AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #1 Skrevet 12. juli 2015 Dattera mi på 6 er så innmari mammadalt at jeg blir snart gal. Har ferien med henne nå i 14 dager (ja, vi er skilt), og spesielt når kjæresten min er her skal hun alltid si noe om "mamma". "Mamma sier at.." "mamma synes at.." "jeg bor der atme mammaen min.." Og såklart når hun så meg og damen kysse så kommer: "mamma og pappa har klina!" Og nevner mye om fortiden. Vi skiltes når hun var 3.. Husker tydeligvis mye fra den tiden, dessverre for meg. Skal jeg si noe? Jeg vet hun bare er et barn, og det er normalt at de er glad i mamma, for all del! Jeg er bare bekymret for at hun prater om mamma ellers også, som på skolen.. Jeg vet ikke, er en litt lost alenefar her som er ute etter litt tips. Verste er at mora til min kjære datter er et vrak, så det hun skryter opp i skyene er liksom bare tull alt sammen, er nesten så det er synd i henne når hun snakker så varmt om noen som er slik som hun er.. mora altså. Jeg sier aldri noe galt om mora til henne såklart.Anonymous poster hash: ffdd2...9e1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #2 Skrevet 12. juli 2015 Hva mener du med at moren hennes er et vrak? Anonymous poster hash: b41d7...6ea 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #3 Skrevet 12. juli 2015 Hva mener du med at moren hennes er et vrak?Anonymous poster hash: b41d7...6ea Vel.. Når vi var sammen så ga hun meg dattera og sa at hun ikke ville være mor lenger, så var hun borte i 14 dager. Hun drikker mye, banner mye foran henne (noe også hun nevner mye til meg og damen som at det er normalt). "Mamma drikker vin hver dag. Mamma banner mye hver dag". Hun kan ikke hilde på jobber for hun tåler ikke at noen skal bestemme hva hun skal gjøre. Hun er mye utro .. Og det med jobb, når dattera spurte hvorfor hun aldri er på jobb var svaret: mamma har ferie resten av livet hun! Det er bare litt om henne. Lista er lang.Anonymous poster hash: ffdd2...9e1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #4 Skrevet 12. juli 2015 Innlegget ditt virker usammenhengende og litt merkelig...og fremstillingen av mor virker som av en annen verden. Ingen kommentar, bortsett fra at døtre pleier å være mest opptatt av din mor og far og naturlig nok snakke om det som opptar dem. Hun savner sikkert moren når hun må være meg far og en "fremmed".Anonymous poster hash: d17f9...f88 2
Sola-90 Skrevet 12. juli 2015 #5 Skrevet 12. juli 2015 Om det med barnemor stemmer, ville jeg som far krevd omsorgen for barnet mitt. Verden er hard og brutal. Men et barn skal ikke være nødt til å vokse opp med en slik omsorgs person. Da er det bedre og ta henne ut av mors hjem, mor får hjelp. Men det er også viktig at barnet kan få mulighet til å treffe mamma da det lar seg gjøre. Og beklager til dere som mener det er fælt, men snakker av personlig erfaring. Jeg hadde hatt det mye bedre med å være med pappa og stemor. Det setter spor. Kanskje du skal sette deg ned med jenta di? Snakke med familievernkontoret? Og megle dere frem til en god nok løsning, kanskje at du har hovedomsorgen? Håper det ordner seg for alle parter. Kanskje mamman trenger hjelp? 8
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #6 Skrevet 12. juli 2015 Jeg tror det er helt naturlig. Min stesønn pratet masse om moren sin da jeg og faren ble kjærester. Både om at de har vært kjærester og alt om hva de gjorde sammen som familie. Det roet seg etter hvert Anonymous poster hash: d7d50...c8c 1
Jade Skrevet 12. juli 2015 #7 Skrevet 12. juli 2015 Det er nok uvant at far og mor ikke er sammen lengre og har fått ny(e) kjæreste®, hun håper gjerne at dere skal bli sammen igjen. Godt du ikke sier noe stygt om moren til henne. Husk at du og moren er det beste i livet hennes, uansett hvilke feil og mangler dere måtte ha. Håper ikke moren drikker mens hun er alene med datteren deres Har dessverre ingen råd å komme med. 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #8 Skrevet 12. juli 2015 Hvorfor i alle dager har du ikke omsorg for barnet/kontakt med barnevernet? Anonymous poster hash: 2722a...9e7 1
Gjest Evans Skrevet 12. juli 2015 #9 Skrevet 12. juli 2015 Jeg tenker at enten nevner dattera di mora si så ofte fordi hun prøver å kompansere for eventuelle manglende "perfekt mor", eller så er hun bare utrolig super glad i mammaen sin og nevner henne fordi hun savner henne/relaterer hendeler med mora. En tredje årsak kan være kjæresten din - kanskje hun syns det er uvant eller ikke forstår opplegget helt?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #10 Skrevet 12. juli 2015 Jeg tenker at det ikke er så ofte som du skal ha det til, men at du legger ekstremt godt merke til det fordi du er redd din nye partner skal bli sur og lei seg. Det er helt normalt at barn prater om foreldrene sine.Anonymous poster hash: a3472...d70 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #11 Skrevet 12. juli 2015 Har dere vurdert ¨adoptere bort barnet? Virker ikke som om noen av dere er spesielt interessert i barnet, egentlig Anonymous poster hash: e124e...220 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #12 Skrevet 12. juli 2015 Ts - er du helt ærlig om hvem du er? 😉 Eller kan du være fars nye kjæreste.. ? Anonymous poster hash: 1c70b...9c5 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #13 Skrevet 12. juli 2015 Ts - er du helt ærlig om hvem du er? Eller kan du være fars nye kjæreste.. ?Anonymous poster hash: 1c70b...9c5 Der krev du hva jeg tenkte. Jeg svarte tidligere oppe i tråden her og det første jeg tenkte var at innlegget ikke hørtes ut som fra en far/mann...men nettopp fra fars "venninne". Det skal nemlig svært mye til for at en mann og far omtaler barnets mor på den måten som gjort i hovedinnlegget. Basert på hva som står i hovedinnlegget - uansett hvem som har skrevet det - vi jeg stå ved at det høres merkelig ut...og at barnet elsker selvsagt sin mor og far. Punktum. En god far lurer ikke på i innlegg på KG hvorfor datteren hans snakker om sin mor... Anonymous poster hash: d17f9...f88 1
Frøken Smilla Skrevet 12. juli 2015 #14 Skrevet 12. juli 2015 Jeg antar at jenta snakker om mamma så mye fordi hun savner henne. Og savnet forsterkes sannsynligvis bare av å ikke bli møtt på det. Hvis dere sammen snakker om mamma, ringer mamma, sender MMS-er til mamma, vil kanskje savnet gå over, og jenta snakke mindre om mor. Hvis det er et mål i seg selv, da ... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå