Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har bostøtte og uføretrygd. etter januar 2015 gikk inntekten min opp (brutto) men ned i netto.

fikk brev fra kommunen om evt tilbake betale bostøtte for 2015 etter selvangivelsen for 2015 kommer i 2016. med min inntekt nå så overstiger jeg dette grunnbeløpet som sto i dette brevet.

så mitt spørsmål når er det staten regulerer bostøtte grunnbeløpet? skjer dette i 2015 så man kanskje får beholde bostøtten?

noen som vet?

Anonymous poster hash: 63176...682
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingen som vet?

Bostøtte utbetales enten på bakgrunn av siste tilgjengelige ligningsopplysninger. Så langt på bakgrunn av de tall skatteetaten har for 2013. Når selvangivelsen for 2014 er klar, for de rleste i Juli året etter brukes tallenen for 2014 til å beregne bostøtten med.

Først i juli 2016 er tallene for 2015 klare, da kan de fleste komme til å gå ned i bostøtteutbetalingsbeløpet. Men hva som skjer, er ikke endelig bestemt. Det er politikerne som bestemmer om bostøtteberegningen skal endre, beløpsgrenser m.m.

Om det er dette du spør om da, du har ikke formulert spørsmålet ditt slik at det er enkelt å forstå.

Anonymous poster hash: 4761d...f9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...