Gå til innhold

Kraftig overkropp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg begynnt å gå en hel masse. Må gå ca 60 min på jobb hver dag og det er masse oppoverbakker. (går så fort jeg kan) Har merket at lår og rumpe har minket betraktelig, og er ganske fornøyd! :P Men, jeg har ganske kraftig overkropp. Dvs. endel fett på armer, mage og rygg. Hvorfor minker ikke dette? Hva skal jeg gjøre for å "slanke" denne delen?

Videoannonse
Annonse
Gjest StoreSky
Skrevet

Man kan ikke punkt slanke seg... Noen forbrenner fett fortere på rumpa, andre på magen... Man må bare fortsette, så kommer det andre senere! Men du kan jo drive litt styrketrening? Det strammer opp mage, armer, rygg. Push-ups og sit-ups er bra begynnelse. Ta så mange repetisjoner du greier x 3.

Gjest også kraftig
Skrevet

et lite spørsmål til kraftig her, jeg trener på samme måte som deg, har nettopp begynt. når begynte du å merke at kroppen ble strammere og slankere?

Gjest Anonymous
Skrevet

Det merket jeg ganske raskt. Som sagt så går jeg ca en times tid til/fra jobb, mye bakker + tur med hunden om kvelden. Jeg merket resultater etter en uke allerede. Håper at jeg ser resultater på overkroppen snart også...

Skrevet

Dersom du som undomiel nevnte legger inn litt styrkeøvelser for mage, rygg og armer vil du sannsynligvis merke resultater på overkroppen fortere. Det finnes mange enkle øvelser for rygg, armer og mage du kan gjøre hjemme.

Dessuten, hvordan er kostholdet ditt? Spiser du sunt? Sånne ting virker jo også inn.

Gjest turse ikke inlogget
Skrevet

Jeg har også vært ganske god og rund, har gått ned 25 kilo og nærmer meg idealvekten, jeg har brukt 1.5 år på å gå ned i vekt. I snart et år har jeg gått til jobb. 90 min. hver dag, 45 min hver vei til jobb. 2,5 km opp og 2,5 km ned.

Jeg gikk ned ganske fort over rompe, hofter og lår. På overkroppen begyndte jeg først å merke det etter 7-8 mnd. med gåing. Nå går jeg ned både på rygg, mellomgulv og ermer.

Ifølge str. tabeller er jeg nå str. 42 på hoftene, str 40 i livet og str. 46 til 48 i overkroppen.

I tillegg til gåingen svømmer jeg endel, og det hjelper til på å stramme opp overkroppen, ellers så driver jeg noe styrketrening på ermer og skuldre.

Så vær tålmodig, det kommer.

Gjest turse ikke inlogget
Skrevet

Jeg har også vært ganske god og rund, har gått ned 25 kilo og nærmer meg idealvekten, jeg har brukt 1.5 år på å gå ned i vekt. I snart et år har jeg gått til jobb. 90 min. hver dag, 45 min hver vei til jobb. 2,5 km opp og 2,5 km ned.

Jeg gikk ned ganske fort over rompe, hofter og lår. På overkroppen begyndte jeg først å merke det etter 7-8 mnd. med gåing. Nå går jeg ned både på rygg, mellomgulv og ermer.

Ifølge str. tabeller er jeg nå str. 42 på hoftene, str 40 i livet og str. 46 til 48 i overkroppen.

I tillegg til gåingen svømmer jeg endel, og det hjelper til på å stramme opp overkroppen, ellers så driver jeg noe styrketrening på ermer og skuldre.

Så vær tålmodig, det kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...