Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min er i underkant av 4 Mnd og har vært forkjølet. Nå tror jeg vi er i siste fase med hoste. Det surkler i brystet hennes hvis hun ikke hoster og så fort hun hoster er dette vekke. Hun blir mektig irritert selv av dette, men skjønner ikke at hun bare kan hoste litt. Hvordan få henne til det ?

Anonymous poster hash: 40057...9ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel INGEN som kan lære et spedbarn å hoste?! Min kan hoste selv men det tror jeg dr refleks. Om det er noen som kan lære bort dette så ssi ifra:-P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke min til å hoste før hun var 1,5 år. Du kan ikke provosere det fram, kroppen ordner opp hvis det er nødvendig.

Anonymous poster hash: 2831c...e4d

• 6 år senere...
Skrevet

Legg barnet mellom bena dine. Slik at magen til barnet hviler mot venstre lår. La bena til barnet gå under dine høyre lår.

Legg tuppen av pekefinger på venstre hånd mot barnets hals. Helt nederst der karagebenet danner et lite grop. Meget forsiktig press pekefingeren din litt inn.

Samtidig med høyre hånd, klappe forsiktig bak ryggen til barnet som om du skal fremkalle raping klapp. 

Dette trigger hoste refkeksen hos barn. Da luftrøret blir litt innsnevret. Og barnet hoster ut slimet. Prøv deg forsiktig frem. 

Fungerte fint på min 4mnd gamle sønn.

Hilsen Pappa

Anonymkode: 0cd05...9d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Legg barnet mellom bena dine. Slik at magen til barnet hviler mot venstre lår. La bena til barnet gå under dine høyre lår.

Legg tuppen av pekefinger på venstre hånd mot barnets hals. Helt nederst der karagebenet danner et lite grop. Meget forsiktig press pekefingeren din litt inn.

Samtidig med høyre hånd, klappe forsiktig bak ryggen til barnet som om du skal fremkalle raping klapp. 

Dette trigger hoste refkeksen hos barn. Da luftrøret blir litt innsnevret. Og barnet hoster ut slimet. Prøv deg forsiktig frem. 

Fungerte fint på min 4mnd gamle sønn.

Hilsen Pappa

Anonymkode: 0cd05...9d8

Tror nok at ungen til TS kan hoste selv nå som hun er over 6 år gammel😋

Anonymkode: f1642...f07

• Liker 1
Skrevet

Hva med å sette det et sted det er trekk?  

Anonymkode: 5622c...970

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...