Gå til innhold

Fuktighetskrem til ansikt med uren hud

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på jakt etter en fuktighetskrem til ansiktet. Jeg får veldig lett små kviser i t-sonen, men har aldri noe i kinnene. Jeg føler jeg har prøvd så mange forskjellige, men enten så gjør de slik at jeg ser fettete ut i ansiktet, eller så gir de meg kviser. Nå ser jeg at jeg begynner å få litt tørr hud på samme plassene som jeg får kviser, så nå trenger jeg virkelig en krem som hjelper. 

Jeg hater når jeg føler meg "fet" i huden i mange timer etter at jeg har smørt meg med kremen. Jeg må ha en som ikke ligger som et lag på huden lenge, men som tørker inn ganske kjapt og at huden bare kjennes myk ut etterpå uten at jeg ser fettete ut i ansiktet. Viktig at jeg ikke bruker en krem som tetter porene. 

Hvis det har noen betydning så bruker jeg ansiktsrens fra dermalogica, den som heter medibac. Jeg prøvde dagkremen fra samme serie, men den gir ingen fukt føler jeg, og den kjennes ut som at det er en krem som er veldig vannet ut. 

Om det er noen som har noen gode kremer som de tror kan passe til min hud, så setter jeg stor pris på svar :-) Kom gjerne også med tips om nattkrem, tonere osv osv som passer min hud om dere har noen favoritter selv!

Anonymous poster hash: 452b4...593
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har samme problem :/

Har du prøvd noen av disse?

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/Vichy-Normaderm-dagkrem-50ml/PID-899541.aspx

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/Clear-Start-Matte-Moisturizer-SPF-15-60ml/PID-987205.aspx

Så langt er det disse som har fungert best på min hud.Seriene for uren- og blandingshud fra Avene,La Roche Posay og REN har vært for sterk kost for min hud.De tørker den bare ut slik at den blir enda fetere.

Endret av Sandie
Skrevet

Tykkjer Dermalogica Active Moist er utruleg god :)

• Liker 1
Skrevet

La roche posay tolleraine, normal til blandet hud.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan hudtype har du? Det er viktig å finne en krem som passer til hudtypen din.

Det kan høres ut som du er kombinert med tendenser til dehydrert hud. Hvis du

begynner å få kviser og tørre områder rundt disse kan det tyde på at du bruker

produkter som gir for lite fukt til huden din. Det finnes mange gode kremer der ute,

men mulig du bør ta en tur til hudpleier å få konstatert hudtypen din først. Det er

også mange kremer som kan virke litt "fete" i begynnelsen din, men som vil

stabilisere huden på sikt.

Anonymous poster hash: 8dfa7...b24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...