AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #1 Skrevet 11. juli 2015 vi har en følelse at huseier som har solgt oss et hus har unnlatt å gi oss riktig informasjon. Er det mulighet for å finne ut hvem som bodde der før selgerene, eller hvem som solgt huset til selgerene da med andre ord? Anonymous poster hash: 33cee...972
Gjest Sprettballen Skrevet 11. juli 2015 #2 Skrevet 11. juli 2015 Eiendomsbasen på Finn.no? Du finner ikke navn der, men salgsdato og salgspris. Ellers er det en del kommunale eiendomsbaser med navn også, du kan google "eiendomsbase + kommune", så får du se om det finnes i din kommune.
Rotemor Skrevet 12. juli 2015 #3 Skrevet 12. juli 2015 Hvorfor skal dere gå på dem? Det er jo selger som står ansvarlig. Mulig noe jeg ikke har forstått her, men... Om selger ble lurt av forrige eier angår ikke deres eventuelle krav.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #4 Skrevet 12. juli 2015 Dere har vel forsikringer ved overtagelse? Ta kontakt med megler som solgte huset. Forrige eiere er ansvarlige, ikke de som hadde huset før forrige eier... Tror jeg hadde blitt passe satt ut om noen tullinger hadde tatt kontakt om et hus jeg solgte for 10+ år siden.... Anonymous poster hash: 04765...899
Gjest Sprettballen Skrevet 12. juli 2015 #5 Skrevet 12. juli 2015 Hvorfor skal dere gå på dem? Det er jo selger som står ansvarlig. Mulig noe jeg ikke har forstått her, men... Om selger ble lurt av forrige eier angår ikke deres eventuelle krav. Jeg forsto det slik at trådstarter ønsker å få vite om selger kan ha unnlatt å videreformidle informasjon som var kjent da selger kjøpte huset. For eksempel: Jeg kjøpte et hus for 3 år siden, og selger fortalte meg da at kjelleren hadde vært fuktskadd, og hvordan skaden var utbedret. Nå selger jeg huset videre til deg, men uten å fortelle deg at kjelleren hadde vært fuktskadd. Du oppdager etter kjøpet at det har vært fuktskade i kjelleren, og ønsker å finne ut av om dette er noe jeg burde visst, eller om første eier også hadde tilbakeholdt informasjon om skaden.
Rotemor Skrevet 12. juli 2015 #6 Skrevet 12. juli 2015 Jeg forsto det slik at trådstarter ønsker å få vite om selger kan ha unnlatt å videreformidle informasjon som var kjent da selger kjøpte huset. For eksempel: Jeg kjøpte et hus for 3 år siden, og selger fortalte meg da at kjelleren hadde vært fuktskadd, og hvordan skaden var utbedret. Nå selger jeg huset videre til deg, men uten å fortelle deg at kjelleren hadde vært fuktskadd. Du oppdager etter kjøpet at det har vært fuktskade i kjelleren, og ønsker å finne ut av om dette er noe jeg burde visst, eller om første eier også hadde tilbakeholdt informasjon om skaden. Skjønner. Men da er det uansett selger som er første ledd. Men det finnes jo da en egenerklæring som kan være intr å lese, ja:) Tidligere eier bør være relativt enkel å spore opp. Hvor lenge Eide selger huset? Mer enn 5 pr? I såfall er kravet mot de forrige foreldet.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #7 Skrevet 12. juli 2015 Skjønner. Men da er det uansett selger som er første ledd. Men det finnes jo da en egenerklæring som kan være intr å lese, ja:) Tidligere eier bør være relativt enkel å spore opp. Hvor lenge Eide selger huset? Mer enn 5 pr? I såfall er kravet mot de forrige foreldet. Tenk dere at dette er en måte å innhente informasjon om eiendommen om. Ts nevner ikke søksmål eller krav mot bakre ledd i sitt hi. Alle eiendomsmeglere har liggende salgsprospekter i en database ganske mange år bakover i tid. Snakk med en annen megler enn den dere kjøpte hos. Er det en brl. Bolig så har styret og boligbyggelaget info om eiere, og om historikk av betydning fra boligen var ny. Anonymous poster hash: 1d5ac...d60
Rotemor Skrevet 12. juli 2015 #8 Skrevet 12. juli 2015 Statens kartverk oppgir disse opplysningene gratis.
Gjest Blondie65 Skrevet 12. juli 2015 #9 Skrevet 12. juli 2015 Finn.no inneholder også navn på tidligere eier.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #10 Skrevet 13. juli 2015 Håper ikke dette er trolling eller mobbing. Anonymous poster hash: b2880...f8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå