Gå til innhold

hotell med barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere? Bodde sist på hotell når guttungen var 6 mnd. Nå er han 4 år. Ofte egen seng til barn på rommet? Hva gjør decvoksne da? Køyer kl 20 likt med guttungen?

Anonymous poster hash: ace63...3ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor skal du?

Er det i sydentraktene er det greit med leilighetshotell, da får du kjøkken og separat soverom på kjøpet.

Må du ha en natt på hotell i Stockholm i forbindelse med mellomlanding anbefaler jeg en god bok ;)

Anonymous poster hash: ed130...cb1
  • Liker 3
Skrevet

Som oftest kan man få en ekstra seng på rommet mot et lite tillegg. Noen hoteller har også familierom, ofte med en dobbeltseng og en sovesofa. 
Kjedelig å ikke kunne gjøre alt når barnet er lagt. Men man kan jo ikke akkurat gå ut av hotellrommet heller. Hva med å se film/serie på pc? Dere kan jo bruke headset dersom barnet lett våkner av lyder.
Om ikke må man betale for et større rom som har bedre romdeling, slik dere ikke trenger å være helt oppi barnet mens det sover. 
Dere kan jo også bestille hotell med basseng/spaavdeling. Så kan dere bytte på å gå dit hversin gang mens barnet sover. 

AnonymBruker
Skrevet

Her tøyes jo gjerne leggetiden litt, så kan bli 8-9. Og da ungen sover så ser vi gjerne tv, film på feks pad, surfing på nett eller leser. Og av og til er vi så slitne etter en dag med opplevelserat vi selv også køyer.

Pleier å leie stort rom med ekstra seng evt sovesofa, det optimale er jo eget soverom da eller to rom med "connecting" dør.

Anonymous poster hash: d72b2...eb1

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alltid man får ekstra seng med mindre man ber om det. Mini får alltid være oppe en time og to ekstra. Etter det så ligger vi/jeg bare i senga å ser på tv til jeg selv blir trøtt å legger meg.

Anonymous poster hash: e5e23...979

Skrevet

Når vi er på ferie så pleier sønnen min å legge seg på samme tid som meg, kanskje ikke like sent, men ganske så tett opptil

Det er det greieste, så for han seg heller en time eller to på dagen. Er det ferie så er der ferie. :) Dessuten sover hamn godt, så han kan godt ligge å sove mens jeg sitter å ser film eller slike ting ;)

Skrevet (endret)

Når vi er på ferie så pleier sønnen min å legge seg på samme tid som meg, kanskje ikke like sent, men ganske så tett opptil

Det er det greieste, så for han seg heller en time eller to på dagen. Er det ferie så er der ferie. :) Dessuten sover hamn godt, så han kan godt ligge å sove mens jeg sitter å ser film eller slike ting ;)

Jeg gjør det også sånn. Vi legger oss samtidig også leser jeg heller litt eller sitter ute på veranda e.l.

I syden legger vi oss mellom 11-02. Kommer an på hva vi har gjort. Liker godt en Siesta på dagen selv ;)

Endret av Rotemor
AnonymBruker
Skrevet

Vi legger oss samtidig alle mann ☺ blir seint, men det tåler ungene våre.

Anonymous poster hash: 6b2db...f1f

• Liker 1
Skrevet

Hva gjør dere? Bodde sist på hotell når guttungen var 6 mnd. Nå er han 4 år. Ofte egen seng til barn på rommet? Hva gjør decvoksne da? Køyer kl 20 likt med guttungen?

Anonymous poster hash: ace63...3ee

Bare sånn for å ha det avklart, dere vurderer vel ikke legge han for så gå dere en tur?

AnonymBruker
Skrevet

Ta et rom med balkong, da kan dere sitte der. Med mindre det er i Norge da, ikke mye fint vær å få her. Kjøp med dere noe godt å spise og drikke som dere kan nyte når ungen er lagt. ungen våkner jo uansett tidlig slik at det blir sikkert ikke noe sene kvelder på dere

Anonymous poster hash: d0c07...a13

• Liker 1
Skrevet

Når vi reiser med barn, så synes vi det er greit med leilighet med adskilt soverom, slik at vi slipper å sitte musestille i mørket mens barna sover om kvelden.

Det finnes sikkert hotell"rom" med flere rom.

Kjøkkenkrok er også greit, sånn at man kan lage noen måltider på rommet.

Det er uansett greit med litt plass om man skal tilbringe litt tid på rommet. Det er slitsomt å være på farten fra morgen til kveld.

Angående senger, så ring til hotellet, slik at dere får rom med senger til alle mann.

Skrevet

"Standard" hotell er rett og slett ikke så veldig egnet med små barn, fordi man må avrunde så tidlig på kvelden.

Man kan jo ofte få to rom vegg i vegg med dør mellom, men det er dyyrt. Eller man kan satse på leilighetshotell, campinghytte eller rorbu.

Skrevet

Noen steder vi har vært har hatt sittegrupper el. rett utenfor rommet, da har vi sittet der med babycall, eller vi har vært sammen med andre som vi har kunnet vært på rommet til.

Med bare ett rom og ingen egnede steder utenfor har det vært mer styr, men det har gått bra det og, man må bare være litt mer stille :)

Skrevet

Mine barn må ha rutiner selv om det er ferie. Her legges 3-åringen kl 19 selv nå vi er i Syden fordi han sover ikke noe lenger på morgenen uansett. Heldigvis så tåler han litt lyd når han har sovnet, og vi har hatt fine og rolige kvelder på balkongen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...