AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #1 Skrevet 12. juli 2015 I ca 18 mnd nå har håret mitt bare blitt tynnere og tynnere. Før jeg fikk barn for 6 år siden har jeg alltid hatt så tjukt hår at det nesten var et problem, så da jeg mistet litt etter fødsel/under amming var jeg egentlig ganske fornøyd. Men nå er det blitt mye verre igjen og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Spesielt de siste 3-5 mnd har vært ekstreme. Har vært hos legen og jeg mangler ingenting. Tar b12 tabletter hver dag i tillegg til omega 3. Spiser sunt og variert. Håret mitt er så tynt nå at en hestehale er like tjukk som den delen av håret jeg tok opp da jeg satte det "halvveis" opp før. Får kommentarer på at jeg har tynt hår. Og jeg finner hårstrå over alt, hver eneste dag. Dusjen blir tett en gang i uken pga alt jeg mister Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger!! Vekten er stabil som alltid. Har stresset litt med utdanning og jobb, men ikke så mye at jeg burde bli skallet! Jeg sov med håret i dott på hodet i begynnelsen, for jeg hadde hørt at det ble bedre da. Men det ble ikke det, så jeg sover med det løst igjen nå. Har det noe å si? Hva kan jeg gjøre for å få håret mitt tilbake? Anonymous poster hash: 471f4...24d
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #2 Skrevet 12. juli 2015 Kan anbefale hår-patonten, fås kjøpt på helsekost butikk.Anonymous poster hash: 80fda...732
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #3 Skrevet 12. juli 2015 Takk for svar! Er det tabletter? Flere råd?Anonymous poster hash: c5f9c...dce
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #4 Skrevet 12. juli 2015 Vet ikke hvor gammel du er,men noen får tynnere hår når de nærmer seg overgangsalderen. Anonymous poster hash: 74461...d14
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #5 Skrevet 12. juli 2015 Alder skal ikke gjøre at man blir tynnere i håret ( til deg som nevnte overgangsalder ). Bestemora mi på langt over 90 år hadde DEN hårmanken. Ts : du sier legen sa sa du mangler ingenting. Vel, det er jo feil, når du mister håret ditt! Min lege sa og at det var ingenting som feilet meg, inntil jeg tok blodprøver og det viste deg at jeg hadde anemi ( ekstremnt lavt jernlager ) og noe med stoffskiftet. Råd : hvis legen sier det samme, gå til en annen lege som tar dette på alvor. Ta mange blodprøver, bl.a jern /ferritin, stoffskifte ( THS, T4, T3 og ANTI TPO ), nevner det fordi mange leger glemmer å ta ANTI TPO, som hvis er ute av balanse, er at stoffbruskkjertelen går til angrep på eget vev. Du må og ta hormonprøver. Det som hjelper : sunt kosthold, mosjon, nok søvn, ikke stress. Evening primrose oil ( nattysolje ) hjelper å balansere hormoner. Mange har fått håret tilbake når de har brukt denne oljen, spesielt hvis de har en tendens til lavt stoffskifte. Samme med nok jern hvis du har jernmangel, men ikke for mye da det og kan føre til jerntap ). Fortsett å ta en bra omega 3. Spis nok fett ( da hormonsystemet vårt trenger nok fett for å fungere. Avocado, usalta nøtter, økologisk kokosolje ( ei spisesje hver dag ), mye frukt og grønt osv. Så mitt råd til deg er å ta mange blodprøver så du kan finne ut hva so er årsaken. Anonymous poster hash: cbe82...54e
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #6 Skrevet 12. juli 2015 Alder skal ikke gjøre at man blir tynnere i håret ( til deg som nevnte overgangsalder ). Bestemora mi på langt over 90 år hadde DEN hårmanken. Anonymous poster hash: cbe82...54e Det jeg skrev er at NOEN opplever dette når de nærmer seg overgangsalder.Det har sammenheng med fall i østrogennivået.Jeg har ikke skrevet at det skjer med alle. Anonymous poster hash: 74461...d14
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #7 Skrevet 13. juli 2015 Jeg er også en sånn som har mistet hår, og fant da en shampoo som heter Korres Hairloss shampoo for women. Jeg har fått høre at "så tykt hår du har, har du brukt noe?" Ikke mister jeg mye hår lenger heller. Men man må bruke opp én flaske for å se resultat, men man kan merke etter første vask at det er annerledes. Anonymous poster hash: ccf32...d27
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #8 Skrevet 13. juli 2015 Kanskje det er snakk om sykdommen Alopecia Areata? Da mister man til slutt alt håret. Anonymous poster hash: 1168c...812
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #9 Skrevet 13. juli 2015 Jeg mistet helt sykt med hår, når jeg hadde dusjet var det masse som lå på vei ned i sluken, og når jeg gredde det var det masse på børsten så jeg måtte ta bort. Jeg begynte på de tabelettene som heter Haircare for rett under 3 måneder siden. Trodde egentlig ikke de skulle funke, men hallo! det e maks 10 hårstrå på børsten min når jeg børster det nå. Vil virkelig anbefale disse om du mister mye hår Anonymous poster hash: d8fd4...679
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #10 Skrevet 13. juli 2015 Jeg slutter å bruke balsam i hodebunnen fordi jeg fikk fett hår altfor fort.. Ettee noen mnd begynte jeg å miste hår, og skjønte ikke hvorfor. Tok prøver hos lege, men alt var normalt. Begynte å gni balsam inn i hodebunnen igjen, og det hjalp. Var helt knusktørr der..Anonymous poster hash: 3fc2e...78c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #11 Skrevet 14. juli 2015 anbefaler å ta panto-3 tabletter (kan bestilles fra shopping4net) og bruke castorolje i hodebunnen. castorolje kan kjøpes fra de fleste innvandrerbutikker og koster nesten ingenting. Anonymous poster hash: 4d3ec...554
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #13 Skrevet 14. juli 2015 Hvor lang tid kan det ta før gjenvekst av stress hårtap?Anonymous poster hash: 80fda...732
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #14 Skrevet 14. juli 2015 Hei TS, jeg som anbefalte hår pantoten. Kan også anbefale NM kollagen! :-) Anonymous poster hash: 80fda...732
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå