Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har nå lest meg helt ør på tester av multifunksjonsskrivere, g søkt på priser både på skriver og blekk, men finner ikke ut hvilket jeg skal velge.

Har i de siste fire årene hatt en HP multiskriver som har fungert helt ok både til utskrifter, kopiering og scanning. Eneste jeg har savnet har vært mulighetene for tosidig utskrift.Plutselig begynte en av blekkpatronene å lekke, og slik jeg ser det, er det ikke hvert styret med å prøve å rense den for alt blekket som har rent ut. Ergo trenger jeg ny.

Nå står egentlig valget mellom 

HP Envy 4500 og Canon Pixma MG6550.

Noen som har erfaring med av disse, eller en annen lignende (størrelsesmessig og funksjonsmessig) å anbefale ? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en HP Photosmart C4380, vet ikke om den er i samme klasse som HP Envy, men den vi har er ihvertfall relativt liten av størrelse, med både print, kopi og scanner-funksjon, wireless connection og så langt har vi ikke hatt noe problemer med blekkpatronene :P

Skrevet

Takk for svar. Søkte den opp, og tror den må være noen år gammel ? Ligner litt på den canon skriveren jeg har funnet. Tar en tur på Elkjøp. Der er det uansett 30 dagers fornøyd garanti, så da er ihvertfall ikke pengene tapt om skriveren skulle vise seg å ikke fungere tilfredstillende.

Skrevet

Hei

Har nå lest meg helt ør på tester av multifunksjonsskrivere, g søkt på priser både på skriver og blekk, men finner ikke ut hvilket jeg skal velge.

Har i de siste fire årene hatt en HP multiskriver som har fungert helt ok både til utskrifter, kopiering og scanning. Eneste jeg har savnet har vært mulighetene for tosidig utskrift.Plutselig begynte en av blekkpatronene å lekke, og slik jeg ser det, er det ikke hvert styret med å prøve å rense den for alt blekket som har rent ut. Ergo trenger jeg ny.

Nå står egentlig valget mellom 

HP Envy 4500 og Canon Pixma MG6550.

Noen som har erfaring med av disse, eller en annen lignende (størrelsesmessig og funksjonsmessig) å anbefale ? 

Hvorfor vil du plent ha en ny blekkspruter når den gamle har begynt å lekke? Om du ikke ha fotoutskrifter da.

Jeg hadde sett etter laser.

Skrevet

Takk for svar. Søkte den opp, og tror den må være noen år gammel ? Ligner litt på den canon skriveren jeg har funnet. Tar en tur på Elkjøp. Der er det uansett 30 dagers fornøyd garanti, så da er ihvertfall ikke pengene tapt om skriveren skulle vise seg å ikke fungere tilfredstillende.

Ja, vår er noen år gammel, vi arvet den av svigerfar da han kjøpte seg ny. :P

Skrevet

Hvorfor vil du plent ha en ny blekkspruter når den gamle har begynt å lekke? Om du ikke ha fotoutskrifter da.

Jeg hadde sett etter laser.

Kan du helt enkelt forklare meg forskjellen på blekk og laser ? Uansett må den kunne skrive ut, scanne og kopiere, og helt tosisg utskrift. 

Skrevet

Kan du helt enkelt forklare meg forskjellen på blekk og laser ? Uansett må den kunne skrive ut, scanne og kopiere, og helt tosisg utskrift. 

En laserprinter er i prisippet det samme som en kopimaskin (spesielt om den har innebygd skanner). Akkurat som en kopimaskin bruker den toner (pulver), ikke blekk. Ikke noe blekk, ikke noen lekkasje.

Tok en tur på prisjakt, og la inn kravene. Kom opp med dette. Skulle jeg kjøpt en av de, hadde jeg lett gått for en av Brother maskinene.

NB: I prisklassen rundt 1K får du bare s/hv utskrift. Går du litt opp i pris, får du farge. Men fargelasere er ikke optimale til foto. MÅ du skrive ut bilder i noenlunde fotokvalitet, gå for en blekkspruter. Skannerne på disse maskinene er helt greie for enkel kopiering, og skanning av dokumenter. Men skal du skanne bilder i bra kvalitet er det bedre med dedikert skanner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...