Gå til innhold

Passere beitemark med masse kyr. På eget ansvar?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det egentlig lov å ta snarveier gjennom beiteområdet som er lukket med grind? Og er det anbefalt? Kan man risikere å bli angrepet?

Anonymous poster hash: d1e31...454

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er beiteområdet innmark, er det ikke lov. I utmark er det derimot lov. Om det er å anbefale kommer an på hvilken er faring du har med kyr. Har du med hund, så styr langt unna! Kyr oppfatter hund som ulv/farlig, og da går gjerne hele flokken til samlet angrep.

Dem kan også håpe på at du har med noe godt til dem, og komme løpende. Har du ingen erfaring med arten, kan det oppleves meget skremmende. Også hvis der er brunstige dyr, så flokken er urolig pga det, kan en inntrenger få oppmerksomhet. eller, dem kan håpe på kos, ku-kos er ganske heftige saker.

Ligger kyrne rolig, og du kan gå på god avstand, så kan du jo prøve, men gå for all del rolig!

Selv jeg, med mange års erfaring med sorten, går aldri inn til fremmede kyr. så det bør være ganske nødvendig for deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Å nei...tenkte å ta hund med:(

Skrevet

Å nei...tenkte å ta hund med:(

Da går du rundt. For tenkte du det, har du ikke nok kunnskap om kyr til å passere gejnnom beitemark uansett

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan risikrere å bli angrepet. Det er på eget ansvar.

Går du gjennom en grind er regel at du alltid skal lukke grinda, det er viktig. Og selvsagt at du ikke slipper inn andre dyr.

Anonymous poster hash: 3df6b...4fc
  • Liker 1
Skrevet

Hehe tenker på et advarselskilt jeg så en gang, der stod det: Skal du krysse dette beite bør du klare det på 15 sek. Oksen bruker 18 sek

• Liker 9
Skrevet

Jeg ble jagd av en okse da jeg var liten. Vi fikk lov til å krysse beitemarka, men istedenfor å bare krysse begynte vi å plukke markjordbær, da kom oksa løpende. Heldigvis var vi bare meter fra gjerdet og kom oss over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...