AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #1 Skrevet 11. juli 2015 Hei. Jeg trener styrke 3 ganger i uken, gjerne tungt og øvelser som knebøy og markløft. Jeg har ikke tenkt videre over dette og graviditet før jeg kom over en artikkel her ang at dette skal ikke gjøres etter man er ferdig med første 3 måneder. Er det noen som vet litt mer om dette? Jeg er ikke gravid enda, men prøver. Men er avhengig av å trene styrke da jeg har svak rygg og har mye smerter hvis jeg ikke trener regelmessig.Anonymous poster hash: 378ed...9f0
Gjest norah Skrevet 11. juli 2015 #2 Skrevet 11. juli 2015 (endret) Det stemmer. Du skal ikke trene slik at du må holde pusten eller "presse på" slik man typisk må gjøre med slike øvelser. Etter en stund skal du heller ikke ligge flatt på ryggen. Du kan trene det meste, men kun vedlikeholde normal styrke- ikke tyngre øvelser som eks markløft. Du kan fortsatt trene endel om formen tillater det, men du må ta hensyn. Du kan jo bytte ut endel med kettlebells også- finnes egne programmer for gravide på YouTube. Knebøy kan du fint ta, men ikke med tyngre vekter over skuldrene. Du må også forberede deg på at det kan bli vanskelig å få trent i det hele tatt, selv trente jeg opptil 5 ganger i uka(endel styrke) før graviditet, og veldig raskt måtte jeg gi det helt opp og ble etterhvert nødt til å være såogsi totalt inaktiv. Andre merker knapt de er gravide, så forskjellene er store. Endret 11. juli 2015 av norah
Gjest me2u Skrevet 11. juli 2015 #3 Skrevet 11. juli 2015 Hei. Jeg trener styrke 3 ganger i uken, gjerne tungt og øvelser som knebøy og markløft. Jeg har ikke tenkt videre over dette og graviditet før jeg kom over en artikkel her ang at dette skal ikke gjøres etter man er ferdig med første 3 måneder. Er det noen som vet litt mer om dette? Jeg er ikke gravid enda, men prøver. Men er avhengig av å trene styrke da jeg har svak rygg og har mye smerter hvis jeg ikke trener regelmessig.Anonymous poster hash: 378ed...9f0 Du kan fremdeles trene som før, men du skal moderere styrketreningen ettersom du er gravid. Du skal altså ikke presse deg ved å kjøre på med hardere økter og mer vekt. Ellers så vil også kroppen si i fra av seg selv. Om noe er ubehagelig så lar du være å gjøre det. Men du kan trene til fødselen starter så lenge du trener på en fornuftig måte Er selv 38 uker gravid imorgen og jogger 4 mil i uka.http://www.mammanett.no/graviditet/trening/styrketrening_gravide
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå