himmeloghav Skrevet 11. juli 2015 #1 Skrevet 11. juli 2015 Jeg har et sår på brystvorten som ikke vil gro. Jeg må bruke plaster hver dag hvis ikke kleber det seg til bh og blør. Jeg må bare akseptere dette. Jeg har vært hos leger og de kan bare tilby operasjon og kunstig brystvorte. Jeg vil nødig operere meg. Kan man beskytte sår uten bruk av plaster? Huden blir irritert av plaster. Håper noen kan hjelpe.
Silfen Skrevet 11. juli 2015 #2 Skrevet 11. juli 2015 Du kan bruke kompresser og tape som er allergivennlig.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #3 Skrevet 11. juli 2015 Når det er på brystet, kan du da bruke bh? Legg eventuelt vatt kompresser inni bhen. Plaster er vel ikke så lurt da får det ikke luft, og det blir for tett. Spør på et større apotek om hva de anbefaler, der kommer hele tiden nye løsninger på plaster/bandasjer. Anonymous poster hash: 698c9...fc8
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #5 Skrevet 11. juli 2015 Litt usikker, men kan spray-plaster funke? Sprayplaster er for tørre sår. Ikke for væskende sår, da sitter den ikke og det blir kliss.Anonymous poster hash: 67225...70f 1
Lille Vinkel Skrevet 12. juli 2015 #6 Skrevet 12. juli 2015 Dette er et plaster som skal pleie brystvorten i forbindelse med amming, men kanskje det kan være noe for deg? http://www.multi-mam.no/multi-mamcompresses.html Ellers kan du bruke kompress og en allergivennlig tape: https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=2123&ref=searchog https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=30131
Gjest Saxofon Skrevet 12. juli 2015 #7 Skrevet 12. juli 2015 Det er jo sommer og varmt ute. Hvis du har fri så ville jeg bare latt det stå til og lufte det godt et par dager
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #8 Skrevet 12. juli 2015 Jeg hadde et ganske ekkelt sår på foten for noen måneder siden. Hjalp ikke å gå med store sko/ sandaler eller noe. Såret ble gnagd på uansett og ville ikke gro. Det begynte såvidt å verke og fikk rød ring rundt seg, så jeg kom meg på apoteket. Har hatt sepsis tidligere og ville helst unngå det denne gangen. Der hadde de nettopp fått inn en plastertype som et et eller annet med "anti-septic". Uansett, spør på apoteket de har peiling på hva du trenger. Såret mitt ble borte på 2 dager fordi jeg fikk riktig produkt. Anonymous poster hash: cfcb3...acc
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #9 Skrevet 12. juli 2015 Kan albuskjell fungere? Det anbefales brukt for de som har såre brystvorter i forbindelse med amming. Anonymous poster hash: cfacc...850
Badedrakt Skrevet 12. juli 2015 #10 Skrevet 12. juli 2015 Smør såret med et tynt lag sink flere ganger om dagen, legg et tynt kompress mellom såret og bhen etterpå, bruk bh som ikke strammer. La lufte med silulen om natten.
himmeloghav Skrevet 12. juli 2015 Forfatter #11 Skrevet 12. juli 2015 Sprayplaster er for tørre sår. Ikke for væskende sår, da sitter den ikke og det blir kliss.Anonymous poster hash: 67225...70f Såret er tørt, men når det kleber mot noe begynner det å blø. Kanskje jeg kan bruke en slik spray. Kompressor skal jeg også prøve, men tror det vil feste seg til såret.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #12 Skrevet 12. juli 2015 Det finnes silikonplaster, både som større plaster og som teip. Det irriterer ikke huden, fungerer bra om man er allergisk mot teip. Koster litt, men er verdt det. Anonymous poster hash: ec4e2...00f
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #13 Skrevet 13. juli 2015 Det finnes silikonplaster, både som større plaster og som teip. Det irriterer ikke huden, fungerer bra om man er allergisk mot teip. Koster litt, men er verdt det. Anonymous poster hash: ec4e2...00f I tilleg finnes det flytende plaster. Fungerer ikke like godt men legger en liten beskyttende hinne på huden. Finnes i sprayform. Anonymous poster hash: 1b70c...a6b
himmeloghav Skrevet 14. juli 2015 Forfatter #14 Skrevet 14. juli 2015 Jeg brukte plaster fra Ikea som jeg fikk hudirritasjon av. Nå bruker jeg norgesplaster. Tror de er bedre. Kompressor festet seg til såret så det kan jeg ikke bruke.
Silfen Skrevet 14. juli 2015 #15 Skrevet 14. juli 2015 Jeg brukte plaster fra Ikea som jeg fikk hudirritasjon av. Nå bruker jeg norgesplaster. Tror de er bedre. Kompressor festet seg til såret så det kan jeg ikke bruke. Det finnes med overflate på en siden som ikke fester seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå