Drikkeflaska Skrevet 11. juli 2015 #1 Skrevet 11. juli 2015 Kommer hvilket måltid du spiser an på hva du spiser, når i rekken av måltider du spiser det, når på dagen du spiser det, eller en blanding av alle tre?
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #2 Skrevet 11. juli 2015 what...? Anonymous poster hash: d140b...e56
Drikkeflaska Skrevet 11. juli 2015 Forfatter #3 Skrevet 11. juli 2015 Hvilket måltid, altså feks. frokost, lunsj, middag, osv.
Pringle Skrevet 11. juli 2015 #4 Skrevet 11. juli 2015 (endret) Hehe, det er litt interessant, rent semantisk. Mange påstår at de ikke spiser frokost, men de gjør jo det selv om det første måltidet deres er klokka fem på ettermiddagen. Det er konvensjoner som tilser hva som er normal middagsmat. Min far fikk gjennomgå resten av sitt liv etter at han laget vafler til middag en gang. Mens pannekaker er helt greit. Noen mener at et måltid uten poteter ikke kan kalles middag. Noen "må ha" minst seks skiver brød pr dag. Noen "klarer seg ikke" uten kjøtt, mens andre synes kjøttspising er barbari. "Måltidserstatning" er også et pussig begrep - det betyr jo at ikke alt man spiser og alle tider man spiser, regnes for måltider. Vi kan klare oss fint på en uendelighet av matkombinasjoner og spisemønstre. Det hele er opp til deg, med andre ord. Endret 11. juli 2015 av Pringle
Drikkeflaska Skrevet 11. juli 2015 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2015 Hehe, det er litt interessant, rent semantisk. Mange påstår at de ikke spiser frokost, men de gjør jo det selv om det første måltidet deres er klokka fem på ettermiddagen. Det er konvensjoner som tilser hva som er normal middagsmat. Min far fikk gjennomgå resten av sitt liv etter at han laget vafler til middag en gang. Mens pannekaker er helt greit. Noen mener at et måltid uten poteter ikke kan kalles middag. Noen "må ha" minst seks skiver brød pr dag. Noen "klarer seg ikke" uten kjøtt, mens andre synes kjøttspising er barbari. "Måltidserstatning" er også et pussig begrep - det betyr jo at ikke alt man spiser og alle tider man spiser, regnes for måltider. Vi kan klare oss fint på en uendelighet av matkombinasjoner og spisemønstre. Det hele er opp til deg, med andre ord. For min del tror jeg det kommer an på hva jeg spiser og når jeg spiser det. Hvordan er det for dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå