Gå til innhold

Hva er den perfekte softisen? Favorittstrøssel osv :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beger! Kjeksen er forstyrrende. Kjedelig å spise rett og slett. Jeg er av typen som suger ut isen i krone-isen og kaster kjeksen (når jeg er sammen med de som kjenner meg godt og ikke bryr seg da). Hehe :D

Men ja, tilbake til softisen. Beger. Stor. Hennig Olsen. Jordbærstrøssel, så mye som mulig. Ingenting slår det!

Tuttifrutti eller nonstop på 2.plass. Oreo på 3. Plass.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er dealen med dere som velger beger over kjeks?

At folk er forskjellig? Selv om du liker kjeks bedre, så er det ikke slik alle gjør det av den grunn  :rolleyes:

• Liker 5
Skrevet

Perfekte isen for meg er softis med MASSSSSSSE sjokostrøssel. Evt halv/halv tutti frutti og sjoko :) Kan gjerne være i beger, da kan jeg be om ekstra slik at det ligger litt nedi begeret  :biggrin:  :rolleyes:

Skrevet (endret)

Nettopp svart over - eksra strøssel i begeret, for min del  :biggrin:

Dessuten kan det bli litt mektig for min del med kjeksen.

Endret av Fliko
Skrevet

Softis i beger med sjokoladepulver er jo himmelsk i blant. Men foretrekker kuleis. Det beste som finnes er èn kule pistasj og èn vanilje i beger!!! 

Skrevet

Det beste strøsselet jeg noen gang har smakt må være i danmark. Masse små sjokoflak!

Gjest Angry Man
Skrevet

Den beste softisen har et stykke varm eplekake ved siden av seg. :jepp:

Men ellers; i kjeks (ordentlig vaffelkjeks, ikke de støpte "papir"-kjeksene) med jordbærstrøssel eller sjokoladepulver.

mmmmmmmmmm... varm eplekake...med is.... :rodmer:

Gjest Ennasus
Skrevet

Liker ikke softis lenger, det er så kvalmende :P har egentlig aldri vørt så veldig glad i det.

Husker når jeg var liten pleide jeg å kjøpe softis i beger med jordbærstrø. Så spiste jeg alt jordbærstrøet med skjea og kasta softisen :P

Gjest SykkelJenny
Skrevet

Veldig sjeldent jeg spiser softis - men om jeg gjør så må det være en skikkelig hjemmelaget kjeks og sjokoladestrø over. 

Gjest Emera
Skrevet

Nå kom jeg på en annen favoritt, nemlig softisen øverst på Byhaven her i byen. Blanding av jordbærsoftis og vaniljesoftis. Det trengs ikke noe strø(ssel) på den! 

mmmmmmmmmm... varm eplekake...med is.... :rodmer:

Ikke sant? Blåbærpai går også helt fint. :)

Skrevet

Liten softis i beger med sjokoladepulver. Nam!

Skrevet

Softis i "papirkjeks". Klarer ikke helt bli enig med meg selv om favoritten er jordbærstrø eller sjokoladestrø, begge deler er godt. Muligens leder sjokoladestrøet for det minner meg om barndommen. 

Men den aller beste var den som de i sin tid solgte på Erichsen på Nordre - dyppet i smeltet sjokolade som så frøs til et fast skall utenpå isen. Nammmmmmmmm!

AnonymBruker
Skrevet

Cøliaki blant annet ;)

Anonymous poster hash: 5de97...45e

Gjest Emera
Skrevet

Softis i "papirkjeks". Klarer ikke helt bli enig med meg selv om favoritten er jordbærstrø eller sjokoladestrø, begge deler er godt. Muligens leder sjokoladestrøet for det minner meg om barndommen. 

Men den aller beste var den som de i sin tid solgte på Erichsen på Nordre - dyppet i smeltet sjokolade som så frøs til et fast skall utenpå isen. Nammmmmmmmm!

Alt på Erichsen lå mange hakk foran andre. Brødene, punsjkakene, potetene med sitt flortynne marsipanlokk. Sukk, jeg savner Erichsen!

Skrevet

Den perfekte soft-isen får man ikke kjøpt i Norge, fordi de ikke vet hvordan man gjør det i kioskene.. :(

Den er sånn: Man tar en kjeks, drysser nedi litt tutti-frutti-strø og begynner å fylle den med is. Så stopper man og setter en liten kokosbolle i midten av isen, før man fortsetter å lage ferdig isen, så man får en kjølig kokosbolle midt inni.

Så dypper man isen i sjokoladetrekk som stivner.

Sånn lager man en perfekt soft-is.

You may thank me now. :takke:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Cøliaki blant annet ;)

Anonymous poster hash: 5de97...45e

Sånne ting er litt viktige å være klar over.

Generelt er det sånn at folk med allergi mot nøtter feks IKKE må bestille seg strøssel på isen i en hvilkensomhelt kiosk, fordi de kan bli dævsjuke av allergisk reaksjon... Dette pga at det fins strøssel med nøtter/av nøtter, og så blandes skjeene...

En annen ting er at ikke alle vil ha is med kokosbolle av gelatin. Feks veggiser som drikker melk og spiser egg. Da må de sjekke at de får kokosbolle med agar, i stedet. Og det har ikke alle kiosker.

Og noen ganger er det kjeks nederst i kokosbollen, så de ikke må spises av folk med cøliaki.

Leste nå at det kan være spor av nøtter i Diplom is sin soft-is. Uansett strøssel eller ikke. Men det vet sikkert de som er så akutt allergiske, så de spiser det sikkert ikke.

https://www.diplom-is.no/produkter/softis-miks-2-l1

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Skrevet

i kjeks med nøtter

eller sitronpulver

eller sjokolade som stivner

i beger med rørte jordbær

AnonymBruker
Skrevet

Softis i kjeks. Med nonstop på. Og jeg kan spise den helt alene.

Eeeh? Er vel ikke meningen at man skal dele en softis med kjeks med noen?

Anonymous poster hash: b19fc...dd4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Liten softis i beger med sjokoladepulver. Nam!

Du måtte presisere at den skal være liten? Stor/medium smaker vel det samme? Er du redd folk skal tro du gnafler i deg en hel medium eller guuuud forby stor helt alene siden du må presisere at den er liten?

Og for å svare på spørsmålet, softis skal ha sjokoladestrø. Helst så mye som mulig og det er ikke størrelsen det kommer an på på softisen.

Anonymous poster hash: b19fc...dd4

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns flere bør begynne å kreve soft-is med kokosbolle. :closedeyes:

Så kanskje de begynner å selge det.

Ja til kokosbolle i soft-is.signboard-ok-smiley-emoticon.gif

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...