Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har begynt på med rensen som heter zo medical oilaclease og brigtenex fra samme merket.

Skal prøve å kvitte meg med irriterende pigmentflekker og stygge porer. Har brukt det snart en uke. Rens hver dag morgen og kveld og brigthenex to ganger i uken. Som avtalt med hudlege/sykepleier.

Gud som jeg ser ut.

Vet jeg kan bli flassete å rød. Men nå irriterer alt huden. Får røde merker bare å ha halsen på genseren mot huden. Selvfølgelig har hudlegen ferie 😞 Så litt skeptisk.

Andre som har erfaring med zo medical.

Finnes det noe som lindrer? Svir ordtlig når jeg må ha på solkrem.

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Har begynt på med rensen som heter zo medical oilaclease og brigtenex fra samme merket.

Skal prøve å kvitte meg med irriterende pigmentflekker og stygge porer. Har brukt det snart en uke. Rens hver dag morgen og kveld og brigthenex to ganger i uken. Som avtalt med hudlege/sykepleier.

Gud som jeg ser ut.

Vet jeg kan bli flassete å rød. Men nå irriterer alt huden. Får røde merker bare å ha halsen på genseren mot huden. Selvfølgelig har hudlegen ferie Så litt skeptisk.

Andre som har erfaring med zo medical.

Finnes det noe som lindrer? Svir ordtlig når jeg må ha på solkrem.

Hei. Ja dette er et effektivt program, MEN alle bivirkninger er ikke normale bivirkninger. Og det er det ikke alle kosmetiske sykepleiere som forstår. Jeg gikk intensivt på zo medical i 24 uker og på vedlikehold i 1 år. Og jeg utviklet eksem. Først bare i panna, så en liten flekk på kinnet som etterhvert ble større og større. Og nå får jeg eksem om jeg bruker noe med syrer eller avitamin i ansiktet. Eksemet i panna kom etter kun et par uker med produktene og ga seg ikke. Så at jeg fortsatte på programmet så lenge som jeg gjorde var ikke akkurat bra. I tillegg har balansen i huden min blitt ødelagt. Det er akkurat som om det øverste hudlaget må eksfoliseres bort hele tiden, blir som et tørt lite lag over hele huden og sminken legger seg ikke pent. Jeg bruker en clarisonic og prøver meg litt fram for å se om noe kan hjelpe.

Jeg brukte retamax og ikke brightenex. Den inneholdt masse retinol, tror kanskje brightenex inneholder det også. Og den siste sykepleieren jeg gikk til sa at også en hudlege hadde fått røde flekker på f.eks armen fordi han hadde produktet i ansiktet og sov med armen inntil. Hun fortalte at zo har måttet redusere mengden med retinol fordi mengden var alt for sterk.

Anonymous poster hash: 3046e...f3a

Skrevet

Hei. Ja dette er et effektivt program, MEN alle bivirkninger er ikke normale bivirkninger. Og det er det ikke alle kosmetiske sykepleiere som forstår. Jeg gikk intensivt på zo medical i 24 uker og på vedlikehold i 1 år. Og jeg utviklet eksem. Først bare i panna, så en liten flekk på kinnet som etterhvert ble større og større. Og nå får jeg eksem om jeg bruker noe med syrer eller avitamin i ansiktet. Eksemet i panna kom etter kun et par uker med produktene og ga seg ikke. Så at jeg fortsatte på programmet så lenge som jeg gjorde var ikke akkurat bra. I tillegg har balansen i huden min blitt ødelagt. Det er akkurat som om det øverste hudlaget må eksfoliseres bort hele tiden, blir som et tørt lite lag over hele huden og sminken legger seg ikke pent. Jeg bruker en clarisonic og prøver meg litt fram for å se om noe kan hjelpe.

Jeg brukte retamax og ikke brightenex. Den inneholdt masse retinol, tror kanskje brightenex inneholder det også. Og den siste sykepleieren jeg gikk til sa at også en hudlege hadde fått røde flekker på f.eks armen fordi han hadde produktet i ansiktet og sov med armen inntil. Hun fortalte at zo har måttet redusere mengden med retinol fordi mengden var alt for sterk.

Anonymous poster hash: 3046e...f3a

Uff. Ikke bra.

Kjenner jeg blir litt skeptisk nå. Føles ut som tidenes solbrenthet iaf.

Brightenex inneholder retinol ja.

Tror der har smittet i munnvikene der sprekker det å blør.

Så må tydeligvis være litt forsiktig der.

Det eneste som ikke svir nå er å kjøle huden med kaldt vann.

Skal prøve å holde ut til jeg har time igjen i slutten av august.

Det eneste posetive er at porene min ser mindre ut 😀

Skrevet

Jeg elsker ZO medical. Bruker selv oilacleanse og det er en utrolig god rens. Bruker også vitascrub og pads fra samme merke, samt retamax og et serum fra ZO skinhealth. Min hud er nå vant til dette hudprogrammet og den er penere enn noen sinne. Har tatt scanning av huden og det har skjedd store endringer i forhold til bakterier/ urenheter, fasthet i huden osv.. Jeg tok bilder eller scanning av huden når jeg begynte. Deretter nye bilder etter 6 mnd og så etter 1 år.  

Hadde derimot en periode med flassing, svie som du beskriver .. Mitt forslag er å redusere bruk av brightnex til 1 gang i uken en periode for så å øke igjen. Lykke til :-)

Skrevet

Uff. Ikke bra.

Kjenner jeg blir litt skeptisk nå. Føles ut som tidenes solbrenthet iaf.

Brightenex inneholder retinol ja.

Tror der har smittet i munnvikene der sprekker det å blør.

Så må tydeligvis være litt forsiktig der.

Det eneste som ikke svir nå er å kjøle huden med kaldt vann.

Skal prøve å holde ut til jeg har time igjen i slutten av august.

Det eneste posetive er at porene min ser mindre ut

Så lenge det ikke er en allergisk reaksjon så har jeg gått for behandlingen, ingen mulighet for å få fremskyndet timen?

Skrevet

Så lenge det ikke er en allergisk reaksjon så har jeg gått for behandlingen, ingen mulighet for å få fremskyndet timen?

Nei ingen allergisk reaksjon. Har blitt bedre 😀

Ei jeg kjenner som har vært igjennom det samme. Så jeg fikk noen tips. Hun sa det bare er sånn til å begynne med.

Nå svir det bare litt. Mulig at jeg har smørt på litt rikelig i tillegg med brigthenex😂

Flasser litt og ser litt ut som en plastikk dukke i ansiktet, men får bare være tålmodig 😀

Skrevet

Nei ingen allergisk reaksjon. Har blitt bedre

Ei jeg kjenner som har vært igjennom det samme. Så jeg fikk noen tips. Hun sa det bare er sånn til å begynne med.

Nå svir det bare litt. Mulig at jeg har smørt på litt rikelig i tillegg med brigthenex

Flasser litt og ser litt ut som en plastikk dukke i ansiktet, men får bare være tålmodig

Stå på, det er verdt det :-) 

Skrevet

Stå på, det er verdt det :-)

Det skal jeg 😀Har kommet opp til å bruke brightenex hver dag. Ser allerede litt forskjell på pigmentflekkene. Tusen takk for tipsene 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...