Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare spørre her fordi jeg er ganske stresset. Skal ta han til dyrlegen, men har ikke mulighet før neste måned.

Uansett, jeg har en katt som får to forskjellige farger på øynene I spesielt lys som for eksempel blitz fra kamera. Jeg har lest at på mennesker kan dette være et tegn på kreft. Han er ikke plaget på noen måte ellers. Noen som har vært borti dette før og kan berolige meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært borte i dette før....Gooooooooode gamle familekatta vår fikk grå stær når han ble gammel 

Miss u, buddy! :hjerte:, og man kunne tydlig se det på bilder og slikt. Dvs. det ene øyet hadde ikke "refleks", men ellers latet det ikke til å plage han det minste.  Det KAN vel være et tegn på kreft, men det er nok langt mer sannsynlig at det er grå stær, infeksjon eller lignende :)

Skrevet

Jeg har vært borte i dette før....Gooooooooode gamle familekatta vår fikk grå stær når han ble gammel

Miss u, buddy! :hjerte:, og man kunne tydlig se det på bilder og slikt. Dvs. det ene øyet hadde ikke "refleks", men ellers latet det ikke til å plage han det minste. Det KAN vel være et tegn på kreft, men det er nok langt mer sannsynlig at det er grå stær, infeksjon eller lignende :)

Vet du ca pris på å fikse det?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dyrene er syke så kan man ikke si at man ikke har mulighet til å dra til dyrlegen før neste måned....

Da bør man ikke ha dyr.

Anonymous poster hash: dad46...807

• Liker 1
Skrevet

Grå stær? Nå er det vel over 10 år siden, og da er det vel mulighter for at anbefalingen hos vetrinæren er utdatert, men slik jeg husker det var ikke dette noe man oprerer på katter, både pga. konstnader og fordi oprasjonen i seg selv er langt farligere og mer plagsomt enn selve sykdommen... 

Kanskje er det bare infeksjone og alt som skal til er en antibiotika :vetikke:  

Lykke til uansett :)

Skrevet

Hvis dyrene er syke så kan man ikke si at man ikke har mulighet til å dra til dyrlegen før neste måned....

Da bør man ikke ha dyr.

Javel.

AnonymBruker
Skrevet

Da bør man ikke ha dyr.

Faktisk enig. Du må ta katten til dyrlege NÅ hvis du mistenker sykdom.

Mest sannsynlig er det ingenting, annet enn noen forandringer i öyet, men vär så snill ta katten med til dyrlege i morgen, og ikke vent en hel måned.

Anonymous poster hash: 3c419...9e3

• Liker 2
Skrevet

Faktisk enig. Du må ta katten til dyrlege NÅ hvis du mistenker sykdom.

Mest sannsynlig er det ingenting, annet enn noen forandringer i öyet, men vär så snill ta katten med til dyrlege i morgen, og ikke vent en hel måned.

Gir ikke fra meg dyrene bare fordi man mister jobben :) Går an å ringe legen og høre om det er noe som kan vente.

Skrevet

Grå stær? Nå er det vel over 10 år siden, og da er det vel mulighter for at anbefalingen hos vetrinæren er utdatert, men slik jeg husker det var ikke dette noe man oprerer på katter, både pga. konstnader og fordi oprasjonen i seg selv er langt farligere og mer plagsomt enn selve sykdommen...

Kanskje er det bare infeksjone og alt som skal til er en antibiotika :vetikke:

Lykke til uansett :)

Takk! Skal få ringt dyrlegen I morgen og hørt ^_^

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Skal få ringt dyrlegen I morgen og hørt ^_^

Hva sa dyrlegen?

Skrevet

Hva sa dyrlegen?

Fikk time i morgen.

AnonymBruker
Skrevet

Fikk time i morgen.

Lykke til. Håper det ikke er noe alvorlig med pus :)

Skrevet

Kan meddele at øyet til pus er perfekt :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan meddele at øyet til pus er perfekt :)

Så bra :D

Ingenting er bedre enn gode nyheter hos dyrlegen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...