Gå til innhold

Kjæresten min har blitt for tynn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er bekymret for kjæresten. Han er 186 høy og veier 73kg etter å ha målt seg i går. Det vil si at han har gått ned nesten 7kg under ferien. Problemet er at han trener ekstremt mye basket med sine kompiser om dagen- vær dag ca 4/5timer. Jeg har fortalt han at han har blitt for tynn, men han benekter det. Han svarer; " jeg føler meg i toppform". Er ikke big deal, men hva mener dere. Er han for tynn?

Jeg kan legge til at han trener skjeldent siden basket tar tiden, men han skal starte etter sommeren.

Anonymous poster hash: 92712...6c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pleier ikke bruke BMI, men hvis man bruker den så er han innafor det som er normalt. Så jeg vil mene at omhan spiser sunt og nok så er det ikke noe å bekymre seg over, men hvis jeg skal se det på en annen måte så synes jeg ikke "tynne" gutter er så pent. Heller en liten kosekul på magen, eller godt med muskler. Å spille basket er jo og trening. Spiser han godt med proteiner, riktig karbohydrater og fett så skal han ikke bli underernært heller.

Anonymous poster hash: a0db2...592
Skrevet

Siden det virker som det skyldes en midlertidig periode med fri og moro tror jeg ikke du skal bry deg noe med det. Han blir sikkert tjukk og trivelig igjen når hverdagen kommer.

• Liker 3
Skrevet

Er bekymret for kjæresten. Han er 186 høy og veier 73kg etter å ha målt seg i går. Det vil si at han har gått ned nesten 7kg under ferien. Problemet er at han trener ekstremt mye basket med sine kompiser om dagen- vær dag ca 4/5timer. Jeg har fortalt han at han har blitt for tynn, men han benekter det. Han svarer; " jeg føler meg i toppform". Er ikke big deal, men hva mener dere. Er han for tynn?

Jeg kan legge til at han trener skjeldent siden basket tar tiden, men han skal starte etter sommeren.

Anonymous poster hash: 92712...6c9

Så lenge at han ikke fikserer på å gå ned i vekt er det greit etter min mening. Han bør kanskje snakke med noen om kosthold, evt. lese seg opp litt på nettet. Når han går ned så raskt medfører det også at han "svir av" muskelmasse, noe som etter min mening er veldig unødvendig.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hvis vektnedgangen ikke gir seg etter sommeren, er det grunn til bekymring. Men om det kun er nå om sommeren, og han går ned fordi han har det kjekt med kompisene sine, så er det ingen big deal. 

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo helt hvor mye muskelmasse på kroppen han har da, om han har brede skuldre eller ei.

Folk bærer jo vekta forskjellig og 73 kg på 186 cm er tynt, men ikke forskrekkende. 
Under 70 kg, da bør du bekymre deg. Selv veier jeg 80 kg fordelt på 186 cm og jeg har ikke spesielt spinkle lår.

Anonymous poster hash: afc48...eb7
Skrevet (endret)

Spiser han normalt? 

Jeg er 188 cm høy og veier mellom 74 og 79 kg. Nå trener jeg riktignok veldig mye, men jeg pleier ikke å legge noe særlig på meg i de periodene jeg ikke trener heller. Selv er jeg ganske bredskuldret. Har ikke hørt noen si at jeg er noe særlig tynn akkurat. 

Jeg tror ikke det er noen vits i å be han spise noe særlig mer. Det er mange som synes at det er vanskelig å legge på seg eller holde vekten konstant. Det kan også hende at han synes det er "slitsomt å spise" dersom han har høy forbrenning og får i seg mye mat fra før av.

Dersom du er oppriktig bekymret kan du kan jo prøve å lage mat med mye kcal og se om han legger på seg. Dersom han gjør det kan det muligens tyde på at han per dags dato spiser for lite. 

Vekten varierer også etter hvor mye vann han har i kroppen

Endret av Personenmeg
Skrevet

Kjæresten min er 179cm og veier 59 kg!  :sjokkert:

Skrevet

Syntes 73kg fordelt på 1.86m hørtes veldig stusselig ut.

Var selv rundt 75kg med samme høyde, når jeg gikk på ungdomsskolen / tidlig på vgs. Gjett om jeg hylte i vinden
:icon_lol: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...