AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #1 Skrevet 11. juli 2015 Hei. jeg er 19 år og nettopp fått generell studiekompetanse. jeg vil studere til høsten, men har også lyst på barn og vil ikke få det midt i studieårene. lønner det seg og få barn før man evt begynner på studier eller etter? noen tanker? Anonymous poster hash: 649e2...3e1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #2 Skrevet 11. juli 2015 Vent til du er ferdig med studiene og i en stabil livssituasjon, du. Anonymous poster hash: b51d5...e9d 18
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #3 Skrevet 11. juli 2015 Om det "lønner seg" å få barn før man begynner å studere? Ja, hvis du blir alenemor, får du en del økonomiske fordeler. Anonymous poster hash: 535e7...daa
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #4 Skrevet 11. juli 2015 Om du har et ønske om å studere vil jeg absolutt anbefale å vente til du er ferdig med studiene. Kjenner flere som har fått barn midt i studietida og de sier det er svært krevende og slitsomt. Det er også bedre samt betryggende for deg og barnet å ha en mer stabil livs- og bosituasjon før du setter et barn til verden Anonymous poster hash: 5fa3c...1f0 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #5 Skrevet 11. juli 2015 Jeg blir litt sjokkert over at enkelte på min alder utviser så liten refleksjonsevne. På hvilken måte skulle det lønne seg å få barn før studiene (om man kunne velge)? Anonymous poster hash: a8943...397 10
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #6 Skrevet 11. juli 2015 Jeg blir litt sjokkert over at enkelte på min alder utviser så liten refleksjonsevne. På hvilken måte skulle det lønne seg å få barn før studiene (om man kunne velge)? Anonymous poster hash: a8943...397 Ordla meg litt feil der. tenker ikke over om det "lønner seg". men om jeg burde forhaste meg eller ikke. har alltid villet ha barn tidlig, og jeg er ikke ferdig med studier før jeg er 22-23 år. Derfor trenger jeg tips om hva som er lurt når jeg ikke vil ha barn når jeg er over den alderen Anonymous poster hash: 649e2...3e1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #7 Skrevet 11. juli 2015 Ordla meg litt feil der. tenker ikke over om det "lønner seg". men om jeg burde forhaste meg eller ikke. har alltid villet ha barn tidlig, og jeg er ikke ferdig med studier før jeg er 22-23 år. Derfor trenger jeg tips om hva som er lurt når jeg ikke vil ha barn når jeg er over den alderen Anonymous poster hash: 649e2...3e1 Hva er problemet med å få barn når du er 23 år? Hvorfor er dette sent? Hvorfor må du forhaste deg? Etter min mening er 23 år også en temmelig ung alder å få barn. Anonymous poster hash: a8943...397 12
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #8 Skrevet 11. juli 2015 Ordla meg litt feil der. tenker ikke over om det "lønner seg". men om jeg burde forhaste meg eller ikke. har alltid villet ha barn tidlig, og jeg er ikke ferdig med studier før jeg er 22-23 år. Derfor trenger jeg tips om hva som er lurt når jeg ikke vil ha barn når jeg er over den alderen Anonymous poster hash: 649e2...3e1 Et ønske om å få barn i ung alder er greit nok i seg selv, men hva kan du tilby barnet? Om du studerer og jobber ved siden av har du da tid til å følge opp barnet ditt? Vil du ha økonomi til å gi barnet den oppveksten han/hun trenger? Har du evt en kjæreste som kan stille opp og har en stabil inntekt? Hvordan er bosituasjonen din? Har du foreldre som vil stille opp om du får barn? Dette er faktorer du må tenke igjennom før du setter et barn til verden. Anonymous poster hash: 5fa3c...1f0 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #9 Skrevet 11. juli 2015 Om du har et ønske om å studere vil jeg absolutt anbefale å vente til du er ferdig med studiene. Kjenner flere som har fått barn midt i studietida og de sier det er svært krevende og slitsomt. Det er også bedre samt betryggende for deg og barnet å ha en mer stabil livs- og bosituasjon før du setter et barn til verden Anonymous poster hash: 5fa3c...1f0 Hva er problemet med å få barn når du er 23 år? Hvorfor er dette sent? Hvorfor må du forhaste deg? Etter min mening er 23 år også en temmelig ung alder å få barn. Anonymous poster hash: a8943...397 Det er jo opp til hver og en enkelt om man vil ha barn tidlig eller sent. Selvom jeg bare er 19 har jeg bodd alene i 3 år og klart meg både i hverdagen og økonomisk selv. 23 år er ikke aktuelt for meg da jeg vil ha barn tidligere, og nettopp derfor jeg stilte spørsmål her også Anonymous poster hash: 649e2...3e1
Gjest Privatbruker Skrevet 11. juli 2015 #10 Skrevet 11. juli 2015 Et ønske om å få barn i ung alder er greit nok i seg selv, men hva kan du tilby barnet? Om du studerer og jobber ved siden av har du da tid til å følge opp barnet ditt? Vil du ha økonomi til å gi barnet den oppveksten han/hun trenger? Har du evt en kjæreste som kan stille opp og har en stabil inntekt? Hvordan er bosituasjonen din? Har du foreldre som vil stille opp om du får barn? Dette er faktorer du må tenke igjennom før du setter et barn til verden. Anonymous poster hash: 5fa3c...1f0 Ja, det er jeg fullt klar over. jeg er utrolig glad i barn, og ville ALDRI i livet risikert å sette ett barn til verden hvis jeg ikke hadde visst at jeg har midler, støtte og øknomoien på stell før avgjørelsen blir tatt.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #11 Skrevet 11. juli 2015 Det er jo opp til hver og en enkelt om man vil ha barn tidlig eller sent. Selvom jeg bare er 19 har jeg bodd alene i 3 år og klart meg både i hverdagen og økonomisk selv. 23 år er ikke aktuelt for meg da jeg vil ha barn tidligere, og nettopp derfor jeg stilte spørsmål her også Anonymous poster hash: 649e2...3e1 Blir ikke noe lettere å studere med småbarn. Du har klart deg økonomisk selv siden du var 16 år? Jobbet du fulltid samtidig som du tok Vgs? Vent til du har råd til å betale selv det som det koster å ha barn. Anonymous poster hash: 66a30...c97 1
Gjest Walden Skrevet 11. juli 2015 #12 Skrevet 11. juli 2015 Jeg blir litt sjokkert over at enkelte på min alder utviser så liten refleksjonsevne. På hvilken måte skulle det lønne seg å få barn før studiene (om man kunne velge)? Anonymous poster hash: a8943...397 Antakelig vil det lønne seg.. Hør her; Ts vil antakelig komme til å studere noe innen humaniora -sosiologi eller liknende, noe som gir henne masse studielån, kompetanse man kan erverve seg ila en helg foran youtube , og en utdannelse som ikke gir jobb. Og SÅ kan hun få barn med en tusseladd som har studert det samme, så kan de begge leve på lav inntekt, krangle, skille seg og til slutt bli alenemor. ELLER..hun kan bare gå for å bli alenemor med en gang. Dropp studiene, smell deg på tjukka og collect alle mulige goder og ytelser du har krav på først som sist. Så slipper du studielån og en utdannelse som uansett bare ville gitt deg jobb i barnehage eller liknende.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #13 Skrevet 11. juli 2015 Antakelig vil det lønne seg.. Hør her; Ts vil antakelig komme til å studere noe innen humaniora -sosiologi eller liknende, noe som gir henne masse studielån, kompetanse man kan erverve seg ila en helg foran youtube , og en utdannelse som ikke gir jobb. Og SÅ kan hun få barn med en tusseladd som har studert det samme, så kan de begge leve på lav inntekt, krangle, skille seg og til slutt bli alenemor. ELLER..hun kan bare gå for å bli alenemor med en gang. Dropp studiene, smell deg på tjukka og collect alle mulige goder og ytelser du har krav på først som sist. Så slipper du studielån og en utdannelse som uansett bare ville gitt deg jobb i barnehage eller liknende. Det er en stor grunn for at jeg GREMMES over å måtte betale skatt i dette landet når arbeidsfør ungdom ikke gidder å bidra. Anonymous poster hash: 5fa3c...1f0 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #14 Skrevet 11. juli 2015 Det er jo opp til hver og en enkelt om man vil ha barn tidlig eller sent. Selvom jeg bare er 19 har jeg bodd alene i 3 år og klart meg både i hverdagen og økonomisk selv. 23 år er ikke aktuelt for meg da jeg vil ha barn tidligere, og nettopp derfor jeg stilte spørsmål her også Anonymous poster hash: 649e2...3e1 Glimrende eksempel på den ikke-eksisterende refleksjonsevnen din. Du bryr deg mer om dine ønsker og dine behov, enn et eventuelt barn. Anonymous poster hash: a8943...397 9
Gjest Walden Skrevet 11. juli 2015 #15 Skrevet 11. juli 2015 Det er en stor grunn for at jeg GREMMES over å måtte betale skatt i dette landet når arbeidsfør ungdom ikke gidder å bidra. Anonymous poster hash: 5fa3c...1f0 Du kan vel ikke angripe folk for at de utnytter de mulighetene som ligger foran dem?
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #16 Skrevet 11. juli 2015 Du kan vel ikke angripe folk for at de utnytter de mulighetene som ligger foran dem? Folk vil alltid utnytte de mulighetene de har. Jeg skylder på staten som har lagt det opp slik Anonymous poster hash: 5fa3c...1f0
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #17 Skrevet 11. juli 2015 Du kan vel ikke angripe folk for at de utnytter de mulighetene som ligger foran dem? Veldig godt poeng. Det er systemet som må strammes inn. Anonymous poster hash: a8943...397
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #18 Skrevet 11. juli 2015 Ordla meg litt feil der. tenker ikke over om det "lønner seg". men om jeg burde forhaste meg eller ikke. har alltid villet ha barn tidlig, og jeg er ikke ferdig med studier før jeg er 22-23 år. Derfor trenger jeg tips om hva som er lurt når jeg ikke vil ha barn når jeg er over den alderen Anonymous poster hash: 649e2...3e1 Hvis du tror at du får god tid til studier med et lite barn, så kan jeg garantere deg at det gjør du ikke. Vil nesten si det slik at tanken på videre utdannelse blir fjernt de første årene. Ble selv mor som 19 åring, det gikk fint det, men noen videre utdannelse ble det dårlig med. Gjør deg ferdig med utdannelsen, få deg en bra jobb, stabilt familieforhold og noe å tilby dette barnet. Anonymous poster hash: 5594a...620 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #19 Skrevet 11. juli 2015 Glimrende eksempel på den ikke-eksisterende refleksjonsevnen din. Du bryr deg mer om dine ønsker og dine behov, enn et eventuelt barn. Anonymous poster hash: a8943...397 Ærlig talt. Når gikk dette innlegget så langt som at jeg kun bryr meg om meg selv? Du vet ikke hva jeg har å tilby ett barn, og evt. grunn til at jeg ønsker barn. Så blir for dumt å uttale deg på den måten, fordi jeg sier jeg vil ha barn tidlig. Anonymous poster hash: 649e2...3e1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #20 Skrevet 11. juli 2015 Hva tenker du på når du spør om det "lønner seg"? Anonymous poster hash: 652ec...2f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå