslig å håndtere bolig evt annet lån på halv mill, hva er din årsinntekt, mnd lønn? 

Anonymous poster hash: dfd73...79a
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

edit: kanskje ikke

Endret av oh bogger
AnonymBruker
Skrevet

lån gis ut fra bruttolønn, ikke netto.

Anonymous poster hash: 16da0...8fc
AnonymBruker
Skrevet

lån gis ut fra bruttolønn, ikke netto.

Anonymous poster hash: 16da0...8fc

Hva mener du?

Skrevet (endret)

lån beregnes ut fra bruttoinntekt (inntekt før skatt) og ikke nettoinntekt (etter skatt). Det blir nemlig en annen skatteberegning med et lån, så da tar de utgangspunkt i lønn før skatt før de da evnt regner på hvor mye skattetrekket vil bli. 

Endret av LiKa1986
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du?

Hvor mye har du i brutto lønn i året?

Bruker du 9000 på kun mat og tobakk? Det kunne betjent et helt lån i seg selv om du kutter ned til 3000.

Anonymous poster hash: a9a51...890

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ca 350000,- året i lønn (etter skatt), har spart opp ca 95.000,- i egenkapital, starter og nærme meg 20% av egenkaptial av 500.000,- til båtlånet. Tro meg eller ei, så har jeg aldri hatt ønske om egen bolig, så ikke kom med preiken.

Vil jeg med min årslønnen klare å håndtere et lån mellom 400 til 500.000,- med 100.000 som egenkaptital? Har ca 10.000,- i faste utgifter hver mnd (billån/mobil/bolig) inkl mat/tobakk som blir ca 9000,- til sammen ca 19.000,-

Hvordan klare du som enslig å håndtere bolig evt annet lån på halv mill, hva er din årsinntekt, mnd lønn?

Et lån til båt har høyere rente enn både boliglån og billån, så det kan ikke sammenlignes med at noen har et boliglån på samme sum.

Anonymous poster hash: d0c5a...3e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...