AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #1 Skrevet 11. juli 2015 Hei, er det lik valutakurs DNB og Norwegian kredittkort opererer med? Jeg tenker ikke på gebyrer for begge har gebyrfrie uttak (er student), men selve valutakursene. Begge har Visa merket på seg. Anonymous poster hash: c94d3...27e
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #3 Skrevet 11. juli 2015 Det er brukerstedet som setter kursen. Sikker på dette? Hvis du f eks handler i Sverige og ved spørsmål om du vil betale i SEK eller NOK, svarer NOK, ja da setter brukerstedet (butikken) kursen. Men jeg mener da at hvis du betaler i landets valuta, så setter Visa kursen, så ligger det i tillegg et valutapåslag (som regel 1,75 %) i kortet..?Anonymous poster hash: ecfa6...f36
gjest:) Skrevet 11. juli 2015 #4 Skrevet 11. juli 2015 (endret) Sikker på dette? Hvis du f eks handler i Sverige og ved spørsmål om du vil betale i SEK eller NOK, svarer NOK, ja da setter brukerstedet (butikken) kursen. Men jeg mener da at hvis du betaler i landets valuta, så setter Visa kursen, så ligger det i tillegg et valutapåslag (som regel 1,75 %) i kortet..?Anonymous poster hash: ecfa6...f36 Du har rett. Hvis du betaler med Visa i utenlandsk valuta, så setter Visa en valutakurs. I tillegg tar bankene et valutapåslag(conversion fee) - jeg tror 1.75% er det mest vanlige i Norge, og dette oppgis på bankens hjemmeside. Kursen banken bruker er bestemt av Visas kurs og påslaget.http://www.visaeurope.com/making-payments/exchange-rates Endret 11. juli 2015 av gjest:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå