Gå til innhold

Hvorfor ser så mange ned på de single og barnløse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler dere andre i samme situasjon at andre ser ned på dere,og hvorfor er det sånn???

Jeg er i 30årene og føler jeg ofte blir møtt med litt stakkarslige blikk og en nedlatende tone når jeg sier jeg er singel og barnefri. Også fra venninner og folk som ellers er veldig hyggelige.

For eksempel:En god venninne som har tatt lang utdanning,reist mye og bodd i utlandet sa at hun "faen ikke skulle ende opp sånn" (altså singel og barnløs).

En annen venninne,som ble mye mobbet på barneskolen retter opp selvfølelsen ved å søke opp alle klassevennene på face,og undersøke hvem som er gift og har barn (i hennes øyne lykkes i livet) og hvem som ikke har lykkes (altså endt opp uten barn og ikke er sammen med noen).Hun frydet seg da hun så at noen av mobberne var barnløse og konkluderte med at de ikke hadde noe liv...

Kjenner jeg blir litt lei meg av dette :tristbla:

Anonymous poster hash: 789c6...417
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil heller være 30 år, ha god utdannelse og bra jobb enn å ha mann og barn og sitte med gjeld oppetter øra og null utdannelse og dårlig betalt jobb. Slik mine venninner har det. Det er ikke mye idyll...

Anonymous poster hash: 1f377...007
  • Liker 12
Gjest BethD
Skrevet

Kanskje de er misunnelige ,innerst inne..?
Som han/hun over meg her sier, jeg ville heller vert barnløs og singel enn gift og ulykkelig med gjeld osv...

Ikke stress,det kommer nok..:)

AnonymBruker
Skrevet

En annen venninne,som ble mye mobbet på barneskolen retter opp selvfølelsen ved å søke opp alle klassevennene på face,og undersøke hvem som er gift og har barn (i hennes øyne lykkes i livet) og hvem som ikke har lykkes (altså endt opp uten barn og ikke er sammen med noen).Hun frydet seg da hun så at noen av mobberne var barnløse og konkluderte med at de ikke hadde noe liv...

For et trasig liv hun lever. Dersom hun vurderer vellykkethet ut ifra DET virker hun på meg som et svært lite oppegående menneske. At hun i tillegg søker opp på Facebook de hun gikk på skole med og vurderer deres vellykkethet ut ifra om de har partner og barn høres helt absurd ut. Hvordan vet du det egentlig? Har hun sagt det? Hvis så blir jeg enda mer oppgitt. 

Anonymous poster hash: c98d4...729

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Gjør folk det? Ser ned på single/barnløse? Det har aldri falt meg inn å gjøre en gang, så det skjønner jeg ikke noe av.

Noen er barnløse av fri vilje, andre kan ikke få. Det er vel for f... ikke noe jeg eller andre har noe med å gå rundt og se ned på dem for!

Jeg har en venninne som er i førtiårene og aldri har hatt en seriøs kjæreste (kanskje hun hadde en som tenåring) og heller ikke har barn. Hun har ikke hatt en date en gang i voksen alder. Hun er ikke så heldig med utseendet, stakkar, rund som en klinkekule og svært utstående øyne. Hun er i tillegg personlig kristen, så hun har kanskje noen krav til mannfolk? Ikke være sånn og sånn, glad i å drikke for eksempel, siden hun er kristen?

Uansett, jeg har aldri sett ned på henne fordi hun er singel og barnløs i sin alder. Det er sånt som skjer, og man kan ikke gå rundt og se ned på folk av en så idiotisk grunn.

Anonymous poster hash: 86ecd...d23
  • Liker 1
Skrevet

Da vet hun rett og slett ikke bedre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For et trasig liv hun lever. Dersom hun vurderer vellykkethet ut ifra DET virker hun på meg som et svært lite oppegående menneske. At hun i tillegg søker opp på Facebook de hun gikk på skole med og vurderer deres vellykkethet ut ifra om de har partner og barn høres helt absurd ut. Hvordan vet du det egentlig? Har hun sagt det? Hvis så blir jeg enda mer oppgitt. 

Anonymous poster hash: c98d4...729

Ja hun fortalte det da vi snakket om en gjenforeningsfest hun var invitert til,men ikke ville dra på.Grunnen til at hun ikke vil er at hun ikke vil møte mobberne igjen.Greit nok,men jeg prøvde å oppmuntre henne ved å påpeke at hun har jo klart seg bra karrieremessig.Hun på sin side mente det ytterste symbol på vellykkethet var hvem som hadde etablert seg og ikke.Jeg ble litt lei meg,for gjennom det hun sa var det jo åpenbart at hun ser ned på meg også selv om vi er venninner.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt om det før jeg. Jeg ser i hvert fall ikke ned på single, barnløse.

Nå har jeg selv 2 barn, men er alene med de. Og mine single barnløse venninner, misunner jeg. De har tatt utdannelse, bra jobber, reiser og kan gjøre hva de vil. Ser på de som mye mer vellykket enn meg.

Anonymous poster hash: b840e...7b2
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til det, ja. Hvis blikk kunne drepe, når jeg sier jeg ikke vil ha barn. Det går visst ikke an. Blir så provosert av folk som tydeligvis mener at alle skal være like. Alt utenom A4 er liksom ikke lov. Jeg ønsker å leve et liv uten barn, men jeg håper å finne meg en kjekk kar etterhvert. Det er riktig for meg, og jeg driter i hva andre mener om det :)

Anonymous poster hash: 6d205...cc3

• Liker 4
Skrevet

Lettere sagt enn gjort kanskje. Men selv viser jeg sånne at jeg bryr meg midt i ryggen når de snakker om at det er en selvfølge å få barn. De har ingenting med mitt liv å gjøre. Blir det for ille så får man nesten be dem om å skaffe seg et eget liv!

Gjest Trollkarlen
Skrevet

Mmmm delicious male privilege  :wow:  Finnes ikke en sjel som rynker på nesa om en mann i 30-årene er singel og barnløs. Uansett så svarer man sug meg til slike kommentarer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som er i førtiårene og aldri har hatt en seriøs kjæreste (kanskje hun hadde en som tenåring) og heller ikke har barn. Hun har ikke hatt en date en gang i voksen alder. Hun er ikke så heldig med utseendet, stakkar, rund som en klinkekule og svært utstående øyne. Hun er i tillegg personlig kristen, så hun har kanskje noen krav til mannfolk? Ikke være sånn og sånn, glad i å drikke for eksempel, siden hun er kristen?

Uansett, jeg har aldri sett ned på henne fordi hun er singel og barnløs i sin alder. Det er sånt som skjer, og man kan ikke gå rundt og se ned på folk av en så idiotisk grunn.

Anonymous poster hash: 86ecd...d23

Ganske unødvendige ting å skrive om noen man ikke ser ned på? 

Anonymous poster hash: 48a80...aa9

• Liker 6
Skrevet

Ja hun fortalte det da vi snakket om en gjenforeningsfest hun var invitert til,men ikke ville dra på.Grunnen til at hun ikke vil er at hun ikke vil møte mobberne igjen.Greit nok,men jeg prøvde å oppmuntre henne ved å påpeke at hun har jo klart seg bra karrieremessig.Hun på sin side mente det ytterste symbol på vellykkethet var hvem som hadde etablert seg og ikke.Jeg ble litt lei meg,for gjennom det hun sa var det jo åpenbart at hun ser ned på meg også selv om vi er venninner.

ts

Hvorfor lar du oppfatningen til perifere kjente bestemme om du skal få lov til å føle du har et liv som gir deg noe ?

Tenk selv, kvinne ! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift og har to barn, jeg elsker livet mitt og tenker egentlig på ett barn til... men det er hva som gjør meg lykkelig og ikke gjør alle andre lykkelig. Søstera mi er frivillig barnløs og hun har kjærest men uaktuelt å flytte sammen eller gifte seg. Jeg vet mitt liv er bedre enn hennes...

Anonymous poster hash: 02826...0f4

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lar du oppfatningen til perifere kjente bestemme om du skal få lov til å føle du har et liv som gir deg noe ?

Tenk selv, kvinne ! 

Ja,men som nevnt en nær venninne gjennom over 10 år.Langt i fra en perifer bekjent altså.

ts

Gjest Castielz
Skrevet

Jeg er gift og har to barn, jeg elsker livet mitt og tenker egentlig på ett barn til... men det er hva som gjør meg lykkelig og ikke gjør alle andre lykkelig. Søstera mi er frivillig barnløs og hun har kjærest men uaktuelt å flytte sammen eller gifte seg. Jeg vet mitt liv er bedre enn hennes...

Og hun tenker nok akkurat det samme!

Skrevet

Mens mitt syn på lykke er å ikke få barn, så for meg lever du ikke drømmen, du lever mitt mareritt.

• Liker 10
Skrevet

Ja,men som nevnt en nær venninne gjennom over 10 år.Langt i fra en perifer bekjent altså.

ts

Men hvorfor er det hennes mening som skal styre ditt liv ?

- eller føler du deg mislykket fordi du ikke er gift og har barn ?

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor er det hennes mening som skal styre ditt liv ?

- eller føler du deg mislykket fordi du ikke er gift og har barn ?

Nei.Å si at det styrer livet mitt er å ta hardt i.Det gjør det jo absolutt ikke,har ingen steder påpekt det.

Men hvis nære venninner har holdninger som indirekte antyder at de ser ned på deg,så er jo ikke det særlig hyggelig.Det hadde du nok følt selv også,selv om livet selvsagt går videre.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...