Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har supertips til hvordan å bli kvitt gnagsår? Jeg var på fjelltur på torsdag, og belønningen var to enorme sår på hver hæl. Jeg var så dum å ta på et compeedplaster under turen, og da jeg kom ned var selvfølgelig hele greia ramlet av - bortsett fra over gnagsåret, slik at all den tynne huden over såret ble røsket av... Nå klarer jeg bare å gå i sandaler, og jeg har så lyst å være med min samboer på telttur på fjellet til uka. Men det er jo vanskelig i sandaler... Tips mottas med mange takker og god karma :-D

Anonymous poster hash: 9c502...fa6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del så hjelper det å bare la foten og såret få mest mulig luft. Ikke noe plaster eller noe. Da pleier det å være bedre etter et par dager. Når du da skal på tur igjen så kjøper du skikkelig plaster og sportstape utpå der igjen så burde du være good to go :)

Skrevet

For meg er sportstape og compede bare tull, det krøller seg, limer seg til sokken og blir enda verre. Jeg bruker nylon strømper under en tynn ullsokk, da blir det ikke friskjon mot huden og huden skånes. Fikk ofte gnagsår, etter jeg begynte å bruke dette så har jeg ikke hatt gnagsår. Hvs jeg har sår bruker jeg litt sinksalve på, det hjelper meg godt i allefall. Bruker og lotion ellers så hudne ikke blir tørr og sprekker fort, tar og av meg skoene under pausen, og sifter sokker hvis jeg er svett. Håper det ordner seg, og god tur!

Skrevet

Er enig med innlegg nr 2. La det være og bruk sko som ikke klemmer, om max 1 uke er du good to go:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...