Gå til innhold

Løpe i trapper

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har begynt å løpe opp og ned trappene hjemme! Føler jeg blir skikkelig stør dagen etter, er helt utrent.

Tror du denne treningsformen vil kunne redusere appelsinhuden min? Bør jeg varme opp først, tilfelle hvordan? Hva trener jeg ved å springe opp å ned trappene?

Blir glad for svar!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Så synd at det sliter på knærne..Nå som jeg endelig hadde funnet noe jeg synes var en OK måte å trene på.

Takk for svar hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo fortsatt løpe opp trapper :)

Har du prøvd spinning? Min favoritt...slipper å tenke og man blir skikkelig sliten av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går opp flere hundre meter trapper hver dag, det vises på rumpa, men jeg er fast bestemt på å skåne knærne, ergo så tar jeg alltid heis, eller spaserer rolig ned..

Det funker for meg, se for deg kneskålen skyte fram idet du lander hard på neste trappetrinn.. Da skjønner du..

Brrrrrr...

Skummelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke farlig å løpe nedover da... man skal bare ikke gjøre noe kroppen ikke er klar for. Men at det skal være overhengende fare for å bli stygt skadet er feil.

Ligamentene rundt leddet tåler mange, mange hundre kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke spesielt bra for knærne å løpe ned trapper... Tror jeg heller ville jogget.

Dette er jo litt individuelt da. Hare man problemer i utgangspunktet med knærne eller er mye overvektig ville jeg nok frarådet trappeløping. Men ellers er det vel bare bra trening. Trener jo både rompe, hofte og lår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg syns også dette med og løpe i trapper er god trening...Håper ikke det sliter på knærne isåfall har jeg ett problem...Nei,men altså...Jeg har ikke kjent noe etter at jeg begynte med denne treninga. Men isåfall kan man jo løpe opp og gå fort ned igjen?! En ting er iallfall sikkert....Man forbrenner mye kalorier. Opptil 500 kcal på 30 min. Hmmm...Da er det kanskje greit at man blir litt støl dagen der på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo litt individuelt da. Hare man problemer i utgangspunktet med knærne eller er mye overvektig ville jeg nok frarådet trappeløping. Men ellers er det vel bare bra trening. Trener jo både rompe, hofte og lår!

er man veldig overvektig vil man ikke klare løpe. har man vondt i knærne klarer man ikke løpe...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må jo bestemme selv hva de vil utsette knærne sine for, men løping NED trapper er helt klart ikke å anbefale. Belastningen blir helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er man veldig overvektig vil man ikke klare løpe. har man vondt i knærne klarer man ikke løpe...

Hehe.. Men utrolig hva viljen kan få enkelte til å gjøre ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...