Gå til innhold

Hvor kjøper man billigst KARBONADEDEIG i Norge (Oslo)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke interessert i kjøttdeig, svinekjøttdeig eller kyllingkjøttdeig, og jeg har dessverre ikke mulighet til å dra til Sverige.

Jeg har tidligere pleid å kjøpe First Price sin fordi den er så mye billigere enn Gilde, men sist jeg var i butikken så jeg at de nå har merket pakken med at kjøttet er fra Tyskland. Noen som vet om det er noe nytt de har begynt med eller om det alltid har vært kjøtt fra andre land enn Norge bare ikke merket? Jeg skal innrømme at jeg er så sær at jeg helst vil ha kjøtt fra Norge, føler det er tryggere men kanskje det bare er tullete av meg? Vil gjerne høre andre sine meninger om dette.

Til slutt, noen som vet om noen butikker som for tiden har tilbudskampanje på karbonadedeig slik at jeg kan hamstre inn litt? Pleier å kjøpe inn mye og fryse ned hvis jeg kommer over tilbud på Gilde karbonadedeig, men er lenge siden jeg har sett det nå.

Anonymous poster hash: 82b7d...1fc
Skrevet

Ikke tilbud, men rema1000 pleier å ha billig. Kiwi og, men det er jo firstpricen- har ikke merka noe dårlig på den?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke tilbud, men rema1000 pleier å ha billig. Kiwi og, men det er jo firstpricen- har ikke merka noe dårlig på den?

Nei jeg har vært fornøyd med den, ble bare plutselig "skremt" over at det sto på pakken at kjøttet var fra Tyskland. Har aldri sett at det har stått det før og alltid gått ut i fra at det var norsk kjøtt så jeg lurer på om de har endret det nå i det siste.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med tysk kjøtt?

Anonymous poster hash: fcddb...097

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De går over til tysk kjøtt i perioder hvor tilgangen til norsk kjøtt er dårlig. Noen ganger er first price-pakkene norsk kjøtt, andre ganger tysk. 

Anonymous poster hash: 210af...666
AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med tysk kjøtt?

Det er jo det jeg lurer på ;)

Neida, det er sikkert ikke noe galt med det, jeg bare har fått det for meg at det er "tryggere" med norsk kjøtt, men det er sikkert bare jeg som er dum :)

AnonymBruker
Skrevet

De går over til tysk kjøtt i perioder hvor tilgangen til norsk kjøtt er dårlig. Noen ganger er first price-pakkene norsk kjøtt, andre ganger tysk. 

Anonymous poster hash: 210af...666

Ok, takk for info, da vet jeg det!

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo det jeg lurer på ;)

Neida, det er sikkert ikke noe galt med det, jeg bare har fått det for meg at det er "tryggere" med norsk kjøtt, men det er sikkert bare jeg som er dum :)

Men svensk kjøtt er ok?

Skrevet

Synes jo at de har ganske billig kjøtt på de forskjellige innvandrerslakterne som er rundt Grønland.... Vet jo ikke om akkurat karbonadedeig er billig, og egentlig ikke om den er norsk heller, men det kan jo være greit å høre :)

Skrevet

Ofte har de dette til halv pris om det går ut på dato snart, om du ikke bryr deg om det da. I de fleste butikkene tror jeg. Pleier å kjøpe et par og fryse ned.

Skrevet

Jeg er ikke interessert i kjøttdeig, svinekjøttdeig eller kyllingkjøttdeig, og jeg har dessverre ikke mulighet til å dra til Sverige.

Det kan da ikke være så vanskelig å finne noen i en kjøregruppe for Oslo/omegn som sikkert har plass til å ha med seg en person til Sverige dersom de allikevel skal ? 

Bare en tanke :)

AnonymBruker
Skrevet

Men svensk kjøtt er ok?

Jeg har dessverre ikke mulighet til å dra til Sverige veldig ofte siden jeg ikke har bil, men om jeg er i Sverige pga venn(er) som kjører velger jeg svensk kjøtt( Karbondedeig) og ikkr det som er merket Polen osv selv om det e billigere enn svensk kjøtt.

Men altså, har ikke muligheten til å dra til Sverige ofte så handler 95 % av karbondedeigen her.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler Kiwi (first price sin) men har funnet ut at det er mye billigere hos slaktern!
Utlendingsslaktere enda billigere - og ja det er som regel helt trygt kjøtt.

Anonymous poster hash: a1a0e...0e0
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dessverre ikke mulighet til å dra til Sverige veldig ofte siden jeg ikke har bil, men om jeg er i Sverige pga venn(er) som kjører velger jeg svensk kjøtt( Karbondedeig) og ikkr det som er merket Polen osv selv om det e billigere enn svensk kjøtt.

Men altså, har ikke muligheten til å dra til Sverige ofte så handler 95 % av karbondedeigen her.

Så verken tysk eller polsk kjøtt er ok, men svensk er det? Er ikke alle disse landene medlem i EU, hvor hele poenget er samkjøring av regler og lover spesielt for handel? Hva er det da som gjør at det er noen forskjell på hvor i EU disse produktene er laget? Tror du polakker og tyskere mater kuer annerledes enn svensker? Tror du de har dårligere hygiene på slakteriene og fabrikkene?

Hvorfor er svensk kjøtt ok når tysk og polsk kjøtt ikke er det?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...