Gå til innhold

Norwegian kredittkort Valutakurs.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, er det lik valutakurs DNB og Norwegian kredittkort opererer med? Jeg tenker ikke på gebyrer for begge har gebyrfrie uttak (er student), men selve valutakursene. Begge har Visa merket på seg.

Anonymous poster hash: c94d3...27e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er brukerstedet som setter kursen.

AnonymBruker
Skrevet

Det er brukerstedet som setter kursen.

Sikker på dette? Hvis du f eks handler i Sverige og ved spørsmål om du vil betale i SEK eller NOK, svarer NOK, ja da setter brukerstedet (butikken) kursen. Men jeg mener da at hvis du betaler i landets valuta, så setter Visa kursen, så ligger det i tillegg et valutapåslag (som regel 1,75 %) i kortet..?

Anonymous poster hash: ecfa6...f36

Skrevet (endret)

Sikker på dette? Hvis du f eks handler i Sverige og ved spørsmål om du vil betale i SEK eller NOK, svarer NOK, ja da setter brukerstedet (butikken) kursen. Men jeg mener da at hvis du betaler i landets valuta, så setter Visa kursen, så ligger det i tillegg et valutapåslag (som regel 1,75 %) i kortet..?

Anonymous poster hash: ecfa6...f36

Du har rett.

Hvis du betaler med Visa i utenlandsk valuta, så setter Visa en valutakurs. I tillegg tar bankene et valutapåslag(conversion fee) - jeg tror 1.75% er det mest vanlige i Norge, og dette oppgis på bankens hjemmeside. Kursen banken bruker er bestemt av Visas kurs og påslaget.

http://www.visaeurope.com/making-payments/exchange-rates

Endret av gjest:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...